omafia schreef:Ik ben 67 dus dat jonge valt wel mee, dat paardje staat aan een korte ketting op een stuk grond waar geen grasspriet staat, en als ze woest is moet zei weten ik ben woester hoe ze dat paardje heeft laten kreperen, het paardje staat op een stuk grond wat onder beheer van de buurtvereniging valt, de afspraak was de paardjes moxhten daar staan maar wel los. Ik neem aan dat jij ook met je pony loopt dat gebeurd hier ook niet
Nou, door je manier van typen had ik je eerder een jaar of 12 gegeven. Het zou fijn zijn als je probeert wat meer leestekens te gebruiken, en je verhaal in alinea's in deelt. Komt de leesbaarheid enorm ten goede.
Er is in veel weide's weinig gras te bekennen in deze tijd van het jaar. Opgegeten, kapot gelopen, en door de sneeuw en regen is er gewoon veel modder.
Voor een pony die bevangen is, is het erg prettig om buiten in de modder te staan. Dat koelt de pijnlijke hoeven en geeft wat steun.
Natuurlijk weet ik niet zeker of de pony bevangen is, maar veel kleine pony's zijn hier gevoelig voor en worden daardoor aan een ketting gezet zodat ze niet teveel kunnen eten. Dat in combi met in de modder staan, is voor het dier op dat moment het beste.
Ik liep niet met mijn pony nee. Dat is enorm pijnlijk voor bevangen dieren, die hebben juist rust nodig. Dus het klinkt voor mij nog steeds alsof dit dier om een medische reden er zo bij staat.
Natuurlijk kan ik het mis hebben. Maar jij ook. En het is niet aan jou om dat dier los te maken. Sterker nog, dat zou als het om een bevangen (of gevoelig voor) pony dodelijk kunnen zijn.
Je hebt zelf al aangegeven dat je er geen verstand van hebt. Handel dan ook niet zoals je nu doet.
Je hebt daarnaast gezegd dat de dierenarts 2x is geweest voor die andere pony. Dan zou ik in jou plaats aannemen dat de eigenaresse dus haar best heeft gedaan, en dat als de DA iets zag wat niet in de haak was met deze pony, hij er wel actie op zal ondernemen.