Manege paard kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Manege paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:41

Mwah, ik vind 2500 voor een gezond en braaf 13-jarig recreatiepaard niet per se overpriced. Uiteindelijk is het toch een 'wat de gek ervoor wilt geven' verhaal, en als TS dol is op dit paard kan je daar geen prijskaartje aan hangen

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:43

Ik heb het ook gedaan en geen moment spijt van gehad. Ik heb haar niet laten keuren aangezien ik haar al heel wat jaren kon. Maar wat heb ik een plezier van haar en ik vind het heerlijk om haar te zien genieten van het eigen paard zijn en haar eigen karakter die eindelijk weer terug komt. Ik zou het zo weer doen :) ik vergelijk het altijd met een asielhond die eindelijk een eigen baasje krijgt. Alleen al daarom zeg ik absoluut doen :D enige wat ik anders zou doen is dat ik haar wel zou laten keuren. Ik heb best wat medische kosten uiteindelijk gehad aan haar. Leuke is dat ze haar op de manege al redelijk hadden afgeschreven (of ik kocht haar of de slager), en als je haar nu ziet herken je haar niet meer terug

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:45

Je hebt manege paarden en paarden die op een manege meelopen . Sommige paarden lijken ervoor gemaakt op een manege te werken die willen altijd aandacht en vinden hoe meer mensen ze aandacht geven hoe beter en die lopen dan ook graag en lekker en je hebt paarden die op een manege lopen en niet van te veel aandacht en gezeur aan hun hoofd houden en meer gebaat zijn met 1 eigenaar en in jouw geval zou ik zeggen ga het lekker uitproberen een week , langer zou nog wat fijner wezen omdat je dan kan ervaren hoe ze is als er maar 1 persoon op rijd laat haar keuren en volg je hart !! Succes komende week en ben benieuwd dus blijf het volgen .

lisejacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 21:54

C_arola schreef:
Hoi! Prima hoor. Ben nog niet zo lang op bokt en ik wist niet weer ik het bij moest zetten. Ben alleen niet zo "young" meer hoor ben al 23 haha. :)

In je profiel staat 14 jaar, daar ben ik vanuit gegaan.

Oh, in dat geval begrijp ik het. Ik mocht dit topic starten op het account van mijn zusje. Heb even erbij gezet dat het dus door 2 mensen wordt beheerd.

_emmma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:58

Wat leuk, ik ben zelf ook bezig een manegepaard te kopen! Die van mij heeft 1,5 jaar in de manege
gelopen en ik heb de pit er helemaal uit zien gaan. Nu rij ik er alleen op en begint het weer terug te komen. Het fijne van een manegepaard is dat je het al vrij goed kent en ik dus wel zeker weet dat je er wel een klik mee zal hebben. Succes met je beslissing ben benieuwd hoe het afloopt!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:59

Ik weet niet in welke wereld jij leeft Laraxxemma, maar een goed recreatie paard kost zeker wel veel meer als 1300 euro.
2500 euro is een vrij nette prijs voor een brave, gezonde 13 jarige.

Een meisje ( nou ja vrouw al, want was 18+) van mijn oude manege heeft ook een manegepony gekocht.
Intussen loopt de pony M2 dressuur tussen de paarden...
Gewoon doen als jou gevoel zegt dat zij je droompaard is.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:00

Oh, wat klinkt dit leuk! Ik vind het wel een goed aanbod hoor. Oke, spotgoedkoop is het niet maar ook niet overdreven. Groot voordeel vind ik dat je het paard kent en je er een klik mee hebt, en nu bovendien nog een week de kans krijgt te proberen of hij je echt bevalt.
Koop je een vreemd paard weet je helemaal niet wat je krijgt, dat kan na aankoop ook flink tegenvallen. En ja, vanuit sentimenteel oogpunt bekeken vind ik het mooi dat een manegepaard een 'eigen' baasje krijgt met prive vertroeteling. Paardrijden kan je erg beredeneren en wil je niet failliet moet je je hoofd erbij houden maar de keuze voor een paard gaat bij mij recht vanuit mijn hart. Elke andere keuze bleek achteraf niet de goede.
Heel veel plezier tijdens jouw proefweek en hou ons op de hoogte!

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:09

Hoi, ik vind het een nette prijs. Ik heb zelf toen ik 36 was mijn eerste eigen paard gekocht, het manegepaard waar ik toen op reed. Ze was elf, en ze is bij mij 22 geworden. Ik heb er nooit spijt van gehad. Ik denk dat het grote voordeel is dat je weet wat je koopt. Een paard kopen is echt heel moeilijk, zo veel tijd om een paard uit te proberen krijg je anders nooit. Ik heb nu een jong paard, gekocht als veulen, en als ik alle ervaring met mijn eerste paard niet gehad had, had ik dit nooit kunnen doen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:22

xmrcb schreef:
C_arola schreef:
Hoi! Prima hoor. Ben nog niet zo lang op bokt en ik wist niet weer ik het bij moest zetten. Ben alleen niet zo "young" meer hoor ben al 23 haha. :)

In je profiel staat 14 jaar, daar ben ik vanuit gegaan.

Oh, in dat geval begrijp ik het. Ik mocht dit topic starten op het account van mijn zusje. Heb even erbij gezet dat het dus door 2 mensen wordt beheerd.

Toe, maak even een eigen account aan! Ik zou graag het vervolg lezen over je proefperiode en of je het paard daadwerkelijk koopt :) .

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:23

Grappig dat veel zeggen ' je weet wat je koopt'. Zie hier regelmatig dat paarden toch qua karakter flink kunnen omslaan als ze privepaard worden. Over het algemeen wel op een positieve manier. Ondanks dat ze het hier fantastisch hebben als manegepaard, zie je ze toch ineens 'paard worden'.
Imo is een week op proef te kort om het paard echt beter te leren kennen. Het kan soms best even duren voor het uit de 'roes' is van het manegepaard zijn. Overigens ook een hele mooie verandering om te zien.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 22:27

Hier een slotje omdat de TS niet de eigenaar is van het gebruikers account.