Leasen op de manege?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

meisje2000

Re: Leasen op de manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 07:57

Jeetje wat een bedragen zeg. Ik betaal nu voor mijn eigen paard 320 incl elke week prive les. Aankomende zondag ga ik verhuizen en betaal ik 170 euro all in daar komt dan nog 70 euro bij voor de lessen. Dan heb ik een eigen paard en kan rijden wanneer ik wil en er mee doen wat ik wil. Maar dat is in friesland. Daar is het voor mijn gevoel een stuk goedkoper. Weet niet hoe het hier met leasen op maneges zit omdat ik nooit op manegea heb gestaan

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:23

Ik betaalde €75 per maand, volledige lease. Niemand anders mocht erop rijden & hoefsmid, dierenarts zaten hier niet bij. Lessen moest je wel zelf los betalen :)

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:34

150 euro per maand, je mag er alles mee (dressuur, springen, longeren en buitenritten) Je mag maximaal 3 uur per dag rijden. Je groepslessen worden goedkoper (wordt dan gerekend als eigen paard en scheel ongeveer 20 euro per maand) Paard is de hele dag van jou en wordt dan niet in de lessen gebruikt. Lease je op een weekend dag dan mag dat paard niet met andere wedstrijden starten tenzij jij zegt dat het mag.

Minimaal 2 dagen leasen tot max 6 dagen (7de dag is het paard vrij) voor 6 dagen lease betaal je 200 euro per maand.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:08

Lightielight schreef:
Kan het niet laten op even te reageren... In andere topics wordt gepraat over bijrijden/leasen bij privepersonen en wordt er al gemopperd als er bv € 50 tot € 100 euro moet worden betaald, en dan mag je vaak onbeperkt komen rijden. Ik zie hier bedragen voorbij komen waar ik mega van schrik, 200/300 euro per maand en dan maar een paar dagen per week. Wij hebben vier paardjes thuis een een bijrijdster die € 65 euro per maand betaald, ze mag onbeperkt rijden en krijgt een keer per week les. Ze hoeft geen hoefsmid e.d. te betalen, geen dierenarts (natuurlijk niet, zou ik bijna zeggen).
Ik snap ook dat een manege een zaak is en er geld aan wil/moet verdienen; mijn verbazing zit meer in het feit dat hier de grotere bedragen je om de oren vliegen, en dat dus ook wordt neergeteld door mensen die leasen, terwijl in het topic "privebijrijden" mensen er al heel snel over vallen als er een kleine bijdrage wordt gevraagd. Ik vind het een groot verschil in denkwijze.
Misschien komt het ook omdat hier in het noorden het aanbod van paarden groter is?

Ik vind het echt niet erg om wat te betalen om een paard bij te mogen rijden hoor :) Wel vind ik de sfeer en situatie vaak een beetje anders. Ik merk dat veel particulieren die een bijrijder zoeken erg kieskeurig zijn. Hier in de randstad zijn er heel veel mensen die een bijrijdpaard zoeken en maar weinig paarden in aanbod, en dat zorgt er nogal voor dat veel paardeneigenaren iemand gaan zoeken die veel werk voor ze wil doen en dan vervolgens ook nog hun paard voor ze kan trainen, waarbij je dan ook les moet nemen bij hun instructeur en aan allerlei regeltjes moet voldoen. Vast lang niet bij alle, maar ik heb wel een bijrijdpaard gehad waar ik dan 2 keer in de week moest uitmesten, voeren, de weide 1x uitmesten en als het dan niet regende dan kon ik rijden want stel je voor dat het tuig een keer nat werd. En als de eigenaar via via hoorde dat ik een keer niet zo lekker had gereden dan kreeg ik meteen over me heen dat ik het paard niet goed reed. En daar betaalde ik dan 65 euro per maand voor. Absoluut niet teveel, maar de samenwerking was belabberd.

Bij mijn leasepaard betaal ik misschien wel veel meer, maar ik hoef haar niet te delen en er ligt ook véél minder druk op om er op bepaalde tijden te zijn en perfect een rondje te kunnen rijden door de bak. Als ik bij deze stal ook zelf moest uitmesten en voeren zou ik ook verwachten dat de prijs ver omlaag ging.

Ik denk trouwens dat de mensen die klagen over 50 euro niet dezelfde mensen zijn die hier reageren. ;)