[VOLG] Amigo zoekt zijn weg in de kudde

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YvonneAmigo

Berichten: 119
Geregistreerd: 29-12-14
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 23:37

1 maand

Een maand geleden heb ik Amigo verhuisd en hij staat nu 2 weken in de kudde.

Volgens de eigenaresse gaat het eten goed en als het nodig is zet zij hem een uurtje binnen zodat hij zijn eigen hooi heeft.

Afbeelding


Alleen er zijn al maar 2 drinkplekken en laatst zag ik dus dan 1 van die 2 niet werkt. Geen idee hoe lang dit al is. Heb dit ook gelijk aangegeven en voorgesteld om drinkbakken neer te zetten. Maar als reactie kreeg ik dat ze genoeg rouleren van plek zodat ze wel genoeg kunnen drinken. Amigo heeft altijd wel een beetje dorst dus ik weet het niet. Voor nu geef ik hem elke dag een emmertje water voor de zekerheid.

Tot nu toe is hij er goed vanaf gekomen en heeft hij maar weinig bijtplekjes enz. Vandaag zag ik dat hij een snee had in zijn ooglid... Ik denk doordat hij wilde vluchten terwijl zijn hoofd in een voerstation zat en daardoor een klap heeft gekregen. Ook nog een kleine oppervlakig wondje op zijn hoofd aan de andere kant.. Mijn tube mesitran soft is opeens weg dus ik heb betadine zalf op zijn ooglid gedaan.

Amigo voelt zich wel echt goed, ik krijg er echt een heel erg blij beestje voor terug! Vanmiddag ook een stuk gelopen in het zonnetje met zijn oude verzorgertje van 9 jaar <3


Afbeelding

Afbeelding

smileydees
Berichten: 1683
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: in het westen v/h land

Re: [VOLG] Amigo zoekt zijn weg in de kudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 10:59

Fijn! Probeer het een beetje los te laten en kijk naar t gehele plaatje. Hou het wel in de gaten daar niet van! Vind vooral de foto fijn waar hij aan t rollen is!

daphnekx
Berichten: 34
Geregistreerd: 19-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:43

awh wat lief,

hoelang is het een hit-actief stal?

YvonneAmigo

Berichten: 119
Geregistreerd: 29-12-14
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-17 14:17

daphnekraanx schreef:
awh wat lief,

hoelang is het een hit-actief stal?


Ik dacht dat dit nu 3 jaar zo is. Maar dat weet ik niet zeker!

Kingsfield

Berichten: 39
Geregistreerd: 20-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:38

Wauw wat fijn dat het goed gaat. En leuk om dit op de foto te zien!
Hij ziet er volgens mij nog steeds goed uit. Wat betreft of hij genoeg krijgt,je merkt het snel genoeg. Wie weet misschien leert hij dan om zijn voer ook te pakken als hij echt honger heeft. Zou me er nog geen zorgen over maken hij ziet er goed uit!toppers!!

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 20:47

Super mooi!! Sta je er nu nog steeds?? En hoe gaat het met Amigo??

Kingsfield

Berichten: 39
Geregistreerd: 20-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 14:48

Hey Yvonne, ik was even benieuwd hoe het nu gaat met Amigo. Het is al even geleden. Sta je er nog steeds?

YvonneAmigo

Berichten: 119
Geregistreerd: 29-12-14
Woonplaats: Sliedrecht

Re: [VOLG] Amigo zoekt zijn weg in de kudde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 11:26

Met Amigo gaat het echt super! We zijn beide nog steeds heel erg blij met deze plek!!

Amigo is volledig opgenomen in de kudde en kan met vrijwel ieder groepje mee eten. Zelfs het hoogste groepje met de Alpha. Het mooie aan een grote kudde is dat ze sub groepjes vormen binnen de kudde en daardoor altijd wel ergens bij passen.

Voor zijn zelfvertrouwen is het ook mega goed geweest. Hij laat zich ook niet meer zo snel wegjagen door andere paarden. Hij is ondertussen ook af van zijn kopschuwheid en staat lekker heel het jaar door zonder deken. Nog nooit een blijer paard gezien <3

Afbeelding

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Re: [VOLG] Amigo zoekt zijn weg in de kudde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 19:14

Fijn! Is de hit actief alleen niet wat klein voor de kudde?

YvonneAmigo

Berichten: 119
Geregistreerd: 29-12-14
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 08:29

Ja ik vind wel dat ze meer ruimte mogen hebben of minder paarden er neer moeten zetten..

Zijn er laatste tijd ook een aantal weggegaan en heb wel gezegd dat ik hoop dat je dit echt als 'vol' beschouwd. En anders er een stuk bijtrekken met een extra voerstation.

Verder is de kudde gelukkig wel goed in balans en gaat alles nu goed. Maar bij voorkeur inderdaad meer ruimte :)