hildemenna schreef:Warmbloedig
Alle paarden zijn warmbloedig, dus de koudbloeden net zo goed als de warmbloeden
. Ik neem aan dat je voorkeur uitgaat naar een warmbloed dan? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Babootje schreef:Gewone prijsklasse voor een degelijk paard met een goede basis en wat potentie in de sport ligt tussen 8000 en 15000.
igor001 schreef:Een tip voor je ouders: beter wat meer investeren voor een goed paard, waar je dochter ook echt mee voor uit kan, dan alsnog een teleurgestelde dochter die eigenlijk niet blij is met haar paard. Dan kun je het paard weer zien te verkopen, waar ook tijd en geld in gaat zitten.
Genoeg ervaring hier helaas..
Zeepsop schreef:Ik zou minimaal €5000 aanhouden als je verder wil komen dan B/L niveau.

Delphi schreef:Ik ga zelf dit voorjaar op zoek naar een E of klein paard tot max 1.60 (ook een warmbloed). Topbraaf in omgang en onder het zadel, verkeersmak en tussen de 6 en 12 jaar. Hij/zij moet goed zijn doorgereden en een net B proefje kunnen lopen.
Kleur, ras/kruising, papieren maakt mij niets uit.
Na heel wat rondspeuren ben ik zelf tot de conclusie gekomen dat ik tussen de €2000,00 en €4000,00 zeker een pony of paard moet kunnen vinden dat aan mijn eisen voldoet.
€2000,00 moet ook kunnen, maar dan moet je echt geluk hebben. Ik denk dat gemiddeld €3000,00/€3500,00 een reëler bedrag is.
Rex_Rolfo schreef:Babootje schreef:Gewone prijsklasse voor een degelijk paard met een goede basis en wat potentie in de sport ligt tussen 8000 en 15000.
Dan heb je het echt al over sportpaard. Voor een recreatieve wedstrijdruiter is de 4000 die StalNollie noemt een mooi budget. Met de terechte waarschuwing dat er nog de nodige kosten bij gaan komen, voor alleen al een goed tweedehands zadel ben je zo 800-1000 euro verder.