Dit is Dora

Dora is rustig van haar pensioen aan het genieten, zij is 24 jaar
De nieuwe leden leren op Dora rijden, zij kent de proef van voor tot achteren en andersom.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ook zij kan lezen en schrijven en perfect voor beginnende ruitertjes.
Eentje van het achttal en eentje van mijn debuut pas-de-deux
Wat een topdag was dat!
Vadrouille schreef:Kan het kloppen dat er foto's tussen staan van Burghaamstede vorig jaar. Die foto van Valeron van het Hermeshof met die jongen op zijn rug bijvoorbeeld ?? Jullie stonden toen met de vrachtwagen naast het marathon parcours als ik me niet vergis. Of verwar ik jullie nu met iemand anders?
watchthesky schreef:Wat zijn ze mooi
Ze hebben zo'n machtige en tegelijk zachte uitstraling, heel bijzonder!
Hoe rol je hier nou eigenlijk in? Het is toch niet heel gebruikelijk, of wel?
Dus wij gingen een keertje proberen op trekpaarden te rijden. Ik vond er HELEMAAL niks aan hahahaha, maar het was zooo een leuke, gezellige groep en we werden meteen geaccepteerd dus we zijn er nooit meer weg gegaan. En na de tweede keer waren we ook aan de paarden al helemaal gewend en nu wil ik nooit meer anders 
Wij waren daar voor het eerst om deel te nemen met de marathon zelf. dus ben vaak genoeg met de wagen langs jullie heen gereden en even naar je paardjes gekeken 

Vadrouille schreef:Toon geeft heel goed les, echt zeker een aanrader. Ik heb via toon mijn menbewijs gehaald, 2 jaar stage gelopen en kom er nog geregeld en heb der gewerkt. Nou misschien als jullie dit jaar weer gaan, en ik mijn mennertje zo ver krijg dat hij ook weer mee wilt ( en toon natuurlijk ook anders komen we der niet XD ) zien we elkaar nog eens
maura schreef:De paarden zijn prachtig en zien er goed uit. Ik vind het ook een heel erg leuk initiatief om zo een showteam op te zetten en te tonen dat ook trekpaarden meer kunnen dan trekken. Wel heb ik een vraag, over een mogelijk gevoelig onderwerp. Het valt mij namelijk op dat de meeste paarden geen staart hebben, maar ze zijn wel (op een enkeling na) geboren na 2001, toen het couperen in Nederland en België werd verboden.
Op de foto van de jaarlingen zie ik wel een staart. Nu vraag ik mij af hoe jullie daarmee omgaan? Zijn de staartloze dieren van na 2001 zonder staart aangekocht of zijn ze bij jullie gecoupeerd? Ik ben benieuwd hoe dat zit want hoewel ik zelf tegen couperen ben en nooit een gecoupeerd dier zou kopen, realiseer ik me dat ik makkelijk praten heb omdat ik een heel ander type paarden heb. Als je fokt maar je krijgt je veulens alleen verkocht zonder staart, kan ik me voorstellen dat de keuze tussen helemaal stoppen met fokken en toch maar couperen lastig kan zijn. Dat de jaarlingen niet gecoupeerd zijn, lijkt me een bewuste en wat mij betreft prima keuze. Is dat misschien een signaal dat de trekpaardenwereld nu langzaam maar zeker toch aan het veranderen is en dat er een markt begint te komen voor niet-gecoupeerde dieren?

Granoek schreef:Jojoni, deze moet je wel nog kennen dan!
Dit is Dora
Dora is rustig van haar pensioen aan het genieten, zij is 24 jaar![]()
De nieuwe leden leren op Dora rijden, zij kent de proef van voor tot achteren en andersom.
[m/VfjU3L.jpg[/img]
jojoni schreef:Granoek schreef:Jojoni, deze moet je wel nog kennen dan!
Dit is Dora
Dora is rustig van haar pensioen aan het genieten, zij is 24 jaar![]()
[m/VfjU3L.jpg[/img]
Inderdaad, Dora ken ik zelfs heel goed. En later noem je Paloma, die heb ik ook nog gekend![]()
En zie ik op een van de foto's ook Vicky lopen?
Valeron had al sterallures toen ze hem aan het inrijden waren. We hebben vaak in een deuk gelegen om hem met zijn trucendoos.. En de jongens maar denken dat ze er zo op konden, zoals met Prins! Echt geweldig.. Volgens mij heeft uiteindelijk een van de meiden hem volledig ingereden maar dat weet ik niet meer zeker..
Ik kijk nog altijd graag terug naar die tijd. Laatst was ik ons filmpje van het optreden in Aken nog aan het bekijken! Echt toevallig

furyke schreef:Ik ga ook volgen, leuke groep zo bij elkaar.
Beterschap met je veulen! Niets ernstigs hoop ik?

Santos_05 schreef:Wat een leuk topic!
Gokje, Merrie op 10 maart
Erg leuk dat alle paarden uitgebreid voorgesteld worden! Als er op vos wordt gefokt, is het dan een bewuste keuze om voor een schimmel hengst te kiezen?
We gaan jullie zeker volgen en hopelijk is alles goed gekomen met het koliek veulen!