Straalkanker en hoefzweren.. Wanneer houd het op?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:02

Even slikken inderdaad maar ik ben toch naar Roosendaal gegaan en mijn paard kon tijdens behandeling daar opgenomen worden. ( ik was daar wel voor gedeeltelijk verzekerd).

Hettieheks

Re: Straalkanker en hoefzweren.. Wanneer houd het op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 16:49

Wij hebben in overleg eerst besloten om weer prednison te geven. Hij krijgt de helft dan van wat hij in totaal hebben mag. Dit moet ie dan zeker de aankomende 3 weken hebben en daarna weer afbouwen.

Uiteindelijk naar 1 tablet om de dag dat is t doel..
Woensdag komen de smid en de DA weer voor controle.

Hij loopt nu gelukkig weer, niet helemaal goed maar goed hij stond op 3 benen dus dat is een hele vooruitgang weer. Als dat nog een stuk verbeterd is laten we hem ook eerst weer goed masseren.

Andere hoeven blijven gelukkig wel goed tot nu toe.
Hij krijgt ook elke dag zijn vitamines en nu verder kijken wat we anders eventueel nog zouden kunnen doen of aanpassen om zijn weerstand te verbeteren

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:32

wat je ook zou kunnen doen is een filmpje/foto's naar van Nassau sturen en vragen of zij daar eens naar willen kijken. Dat hebben al meerdere mensen gedaan dus neem aan dat ze die van jou dan ook zouden bekijken.

Kellynoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:40

Neem eens contact op met Rene Vroom hoefspecialst, hij is gevestigd in Ruinen,Drenthe en uitermate goed in het behandelen van paarden met hoefkanker.
Lees zijn site maar eens , www.rwl-quality.nl

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 14:52

We hebben al contact gehad met Rene Vroom, maar daar zijn de meningen ook nog al over verdeeld :-)

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:22

siepjes schreef:
Mijn paard heeft ook ernstige hoefproblemen - eigenlijk haar hele leven. Op een geven moment ging het niet meer. Ik ben toen ook naar hoofcare - van nassau gegaan. En toen een heel lang traject. Met speciaal beslag loopt ze nu al tijden goed. Heel veel sterkte - het vraagt inderdaad heel veel geduld...

Ik hoop dat je hier hoop uit kan putten sterkte er verder mee hoor :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:33

Hoofcare, Raimond Both.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:35

Ah bah wat kak zeg :/
Zijn het nu wel degelijk hoefzweren waar die last van heeft of opnieuw straalkanker ? Die twee hoeven toch niet samen te gaan ?

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 21:34

GaelleS schreef:
Ah bah wat kak zeg :/
Zijn het nu wel degelijk hoefzweren waar die last van heeft of opnieuw straalkanker ? Die twee hoeven toch niet samen te gaan ?

Dat hoeft inderdaad niet samen te gaan, op dit moment is het ook echt een hoefzweer en zeker geen straalkanker. Echter is het wel eigenlijk bijna continue het één of het ander geweest en zeker in dezelfde hoef de laatste tijd.

Wat wel kan is dat door/met een zweer er een ontsteking/woekering ontstaat. Ze noemen het namelijk wel kanker maar het is eigenlijk een ontsteking. :-)

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 11:42

Vanmorgen zijn ze weer geweest. De zweer kon helemaal weggesneden worden en was verder goed schoon gebleven. Pijnstillers krijgt ie niet meer.. nu wel naar de onderhoudsdosis toe langzaam en dan verder kijken. Maar laat hem binnenkort eerst eens lekker helemaal masseren

Ijzer zit er ook weet onder.. nu moet het goedkomen en goed blijven gaan....

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:46

Een paard dat ik reed voor iemand anders heeft een half jaar geleden ook straalkanker gehad. Zij heeft hem toen naar René Vroom gebracht en was daar erg over te spreken. De kanker is als het goed is helemaal weg en nu moet ze alleen nog de watten verzorgen :j

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:53

Misschien een idee om hem van binnenuit te ondersteunen?
Ik heb zelf erg goede ervaringen met dierenkliniek den Hoek, Eric Laarakkers .
Niet met betrekking op hoeven, maar ik weet wel dat een gezonde hoef van binnenuit komt

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:25

Heel veel sterkte. Hopelijk kunnen ze je topper helpen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:42

Ik ben geen smid oid maar heeft hij niet te dunne zolen waardoor hij elke keer als ie op iets hards stapt een kneuzing heeft wat later een zweer wordt? (dit afgezien van de straalkanker en rotstraal) Misschien eens goed na laten kijken of er wat met de dikte van de zool gedaan kan worden of zooltjes tussen de ijzers?

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 13:51

het komt inderdaad van binnen dus we zijn ons aan het verdiepen wat we allemaal kunnen doen om zijn weerstand goed te houden. En inderdaad is ook de optie besproken om een zooltje tussen de ijzers te gaan doen. Hij heeft echter jarenlang zonder ijzers gelopen en gestaan ook tijdens buitenritten en dit was nooit een probleem.
Het lijkt toch meer op iets met zijn immuun systeem en dan is het kijken naar vitamines en supplementen om hem te ondersteunen nu samen met de onderhoudsdosis pred

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 13:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:18

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 20:54

Mindim schreef:
Patries90 schreef:
https://youtu.be/0dZcFIn687I

T zwijntje weer lekker in z'n vel :+

Net of ie nooit wat heeft gehad ... lol, raar paard 8-)

Ik denk dat ie besmet is door een gekke stinker :Y)