Suzanne F. schreef:Janine1990 schreef:Jij weet er dus wat meer van... Hoe voorkom je hiermee dan dat je paard de rug gaat wegdrukken?
Er is natuurlijk een verschil tussen laag rijden en iets lager dan dit omdat het paard het nog niet aankan. Don't shoot me, maar in dit geval wordt het paard er toch niet beter van om in deze oprichting te lopen? Rugwegdrukken is van het achterbeen af gaan... Toch regelrecht tegen de klassieke manier in? Waarbij je paard de oprichting krijgt naarmate hij meer op het achterbeen is?
Ik zal het wel volkomen verkeerd begrijpen hoor, bedoel het ook niet verkeerd... Maar ben alleen nieuwsgierig.
Een paard kan de rug wegdrukken als hij niet in verbinding loopt. Dat kunnen ze zelfs als ze diep achter de loodlijn zijn ingesteld en heeft dus niet altijd iets te maken met de hoofd hals houding. In ieder geval niet 1 op 1. Wat je op de klassieke manier doet is het paard actief van achteruit naar de hand toerijden en op die manier verbinding krijgen wat resulteert in aanleuning als je het correct doet. Paard gaat de hand volgen en vanuit daar gaat het paard meer aanspannen over de bovenlijn en met meer rug gebruik lopen.
De andere manier is vanuit de hoofd hals houding proberen de rug meer aangespannen te krijgen maar ook dat is niet altijd standaard het geval zoals ik al aangaf. Ook dan moet er verbinding zijn en mag het paard de hand niet loslaten want dan is de verbinding over de bovenlijn ook weg en krijg je een paard wat diep loopt maar toch met de rug laag en de croupe hoog.
Oké, even geheel met betrekking tot de TS hier... Zoals jij het stelt neem je de verbinding die je wordt aangeboden. Maar dan zou het paard toch niet zo tegen de hand aan gaan lopen met spanning in de gehele bovenlijn? (en daardoor naar mijn idee ook in de benen)
Ik rij zelf niet klassiek ofzo, maar ik rij mijn paard wel van achter naar voren. Dus ik denk dat ik het gewoon niet begrijp ofzo
Of dat ook voorin staat weet ik niet