Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
HorseyDude schreef:haha wat een leuke reacties al, nooit geweten dat ze zo slim waren? wel 1 paard gekend dat nooit gereden wilde worden tenzij iemand hem tegenhield aan het hoofdstel... dan pas hield hij zich stil en kon je k. het zadel gaan zitten, anders blééf je rondjes met hem lopen...

) en alle 5 leren snel.
Moeilijk zijn ze niet, ze zijn gewoon veel slimmer en gevoeliger dan gemiddeld paard en daarom moet je weten he je een paard correct traint. Anders zijn ze niet trainbaar nee, en worden ze bestempelt als 'moeilijk'. Mijn eigen paard is een Arabier in een quarter jasje zeg ik altijd
Hij is zeer slim en gevoelig en daarom heb ik juist zo veel van hem geleerd.
En vandaar, hetzelfde verhaal, worden ze ook onterecht als lastig bestempeld.
Ayasha schreef:Sociaal zijn paarden heel slim, veel slimmer dan de gemiddelde mens.
Koper schreef:KittyDylan schreef:Mijn twenter is verschrikkelijk slim. Ze leert alles heel snel. (Achteruit op stemcommando, twee keer voorgedaan en toen kon ze het)
Dat noem ik braaf.
Slim noem ik het als ze gaan uitzoeken hoe ze de opdracht naar hun hand kunnen zetten. Of er hun eigen draai aan kunnen geven.
Ze schieten ook veel minder snel in de stress, wanneer ze in de problemen zitten blijven ze vaak staan en wachten ze om hulp. Een paard daarentegen gaat vluchten en werkt zichzelf daardoor alleen maar meer in de nesten.
https://www.bing.com/videos/search?q=do ... ORM=VRDGAR Koper schreef:KittyDylan schreef:Mijn twenter is verschrikkelijk slim. Ze leert alles heel snel. (Achteruit op stemcommando, twee keer voorgedaan en toen kon ze het)
Dat noem ik braaf.
Slim noem ik het als ze gaan uitzoeken hoe ze de opdracht naar hun hand kunnen zetten. Of er hun eigen draai aan kunnen geven.
Ik spreek uit eigen ervaring, en ervaringen van anderen.
En waarom zij dan niet dezelfde technieken hebben als een ezel of muildier als het daar aan ligt 
Eileen_ schreef:En daarom zeg ik; wat noem je slim? Noem je slim dat je equine z'n pirouette kan uitvoeren zonder problemen? Want dat gaat een ezel niet zo makkelijk lukken nee. Noem je slim dat een equine goed kan overleven? Noem je slim dat een equine snel dingen oppakt en zelf nadenkt?
Die laatste 2 zijn namelijk wel typisch ezel, en muildier.
Paarden geen bergdieren? Vraag me af waar de naam Rocky Mountain Horse dan vandaan komtEn waarom zij dan niet dezelfde technieken hebben als een ezel of muildier als het daar aan ligt
) Als iemand hem graag wil lezen stuur gerust een PB 
Kuggur schreef:Ayasha schreef:Sociaal zijn paarden heel slim, veel slimmer dan de gemiddelde mens.
Ik vraag me geregeld af hoe mensen tot dit soort onzinnige uitspraken komen.
Een mens onderhoudt een veel (VEEL) complexer en groter sociaal net dan welk paard dan ook.
Ik vind het onbegrijpelijk dat je meent dat je paard over een grotere sociale slimheid beschikt dan jijzelf.