[VOLG] Django en zijn avonturen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 17:39

darkadia schreef:
Vervelend dat e.e.a. prive even niet zo lekker gaat en dat ook invloed heeft op jullie samen en Django zijn gemoedstoestand. Maar ook wel weer een mooi voorbeeld van hoe enorm paarden spiegelen.
Hij ziet er blij uit op zijn nieuwe tijdelijke plekje. Hopelijk geeft het jou ook even wat rust om e.e.a. op orde te krijgen. Succes!

Django is een hele grote spiegel :=

Soms erg lastig, maar hij maakt me er wel heel bewust van wanneer ik even aan mijzelf moet denken :j

NikkivanOlst

Re: [VOLG] Django en zijn avonturen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 22:29

Vandaag even lekker met hem gespeeld in de nieuwe bak, hij staat nu even samen met de welsh, zodat we hem straks in de groep kunnen introduceren :)

En wil het vloggen weer gaan oppakken, dus hier vast een filmpje :))

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:05

Ohhh wat een superleuk filmpje!!! Wat leuk om te zien hoe hij dan weer ineens helemaal happy is!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 21:40

Django staat heerlijk op zijn nieuwe plekje... Staat nu fijn in de groep en is al dikke vriendjes geworden met bijna alle paarden! Draait goed mee en geen gedonder. Heel stuk relaxter in zijn koppie en gewoon weer happy :+: dat is waar deze keuze om draaide, een blij en gelukkig paard :j

Vandaag heeft mijn zusje hem voor het eerst weer gereden, omdat hij bij zijn vorige plekje zodanig uit zijn doen was dat hij zelfs tijdens het gewoon aan een halster stappen al compleet kon flippen.... En zelfs mijn zusje er af heeft gegooid, was het wel even spannend. Dus wat kortere beugels en voorzichtig aan.

En Django? Die vond het PRACHTIG! heerlijk weer aan het werk! Hij ging vol overgave :D Hij moet wel weer flink wennen qua balans enzo, maar door het werken in de hand/longeren en toch wat bezig zijn kan ik wel merken dat hij het allemaal makkelijk oppakt :j Hij is toch een goed half jaar niet meer onder het zadel geweest :)

Afbeelding
Afbeelding

Daarnaast heb ik besloten dat Django zéker tot het najaar daar mag blijven staan. Lekker met de rest straks de weide op... Meneer word 8 dit jaar en zit midden in het 'uitzwaren'... Dus die grasjes en het spelen kan hij heel goed gebruiken :D :D

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 23:00

Heerlijk dat ie weer zijn eigen zelf is!

DigiDiede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 15:53

<3 <3 <3 <3

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 15:54

Diedelo schreef:
<3 <3 <3 <3

Precies die ja!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 17:33

Django de zaterdag daarna ook gereden Door mijn zusje. Helaas nu fysiek zelf niet in staat om te rijden. Weer afgewimpeld bij de dokter met een "virus" dus naar een andere binnenkort en uitzoeken waarom ik altijd zoveel pijn en vermoeidheid heb :)

Django staat daar dus super, weer 4 daagjes vrij gehad en vandaag heeft mn zusje hem weer gereden. Hij begint weer hemels te sjouwen! En een rondje bos gedaan. Daar was hij toch wel echt get mannetje dus hem maar even vast gehouden :=

Ook een leuk nieuwtje, Django mag 3 dagen mee naar Horse Event dit jaar :D

Afbeelding
Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 17:54

Vandaag heeft mijn zusje Django weer gereden, hij deed het zooooo fijn :+:
Toch ander zadel meegenomen, hij is veel te breed geworden voor het zwarte zadel :')

Omdat hij zo heerlijk zen was en goed meewerkte, hebben we gewerkt aan de schoudervoor en travers, die kent hij natuurlijk allang van het werken uit de hand. Helaas geen foto's van kunnen maken omdat ik eerst nog duidelijk moest uitleggen hoe of wat aan mijn zusje :))

Maar énorm trots op die twee! Als ze zo blijven groeien dan vraag ik me af hoe ver ze nog gaan komen :):)

Daarnaast veel schakelwerk in draf, Django GENIET van lekker bewegen <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

RidingDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:11

Hoi! Ik ben Bobbi, het zusje van Nikki, en ik zal ook af en toe delen wat ik doe met Django :D
Vandaag gereden en een topic gemaakt, dus als mensen het leuk vinden om te zien, kan je gewoon klikken :D

[RIJ-ITP] Aan het werk met PRE Django!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 10:28

Leuke foto's! Je ziet ook aan Bobby dat t zwarte zadeltje niet zo lekker meer lag en wat achterover, waardoor ze erg in stoelzit komt. Maar wat is Django lekker aan t sjouwen! Mag natuurlijk nog wel losser in zijn lijf en iets meer lengte, maar voor een 4e keer ziet het er niet verkeerd uit hoor!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 19:59

Zo, en weer eens een lang verwachte update :=

Heb het zo druk, het weer word lekker dus vooral continue met de paarden buiten bezig natuurlijk _O-
Vorige week heeft Django weer eens met de vogels getraind, vond ie keigezellig _O-

Afbeelding

Gisteren kreeg ik totaal onverwachts beelden van de opnames die we in januari hebben gedaan! Erg leuk om het item zo terug te zien en wat deed mn ventje het knap :+:

En vandaag kwam Robin langs (Nista_RX op bokt) om ook even met Django te spelen. Morgen gaan we trickriden met hem testen :')
:= := := :=

Afbeelding
Afbeelding

[VD-ITP] Dance dance dance Django!

nienkehelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:40

super leuk

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 10:56

Gisteren nog een hele leuke dag gehad met Robin en Django, en met Django voor het eerst wezen trickriden! (Ofwel Robin dan, ik heb die lenigheid niet :') )

Hij vond het best maf, dat aan alle kanten hangen, gekke dingen doen, meerennen en er op springen.... Maar daar gaan we straks een vlog van maken :Y)
Hij heeft het in elk geval érg knap gedaan zo voor de eerste keer :D :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 18:43

De vlog!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 22:25

Ahw dat koppie van Django er ook bij <3

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 12:14

Django staat nog steeds heerlijk op zn nieuwe plekje en gaat nu 2 keer per dag een uur op de weide om te wennen aan de grasjes met de groep :D

Gisteren shoot gehad, onder het zadel met showtuig... zitten volgens mij geweldige platen bij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:29

Leuk om te zien hoe zoiets opgebouwd wordt, ook om te zien hoe eng Django het vindt en er toch bij probeert te blijven.

Ik kan me wel goed voorstellen dat zijn bewegingen voor de amazone erg moeilijk uit te zitten/te staan zijn zolang hij nog niet weet hoe hij zijn rug moet gebruiken en met holle rug blijft lopen. Met een holle rug krijg je als ruiter namelijk echt elke beweging mee, net zoals bij Friezen die met holle rug lopen. Knap dat ze uberhaupt kan blijven staan. Hij lijkt cool genoeg voor een trickridingpaard, maar ik zou hem eerst leren om zijn lichaam goed te gebruiken (en zijn ruiter wat meer comfort te geven ;) ) voor ik hiermee verder zou gaan trainen.

Is zo'n trickriding zadel eigenlijk boomloos? Aangezien het hem zomaar past?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 12:32

Het was eenmalig. Ik heb helaas zelf fysieke problemen waardoor ik minimaal kan rijden, laat staan gaan trickriden

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 08:53

Met Django gaat het goed, heb alleen niet zo heel veel tijd om elke keer te posten :') Onlangs een shoot gehad van Maybel van der Linden, daar al 1 foto van gehad! Maar komen nog veel gavere foto's aan :):)
Afbeelding

Daarnaast bestaan de trainingen vooral uit poetsen, tutten, en wat vrijheidsdressuur spelen :j
Wel is mijn zusje weer eens komen rijden. Wat ook steeds beter gaat :j

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:40

Deze rijfoto ziet er al een stuk beter uit! +:)+
Wel wat op de voorhand, maar zijn rug hangt veel minder doorgezakt dan bij je andere foto's en niet meer dat gezwaai met de beentjes. Ik ben benieuwd hoe zijn rug zich verder zal ontwikkelen als jullie zo door blijven gaan.

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:22

Ik vind Django zo'n leuk paard! Ik volg.

Super leuk ook wat je allemaal met hem kan, ben jaloers haha.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 09:34

Jeez, wat een vooruitgang zeg!! Ik ben blij dat het zo goed gaat met jullie!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:19

Maybel maakt zeker gave foto's. Ook enorm gegroeid in haar fotografie. Ben benieuwd naar de rest van de shoot!

En de rijfoto ziet er idd al veel beter uit, meer ontspannen ook, leuk!

RidingDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 16:39