Dilemma wat betreft kopen paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Re: Dilemma wat betreft kopen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:19

idd,niets houdt je tegen om nog te kijken naar een ander paard.
kijk wat op de markt is,ga kennismaken met andere paardjes,ga testrijden.

mss stap je plots op een paardje waarbij je zoiets hebt van 'ja!!!!!!dat is het!!!!!'

vind je dat gevoel niet,dan kan je nog altijd kiezen voor je huidig verzorgpaard.
(al zou ik nooit een paard met ZE kopen)

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:28

Ik zou eerlijk gezegd dit paard laten staan en een andere kopen. Je wil je eigenlijk verder, maar het gaat zeer moeizaam zoals je aangeeft. Dan kun je veel meer plezier hebben van een ander paard. Ik heb Nistral natuurlijk wel gezien op kamp, en ik snap wel waar je tegenaan loopt. Ik zou je centjes lekker in een wat jonger beest stoppen die al wat gelopen heeft en braaf is

dyonne_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:44

Ik snap dat de keuze heel moeilijk is. de keuze moet je ook echt zelf maken en niemand kan je zeggen wat je wel en niet moet doen.
Ik heb vorige jaar ook voor de keuze gestaan om mijn paard weg te doen. Ik wil graag springen en heb daar echt mijn ambities in. Helaas dacht mijn paard hier anders over.... Na 7 jaar stoeien met elkaar. Met heel mooie moment ertussen en zware diepte punten, had ik er vorig jaar helemaal geen zin meer in. Ik had geen lol meer in mijn hobby. Hierdoor heb ik ervoor gekozen om voor mijn paardje een super leuke nieuwe berijdster te zoeken die geen springambities heeft. Dit is mijn gelukt en ik had zelf weer een wat jonger paard gekocht met de gok dat deze het springen wel heel leuk zou vinden. Rond die tijd erg zwaar gehad en ik voelde mij heel schuldig tegenover mijn vorige paard aangezien ik haar 8 jaar in totaal gehad heb. Uiteindelijk ben ik super blij met mijn keuze. Zij heeft het super met haar nieuwe berijdster en krijgt alles wat je een paard kan wensen en ik heb weer heel veel plezier in het springen met mijn huidige paard! Natuurlijk heb ik hierin ook mijn ups en downs, maar dat hoort bij een jong paard!
Maar zoals ik er nu op terug kijk, had ik geen betere keuze kunnen maken! Hierbij wil ik laten zien dat het heel zwaar en heftig kan zijn, maar het uiteindelijk heel goed kan uitpakken.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 23:25

Even weer een reactie van mijn kant

@laraxxemma
Ik heb wel eens getwijfeld ja, maar dat was meer als een training erg slecht ging oid. Maar dat is meer de emotie dan het echt willen. Verder echt nog nooit. Heb ook altijd geroepen dat ik haar wil kopen. Maar als de aanschafprijs zo hoog is :+
Twijfel kan inderdaad ook komen doordat ik nu echt een eigen paard ga kopen en 'het niet zonde van het geld is' als ik niet 1 koop die aan mijn sportwensen voldoet. Maar aan de andere kant is het weer zonde vh geld om 1 te kopen die wel leuk is etc, maar waar je verder niet echt wat mee hebt etc. Mijn huidige kan ik bijvoorbeeld rustig een dag extra laten staan zonder dat ze een bommetje wordt (mits ze wel buiten komt) en waarbij ik direct een stap terug moet doen met de training. Ook al staat ze 3 week stil. Goed 1x dan even 'warm draaien' maar daarna gewoon weer verder waar we waren gebleven.

@peca
Werd al eerder geopperd waarom niet gewoon een veulen, jaarling of 2jarige erbij zetten ipv een shetter. Deze optie hou ik ook in mijn achterhoofd.
Die kan dan mooi uitgroeien tot 4jaar en dan lekker beleren en dan is mijn huidige 19 dus kan ik die dan langzaamaan vervangen door de nieuwe voor de sport en mn huidige voor de recreatie etc]

@shirley
Zelf opleiden is natuurlijk het allermooiste, helemaal als je ook nog verdienstelijk rijdt op de wedstrijden. Een paard wat makkelijk na te rijden is en waarvoor je betaald voor andermans werk is inderdaad onbetaalbaar plus wat is dan het doel van de sport nog? Rij je paard om het paardrijden en het trainen of het paardrijden omdat je wil laten zien kijk ik rij en daar houdt het dan mee op. Dus daar ben ik het zeker met je eens.

@pol013
Nee dit huisje is gelukkig kant en klaar. Buiten moet er nog wel eea gebeuren, maar zijn hoogstens een week bezig gok ik (incl stallen etc) en dan zijn we wel klaar :) En heb er ook wel aan zitten denken dat ik in het begin toch zal moeten wennen aan een nieuw leefritme. Niet alleen paard aan huis, maar ook het huishouden en alles wat erbij komt kijken... Dan is het zowieso zonde om een goed paard te hebben waar je geen tijd voor hebt. Dat kan dan inderdaad beter later als je een ritme gevonden hebt.

@Klokjes
Aan t rondkijken ben ik ook wel, maar nog niks echt tegengekomen waarvan ik zeg dit past helemaal in mn straatje. Heb wel eens dan denk ik wauw das een leuke. En dan zie ik het bedrag en moet ik toch even slikken (8.000-10.000 euro.. dat heb ik gewoon niet)
Onderhandelen gebeurd ook nog wel, ik laat t nog even bezinken.

@friesiszwart
Paard blijven rijden waar ze nu staat en dan 1 erbij kopen voor thuis. Bedoel je dat? Dat wordt m niet. Daar heb ik te weinig tijd voor. Merk nu al dat ik soms wat moet puzzelen met de tijd om even te kunnen rijden. Dat wordt straks met een eigen huis en dan ook nog 1 thuis helemaal niet. Als ik ruimte thuis heb, wil ik die ook graag benutten en niet nog weer eens tijd kwijt zijn met t heen en weer reizen van en naar stal :)

@tengeltje11
Paard met ZE is inderdaad lastig, maar zorg nu al 3 jaar voor haar en ben er eigenlijk wel aan gewend. Uitgezonderd van een deken en soms eens wassen met shampoo worden er eigenlijk geen maatregelen getroffen, dus opzich valt het wat dat betreft nog wel mee.