Wat is het allerslimste wat je een paard ooit hebt zien doen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:19

Verzorgpony van 34 kun je alleen longeren als ze er zelf zin in heeft := Als ze er geen zin in heeft gaat ze elke cirkel aandraven of aangalopperen zodat ze veel kracht heeft om in 1 lijn naar het hek te gaan..
Als ze wel zin heeft loopt ze mooi haar rondje :=

En als je het hoofdstel om wilt doen schud ze met het hoofd als het kopstuk net achter de oren ligt.. Hoofdstel af!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:19

Na een rit stond ik iets te lang met iemand te praten met de pony aan het touw in de hand. Hij had schijnbaar dorst want hij draaide het kraantje wat aandelen muur hing open en dronk uit de kraan. We keken daar wel raar van op.
dezelfde pony heeft er ook lang over gedaan te ontdekken dat hij geen hengst meer was. Hij genoot wel van de aandacht van alle grote dames in zijn land. Als shetlander is het hoog klimmen op een kwpn'er. Dus beet hij in de knieën zodat ze gingen liggen en rende snel naar achteren. Snoepert.

Verder vind ik het überhaupt slim dat ze altijd de weg lijken te weten ook al ben je ergens nooit geweest en moet je terug richting je trailer.

Nora_lovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:21

Onze pony's lopen 's avonds los van het land de stal in,
Want daar is natuurlijk eten!
En de kleinste van het stel heeft iets nieuws,
als het vriest moet ik binnen water halen en dan staat de stroom nog niet op de draad,
mevrouw weet dit en gaat met haar 80cm onder draad door van +/- 50cm...

Hoppit

Re: Wat is het allerslimste wat je een paard ooit hebt zien doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:37

Mijn merrie loopt trappen, op en neer. We doen veel aan 'urban trail', de eerste keer keek ze wat moeilijk maar deed ze 't wel. Nu moet je opletten om niet langs een trap te lopen waar je niet op hoeft, want ze vindt het prachtig om te doen. :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:23

dollyspikkel schreef:
Wij hebben een slimme manegepony :P .
De manegepony's blijven 's nachts in de weide, de pensionpaarden gaan naar binnen. 's morgens net voor de pensionpaarden naar buiten gaan krijgen ze eerst nog een schep brok en dan gaan ze op de weide. Als ze beginnen met de paarden naar buiten doen springt/kruipt de pony over/onder de draad en gaat alle lege stallen af indien er nog een korreltje brok over is om dat op te eten. Als haar 'wandelingetje' over is gaat ze terug naar de weide _O-

Kijk, dat is nou echt een slimmie!

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:30

Goh..
Mijn paard is net een kind, even kijken hoe jij het doet en doet hij het bijna meteen na.
Ben heel blij dat hij nog net de handvaten van het stroomdraad open doet.

Hij maakt zichzelf los, hij maakt halsters van andere paarden los hij maakt de dekens los.
Hij maakt je jas los, ritsen los. knoopjes maakt hij open.
Hij krijg peesbeschermers los.
Hij wist bij een oude wei dat hij zijn nek door het hek moest doen. nek omhoog
naar achter lopen en dan ging het hek open, dus dan kon hij langs ze weg gras eten.
Dus ja toen moest er een slot op het hek :+
Nou ging hij verder nergens heen.
Hij wist daar ook precies tot waar hij mocht grazen, als ik hem dan riep draaide hij zich om en ging hij weer terug grazen.

er is vast meer. maar kan het me zo even niet bedenken :P
Hij is pas 5,5 dus er zal de komende jaren nog veel bij komen denk ik zomaar _O-

EmilyxTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:09

wat een grappige dingen kunnen jullie pony's/paarden allemaal.

Tessa kan zich zelf los maken ze schud een paar keer met haar hoofd als ze het touwtje in haar mond heeft en ze is zo los.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:12

ellepel schreef:
Of je overschat hem en hij snapt het echt niet :P

Mijn pony had wel ooit een heel slim truukje bedacht.
Als ik wilde opstappen en ging dan naast hem staan zette hij zijn voorvoet op mijn voet.
En dan gewoon elke keer weer :')

Pestkop

Reken maar dat hij het snapt, ik schudt het ook los in de slowfeeder.
Hij heeft er nu vandaag wat meer uit gegeten, maar te weinig.
Ik gaf hem een hapje bietenpulp, hij keek.. En vrat arrogant door aan zijn noodzakelijke plukje los kuil, omdat het écht te weinig is uit zijn net.
Ik zeg geirriteerd tegen hem: eet nou je eten gewoon eens op!
Pony kijkt koppig en arrogant op en reageert mopperig: hu! :oo
Ik had het erover met mijn stalhouder: ja dan is hij beledigd, zo van bemoei je lekker met je eigen leven!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:45

Ik ken een pony die door trauma in paniek raakt als hij merkt dat hij vast staat. Als hij los staat is er geen probleem.
Maar dan moet hij dus wel stil blijven staan. Gebeurt wel eens dat hij geen zin meer heeft in om op zn plek te staan en denkt ik ga vervroegd naar de wei. Je hoeft dan maar zijn naam over het erf te schreeuwen en je ziet hem schrikken en toch maar terug lopen naar zijn plekje. Hij weet dus dondersgoed dat hij moet blijven staan maar probeert het wel :+

Ook paarden die door 3 verschillende draadjes moeten om bij de wei te komen, ze kennen het riedeltje en doen precies wat je wil (loslaten, paard blijft staan, draadje open, paard loopt erdoor, staat weer stil, draadje dicht en door naar het volgende draadje). Je kan ze bijna zonder halster naar de wei brengen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:52

Ohja onze kon ook de deur losmaken van een boorlocatie waar geen paarden opmogen en onbevoegde, eh pap ons paard loopt op de boorlocatie toen kwam er stroomdraatje voor de deur ;p

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:54

Ik had er ooit eentje die eenmaal thuis van het zadelmak maken, er eigenlijk geen zin in had. Ging achteruit lopen. Daar schrik je van en wil je eigenlijk voorkomen dat ze in de achteruit de omheining inlopen.
Deze was zo uitgekookt, die wist precies hoever ze achteruit kon om net niet die omheining te raken en hoeveel graden ze in de achteruit moest draaien om haar weg, nog altijd in de achteruit, te vervolgen.

Heeft ruim anderhalf uur geduurd maar ik had de langste adem. Ze heeft het nooit weer gedaan.
Rijden op dat dier, dat was denksport :D

Myrthe_bz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:02

Mijn haflinger kan niet meer op het land waar stroomdraad staat. Ze rent er gewoon onderdoor (er staat stroom op) :D . Ze is ongeveer 1.45 en het draad is 60-70 cm denk ik. Ze is gisteren weer vanuit de bak het land in gerend.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:11

Best wel slim :)

Afbeelding
Afbeelding

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:18

Mijn merrie maakt zelf het ijs van der waterbak kapot met der hoef :D

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 19:32

Wij hadden een slim koetspaard, links en rechts op stemcommando was geen probleem, maar ze stopte ook voor haaientanden.

Verder heb ik eens een pony gezien die snel de stallen in rende, in de grote brokkenbak dook en zoveel brokjes er in propte dat haar bek niet meer dichtging. Dan holde ze naar haar stal, spuugde de brokjes uit en at die dan rustig op. (wij waren nog slimmer, gaven haar gewoon geen brokjs mee want die pakte ze toch zelf.)
Laatst bijgewerkt door mrie op 28-01-17 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:32

Mijn paard poept waar zijn kont is. Dus af en toe zit zijn waterbak vol poep. Zodra ik de staldeur opendoe, trekt hij aan mijn jas of duwt hard tegen mij aan met zijn neus. Ik check dan automatisch zijn waterbak als eerste. Ik heb het hem nooit aangeleerd, hij deed dat sinds de eerste keer. Ik begreep maar niet wat hij bedoelde. Ik was juist degene die moest leren dat trekken of duwen betekende dat ik zijn waterbak schoon moest maken.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:36

Ponylief weet dondersgoed dat hij zijn stal in moet lopen nadat hij zijn bakje eten op heeft. Ik zie hem dan altijd twijfelen of hij naar de hooibaal moet lopen of toch naar stal hahaha! Hij zet dan vaak 1 voetje richting de hooibaal en dan roep ik tegen hem: "Denk d'r om, pony.." en dan hoor ik hem zuchten en loopt ie toch de stal maar in :') Het is misschien niet slim, maar hij lijkt dan zo enorm menselijk dat hij mij soms verbaast.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:39

Hier van de week een lesje oerpaard gezien aan de mede paarde beesten!
Smoky die stond met skylar, de shet en het trekpaard op de bak, lekker in het zonnetje te dutten.
Dan gaat de shet naar de omge gooide emmer, die was leeg...
Komen ze bij het ijs te staan die likt aan het ijs. Skylar dacht dat hij Bambi was oef hield mijn hart vast( niets gebroken) :+ . Het trekpaard schaafde met zijn tanden langs het ijs...
Plots jaagde Smoky ze alle 3 weg daar bij het ijs, ze liep naar de andere kant en tikte zachtjes op het ijs op 3 plaatsen, ze luisterde naar de klank en gaf er op de laatste plek een harde stamp op.
Het ijs brak en ze begon te drinken, daarna kwam skylar, daarna verjaagde ze die en stuurde de shet er naar toe. En als laatste kwam pasja het trekpaard toen de anderen haar (ze staat als laagste in de rang) wilde verjagen zou mevrouw die kwajongens even tot orde roepen.
Man ik stond echt met open mond te kijken, dit was echt een stukje oer instinkt en gewoon bij ons thuis,en niet in natuurgebied.Tja smoky komt uit polen ,opa shet is de enige die echte vorst in zijn 24 jaar heeft gekend en de anderen dus niet.En een dag later stonden er dus 4 paarden met hun been op het ijs te kappen om beurten maar met resultaat
Nog steeds weet dit ogenschijnlijke saaie pony'tje me zo te verrassen mw. de alfamerrie zal haar kudde even voorzien van water!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:06

Gillie is ook zo'n slimme,
Laatste waren we aan het wandelen en schrok hij ergens van. Meneer greep mij bij mijn schouder (voornamelijk jas) en zette het op een lopen, rende een hoekje om en op het moment dat hij vond dat het veilig was stopte hij.
Begon mij van top tot teen te besnuffelen of ik nog heel was en toen hij constateerde dat dat het geval was mocht ik pas weer verder lopen :+ elke poging om eerder weg te lopen werd tegen gehouden door een gil die mij aan mijn jas weer naar hem terug trok :') _O-

Laatste maakte ik zijn deken los om te kunnen poetsen en te zadelen.
Dus, voorgespen los, singels los bilkoorden los, geeft een ruk aan de deken naar achter... En de deken geeft niet mee. Hu? Ik had die voorgespen toch los gemaakt? Dus ik loop weer naar voren en ja, ik heb die gespen echt los gemaak. Dus ik geef weer een ruk aan die deken, geen beweging in te krijgen. Wat blijkt? Meneer hield, zodra ik naar achter liep, met zijn tanden de voorkant van de deken vast :+

En inderdaad de gebruikelijke dingen zoals halsters af doen, touwen losmaken, ijs breken door naar de klank te luisteren.

Verdere dingen moet ik nog even goed over nadenken :+
Maar er zijn er in ieder geval meer.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 21:28

Mijn merrie is een echte vreetzak en eet alles gelijk op. Mijn ruin zwaait mij graag uit nadat ik de hooinetten heb opgehangen. Ook tijdens het eten loopt hij regelmatig even naar buiten.
En wat doet mijn dametje dan? juist dan sneakt ze gauw bij meneer naar binnen om zijn hooi eerst op te eten. Ze weet namelijk dat hij niet slim genoeg is om bij haar te gaan kijken :+

EmilyxTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 21:44

vandaag is nibbit onder een draadje die 30cm van de grond hing is hij onderdoor gegaan hoe krijgt hij het voor elkaar! :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 21:51

Mijn fjord haatte wormenkuren. Dus ik dacht slim te zijn en dat tussen twee boterhammen te smeren en als soort van sandwich te geven.

Ze paktte het aan, liep ermee weg, en er werd even met die sandwich geschud en de boterhammen vielen uit elkaar op de grond. Ze wipte ze om met haar neus, de wormensmurrie in het zand en met haar tanden de boterhammen eraf schrapen.
En ik stond een beetje dommig te kijken naar wormensmurrie in het zand en een vrolijke fjord :')

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 21:57

Mijn vorige paard heeft een schaap die op de rug lag weer overeind gezet. Zette de neus eronder en duwde haar om. Ik zou er net naar toe lopen en zag het gebeuren.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 22:19

Ik vermoed, weet het niet zeker, dat mijn veulen mijn jaarling eens los heeft gemaakt :')
Ik wilde de jaarling poetsen, dus met twee touwen dwars in het pad gezet. Een touw aan de stal van de 21-jarige, en een touw aan de stal van het veulen. Ik ging even borstels halen, kom ik terug, tja, die laatste was los :+ jaarling kon er zelf niet bij, maar ik snap nog steeds niet hoe, want het koord zat aan de andere kant van het veulen

Mijn jaarling heeft ook de gewoonte om haar drinkbak om te gooien. Heerlijk de afgelopen weken dus, ze had haar persoonlijke schaatsbaan in de paddock _O-

Ook heeft ze een keer gedaan alsof ze bijna dood ging :') Ik wilde haar naar de wei brengen, en de stalling uit is een gleuf van een schuifdeur. Mevrouw stapte daar precies in. En oh! Pootje hoog, hinken ect. Toch maar gewoon, op 3 benen, naar de wei gedaan, gaat mevrouw rennen en bokken :+ Gewoon even aandacht nodig gehad haha

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 23:45

Dat is zeker niet dom Pillow