Waar zoek ik naar een recreatiepaard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 18:25

Joolien schreef:
Oh ja, dan mag je wel wat stevigers hebben. Dat ga je misschien ook niet vinden in de dravers dan. Want daarvan zijn er niet heel veel grote, en vaak als ze wat groter zijn, zijn ze behoorlijk iel.
Heb je op Facebook ook al gekeken?

We rijden er nu eentje van tegen de 1.70m en die is vrij grof (en echt doodbraaf buiten), wat voor ons heel fijn is! Heb via via ook wat vragen uitgezet, dus t is even afwachten. We hebben ook geen haast. :)
Ik ben nu wat aan t zoeken in Facebook groepen..

T is overigens niet dat we perse een Draver willen hoor. Ik heb daar ervaring mee en vind het over het algemeen prettige paarden. Maar sta ook open voor andere rassen. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 18:27

Sjolvir schreef:
Als je een draver zoekt, Ruitje op bokt heeft nog wel eens dravers te koop die ze omgeschoold heeft.

Die tip kreeg ik net ook inderdaad, ik zal haar eens benaderen. Dankjewel

arinazazoe11 schreef:
nanda1980 schreef:
Ik heb de mijne gewoon via marktplaats :o

Ik de mijne ook hoor. Er zijn genoeg brave en gezonde paarden te koop die niet zo duur zijn. Je moet alleen even goed zoeken en marktplaats/Bokt/sporthorses etc goed in de gaten houden en niet verwachten dat er binnen 4 weken al een paard bij je op stal staat.

We houden mp en bokt goed in de gaten inderdaad. Ben nu ook wat aan t zoeken in Facebook groepen waar ik me kan aanmelden.
We hebben overigens helemaal geen haast. It pays to be patient zeggen ze he :j

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:44

De merrie die ik bedoel is ook vrij stevig.
Als je meer info wilt kan ik wel vragen voor je, maak ik ook een paar foto's.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Re: Waar zoek ik naar een recreatiepaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:39

2dehands.be staan soms ook leuke op. Heb daar voor een goede prijs een fijn paard gekocht

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:44

Ruitje heeft er momenteel niet zoveel meen ik. Maar ik kan haar zeker aanbevelen.

Stal westfriesedijk ligt al buiten je budget (of nouja, die je aan t geeft bedoel ik dan). Daar gaan ze tegenwoordig voor 1750 weg, maar deze dieren staan er maar zeer kort over t algemeen, persoonlijk kan ik dat niet omscholen noemen.
Een enkele keer hebben ze wel voor minder staan, maar dit zijn meestal oudere dieren.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 19:51

Cowgirl schreef:
De merrie die ik bedoel is ook vrij stevig.
Als je meer info wilt kan ik wel vragen voor je, maak ik ook een paar foto's.

Als je dat zou willen vragen graag. :)

speedfiets_2 schreef:
2dehands.be staan soms ook leuke op. Heb daar voor een goede prijs een fijn paard gekocht

Dankje voor de tip, zal ik ook eens naar kijken!

CarinaR schreef:
Ruitje heeft er momenteel niet zoveel meen ik. Maar ik kan haar zeker aanbevelen.

Stal westfriesedijk ligt al buiten je budget (of nouja, die je aan t geeft bedoel ik dan). Daar gaan ze tegenwoordig voor 1750 weg, maar deze dieren staan er maar zeer kort over t algemeen, persoonlijk kan ik dat niet omscholen noemen.
Een enkele keer hebben ze wel voor minder staan, maar dit zijn meestal oudere dieren.

Zag een leuke merrie bij ze staan voor 1250 van ik meen 13 jaar oud, Leeftijd tot 16 jaar is voor ons acceptabel. Dus dat is nog te doen kwa budget.

Maar t is niet mijn bedoeling een discussie te starten over of ons budget haalbaar is, want ik weet dat er voor die prijs genoeg te koop is dat aan onze wensen voldoet. :)
't is meer dat ik niet goed weet waar ik moet (beginnen met) zoeken. Al ben ik dankzij dit topic al een end op weg.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:34

Ohh maar dat bedoelde ik niet hoor!
Ik had gezien aan welk bedrag je zat te denken, en bedoelde alleen maar te zeggen dat wfd meer vraagt. No hard feelings

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-17 20:44

Ik bedoelde het niet persoonlijk naar jou hoor! Meer in zn algemeen! :) had dat namelijk ook helemaal niet uit jouw reactie opgemaakt. Beetje onhandig geformuleerd van mij misschien, sorry

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 07:26

F-AM --> PP. Aangezien dit niets met Fokkerij te maken heeft verplaatst naar het juiste forum.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 07:46

Frummels schreef:
Joolien schreef:
Oh ja, dan mag je wel wat stevigers hebben. Dat ga je misschien ook niet vinden in de dravers dan. Want daarvan zijn er niet heel veel grote, en vaak als ze wat groter zijn, zijn ze behoorlijk iel.
Heb je op Facebook ook al gekeken?

We rijden er nu eentje van tegen de 1.70m en die is vrij grof (en echt doodbraaf buiten), wat voor ons heel fijn is! Heb via via ook wat vragen uitgezet, dus t is even afwachten. We hebben ook geen haast. :)
Ik ben nu wat aan t zoeken in Facebook groepen..

T is overigens niet dat we perse een Draver willen hoor. Ik heb daar ervaring mee en vind het over het algemeen prettige paarden. Maar sta ook open voor andere rassen. :)

Kunnen jullie die niet kopen?

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 08:04

paardje1983 schreef:
Bart Janssen in Haghorst

Hier zou ik geen braaf paard zoeken. Ik heb mijn paard als braaf recreatiepaard gekocht, maar de vorige eigenaresse reed er niet meer mee omdat ze niet de makkelijkste was. Ze zijn niet eerlijk met wat ze verkopen, en als een paard geen krachtvoer krijgt en tegelijkertijd 5 keer per dag uit de stal gehaald wordt, is ieder paard braaf.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 08:13

Bedenk ook: vor de verkoop zijn er ineens heel veel dravers van 1,60 m!

Mijn draver was in de trailer zo'n 6 cm gekrompen. :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 08:18

Westernfreak schreef:
Bedenk ook: vor de verkoop zijn er ineens heel veel dravers van 1,60 m!

Mijn draver was in de trailer zo'n 6 cm gekrompen. :D

Even bij de klinische keuring laten meten.

Maar als je er goed oppast is de exacte grootte minder belangrijk.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 08:21

Aranka , Ik zie het andersom als je een paard een dot krachtvoer geeft en niet uit de stal haalt wordt elk paard gestoord of ziek op den duur. Ik snap je punt wel, een afgemat niet gevoerd paard is altijd braaf , maar dat is niet braaf maar moe en daarom moet je denk ik ook iemand mee nemen met verstand van paarden . Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand van 1.80 op een draver een mooie combinatie gaat vormen. Of het moet wel een hele grote draver zijn met veel body.
Je zou ook een gezocht advertentie op Bokt kunnen plaatsen met je wensen.,of op andere sites

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 09:24

NatasjavE schreef:
Kunnen jullie die niet kopen?

Hij is helaas niet te koop, al had ik dat heel graag gewild. :)

@ArankaM: bedankt voor het delen van je ervaring!

@Westernfreak: Haha, ja dat is zo! Maar we moeten ook gewoon even proberen natuurlijk. Hangt ook van de bouw af :j Dus inderdaad wat NatasjavE zegt.

Rizette: Ik vind mij zelf niet misstaan op de Draver die ik nu rijd. :) Hij is op papier 1.64 maar ik schat hem rond de 1.67m. Ik ben dus 1.80m, heb enorm lange benen, en toch staat het prima vind ik:

Afbeelding

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 09:29

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 10:50

Inderdaad paard van 1.67 sta je erg mooi op. Maar waar eentje van 1.67 te vinden , braaf voor je vriend en niet duur en gezond. Ik denk zelf te koop vragen op sites of marktplaatsen.
Laatst bijgewerkt door Rizette op 06-02-17 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:02

Frummels schreef:
nanda1980 schreef:
Ik heb de mijne gewoon via marktplaats :o

Haha, dat klinkt heel makkelijk als je het zo zegt. :D

Ik zie best leuke dieren op marktplaats voorbij komen, maar ik zit wel echt een beetje met een minimale schofthoogte. (ik ben zelf 1.80 en vriendje 1.85)

Mijn vriend is 1.96 :D en zijn draver is 1.52.
Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat dat prima gaat. De turbo knop doet het prima :')

Mijn KWPNner van 1.70 past hij niet op. Dat ziet er niet uit. (Het gaat er in mijn mening dan ook om of ze een beetje 'stevig' zijn van bouw.)

Even een foto van mijn vriend 2 jaar geleden op zijn Volare:

Afbeelding

Volare is nu 14, gekocht door m'n vriend toen Volare 3 was. En hij heeft er vanaf de 6e van Volare flink wat mee gereden :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 11:20

Rizette: ik heb op Bokt markt een advertentie geplaatst inderdaad. MIsschien ook op mp en facebook. Goed idee dankjewel. :) 1.67 hoeft niet perse natuurlijk, 1.60 en fors gaat denk ik ook prima, maar we moeten gewoon even proberen denk ik!

SW: dat staat zeker meer dan prima! Het hangt natuurlijk enorm van het paard af.. Leuk dat jouw vriend ook rijdt. :)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 11:23

Via Facebook staan ook nog wel eens leuke paarden te koop

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:10

Dat is een goede Licor.
Als je je aansluit bij Dravers of passie voor dravers, daar staan er geregeld op.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:13

Frummels schreef:
SW: dat staat zeker meer dan prima! Het hangt natuurlijk enorm van het paard af.. Leuk dat jouw vriend ook rijdt. :)

Haha ja, we hebben zelfs samen een bedrijfje met boogschieten te paard, hij reed al voor ik hem leerde kennen :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 12:44

Licor en Carina: bedankt voor de tip, ik ga me daar eens aansluiten!

SW: Waauw wat ontzettend gaaf zeg! :oo Wat leuk dat hij al reed voor jullie elkaar leerden kennen. Mijn vriend was vroeger vrij bang voor paarden, maar door mijn bijrijdpaard is hij helemaal genezen :D Hij kan nog niet zo heel goed paardrijden, maar de basis is prima dus dat komt wel goed. Lijkt me zo leuk om strakjes lekker samen daarmee bezig te zijn!

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:53

Afbeelding

Deze misschien iets? Niet heel groot maar lijkt wel wat steviger

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 15:18

StormMilagro: dankje voor de tip. Die hadden wij zelf inderdaad ook gezien, maar is toch wel iets boven budget.

Inmiddels hebben we contact met een aantal eigenaren om kennis te maken met een paar paarden. Mede dankzij wat tips hier, dus daarvoor dank! :)