Friese kanjer Siebert tijdens training

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LiindseyV

Re: Friese kanjer Siebert tijdens training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-17 17:12

Hoi, bedankt :)

Het zadel schuift niet nee. Moet wel zeggen dat ik soms zelf onbewust mijn zadel met opzadelen te ver naar voor leg. Mijn stijgbeugelriemen moet ik ook een haakje naar achter hangen die hangen nu in het eerste haakje en dus te ver naar voor.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 20:54

Wat een heerlijk zadel lijkt mij dat en een prachtig paard!

Hij loopt alleen wel in een valse krul. Buikspieren zijn niet aangespannen, rug is hol en de onderhalsspier is aangespannen.
Nu kan dat ook allemaal nog niet bij zo'n jong paard.
Het scala begint niet voor niks bij tact en ontspanning. Met ontspanning wordt het loslaten van de rug bedoelt door middel van voorwaarts neerwaarts.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 21:20

Leuk dier! :)

x_jdjn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:41

Wat een leuk paard, daar zul je vast nog veel plezier mee beleven.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 10:17

Oh beugels op de voorste haak kan heel veel schelen, dat zou wel eens heel goed de reden kunnen zijn dat je zadel naar voren gaat liggen. De achterste haak ligt echt onder je middelpunt van je zitvlak, dacht dat dat ook standaard de bedoeling was ze daar te hebben. Voorste haak zou meer voor springen zijn is mij verteld. Die haken zijn sowieso dubbel omdat de losse onderdelen aanpasbaar zijn, als je er springzweetbladen op zet heb je een springzadel zogezegd.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:48

Die eerste foto is erg mooi! Tijdens het rijden valt er nog wel winst te behalen in de ontspanning. Vooral zijn rug valt me erg op, kan natuurlijk ook een stukje zijn bouw zijn, maar hij houdt hem erg strak/hol. Veel succes en plezier nog samen :)

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 23:18

Ondertussen heb ik al een ander bit getest en deze is een wereld van verschil voor ons.
Hij loopt meer voorwaarts neerwaarts en kropt niet meer op. Het bit vastnemen is bijna volledig weg en hij houd zijn mond mooi dicht en de tong in zijn mond. Hij liep nu ook veel mooier over de rug.
Paard is blijkbaar heel tevreden op deze manier , enkel vind ik het heel jammer dat dit bit niet mag op wedstrijden...
(een correctiebit) Afbeelding