Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
[***] schreef:Ik vind het niet zo raar dat een paard druk wordt als hij maar 3 uur buiten komt, dat is echt veelste weinig.
RaafSmits schreef:Goh wat ruimdenkend allemaal weer.
Niet iedereen hier is een hbo-er met een dito schrijfstijl.
Ts heeft een vraag over haar pony.......ze vraagt ons niet om haar privé situatie te ontleden naar aanleiding van die vraag.
arinazazoe11 schreef:tengeltje11 schreef:staat ze alleen?ik gok van ja eigenlijk.
dan kan ze alleen daardoor al gefrustreerd en ongelukkig zijn....
Ik vind het ontzettend knap van jou dat jij blijkbaar kan ruiken of de pony van TS alleen staat. Mag ik vragen waarom jij gokt dat de pony alleen staat?

xhaflingerz schreef:Ik zal even een lijstje maken.
Ras: kruising, iets met arabier
Leeftijd: 11
stond vroeger redelijk veel buiten, werd ook wetstrijden mee gereden.
komt nu 3 uur buiten, en dan rij of longeer ik haar.
krijgt geen krachtvoer meer, soms een snoepje, appel, wortel ect
Supervixen schreef:Mijn paard heeft ook veel arabisch bloed en bij de pensionstalling waar ik nu sta moet je ze zelf buiten zetten als de bodem bevroren is. Zij willen geen risico nemen. De afgelopen week is het buitenzetten niet elke dag gelukt en als ze al naar buiten ging was het max 4 uur. Daarnaast rij/longeer/wandel ik elke dag. Mijn paard wordt echt nul procent heter van dat weinige buitenkomen en koude weer. Ze heeft ook geen stalondeugden en dergelijke, heeft wel bijna constant hooi of stro om op te knabbelen. Krijgt 1 kilo basisbrok per dag.
Op stal staat er nog een die precies zo is.
Dus het hoeft niet altijd zo te zijn dat ze frisser worden in de winter met meer binnen staan.
Ik zou goede instructie regelen en je pony eventueel laten nakijken door een goede fysio.