Instructieweek of trektocht gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:34

Treekhoeve moet je vooral heengaan als je zielige manegepaarden in stand wil houden. Paarden komen geen minuut los buiten (nooit!) en ze hadden daar tot een aantal jaar geleden nog stands.

Reelaer is inderdaad erg leuk. Een trektocht kost veel om het voor de paarden ook leuk te houden (goed voer, genoeg paarden zodat ze niet overbelast worden) dus met jullie budget zou ik dan eerder kijken naar een instructieweek. Daar heb ik zelf geen ervaring mee :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:37

liekec schreef:
Treekhoeve moet je vooral heengaan als je zielige manegepaarden in stand wil houden. Paarden komen geen minuut los buiten (nooit!) en ze hadden daar tot een aantal jaar geleden nog stands.

Reelaer is inderdaad erg leuk. Een trektocht kost veel om het voor de paarden ook leuk te houden (goed voer, genoeg paarden zodat ze niet overbelast worden) dus met jullie budget zou ik dan eerder kijken naar een instructieweek. Daar heb ik zelf geen ervaring mee :)

inmiddels hebben ze geen stands en paddocks waar de paarden ook buitenkomen. Dit was afgelopen zomer ook. Het is niet mijn manier van paarden houden, maar ik heb het slechter gezien. De paarden komen dus wel buiten :j

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:40

sterreke98 schreef:
liekec schreef:

inmiddels hebben ze geen stands en paddocks waar de paarden ook buitenkomen. Dit was afgelopen zomer ook. Het is niet mijn manier van paarden houden, maar ik heb het slechter gezien. De paarden komen dus wel buiten :j

Deze discussie hebben wij al eerder gehad. De paddocks die ze hebben zijn op 1 hand te tellen en de manegepaarden komen daar amper voor in aanmerking aangezien daar ook nog mensen op pension staan. En de paarden die in de paddocks staan moet toezicht op gehouden worden en ik zie ze echt niet iemand inhuren die de hele dag bij de paddock gaat staan voor de manegepaarden zodat die ook een halfuur buiten komen (wat sowieso al erbarmelijk is). Verder wil ik het hier in het topic graag bij laten, ik wil TS alleen een heads up geven want ik zou het niet op prijs stellen als ik dat zo aantref terwijl je een leuk weekje kamp had geboekt (het zou mij in ieder geval ontzettend tegen staan en van het genieten af houden).

Athelas

Re: Instructieweek of trektocht gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 17:59

Dat is idd iets wat ik niet graag zou zien bij een weekje kamp. Ik vind dat paarden zoveel mogelijk buiten moeten kunnen staan.
Maargoed, hier is het topic inderdaad niet voor. :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:12

Wat misschien ook nog wat kan zijn is bosmanege Bakkeveen. Heb ik eventjes op gegluurd en dat lijkt ook erg leuk. Ze hebben een eventingweek (alleen voor eigen paarden) en ook een instructieweek waar ze ook gaan crossen (hoef je geen eigen paard voor te hebben). De prijzen vallen ook erg mee. 270 voor instructieweek en 350 voor de eventing week.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:18

Kan je niet je budget een klein beetje vergroten haha? :p Reelaer is zoals meerdere aangaven echt super super leuk! :) Het is zo divers, qua rijden/springen/crossen maar ook leuke activiteiten daarbuiten. En zij zijn echt goed voor de paarden, staan de hele dag in kuddeverband lekker buiten. :)
Zijn wel heel veel leuke filmpjes van de jongerentrektocht (JT) op Youtube!

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:26

Duinmanege van Poelenburgh!!

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 16:17

Zomer schreef:
Kan je niet je budget een klein beetje vergroten haha? :p Reelaer is zoals meerdere aangaven echt super super leuk! :) Het is zo divers, qua rijden/springen/crossen maar ook leuke activiteiten daarbuiten. En zij zijn echt goed voor de paarden, staan de hele dag in kuddeverband lekker buiten. :)
Zijn wel heel veel leuke filmpjes van de jongerentrektocht (JT) op Youtube!

Jammergenoeg niet, mijn ouders moeten het wel willen betalen.
Mischien volgend jaar, aangezien ik dit jaar een baantje wil gaan zoeken, dan kan ik ook meebetalen aan kamp als ik op een duurder kamp wil. :)

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:17

Kan je misschien voor je verjaardag een duurder ponykamp vragen? Of geld vragen en een deel zelf betalen?

Niet doen als je het dat niet waard vindt, uiteraard, maar als je het wilt..

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 17:23

Ik ben pas jarig na de vakantie, haha :P

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:53

Nogmaals, manege de Eekwal past met 400 euro echt prima binnen je budget.

Het is erg divers, met paarden en pony's voor alle niveaus en vooral ook leuke leiding die zich echt in de groep mengen in plaats van dat ze er boven staan. De slaapvertrekken zijn heel goed en het eten is meer dan goed geregeld. Heel veel leuke activiteiten met en zonder paard.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:33

foutje
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 18-01-17 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 18:35

Athelas schreef:
Ik ben pas jarig na de vakantie, haha :P

Je ouders vragen of je je verjaarscadeau eerder kan krijgen?

Weet niet hoe oud je bent maar klusjes doen, als autowassen, hond uitlaten, oppassen, voor iedereen die maar wil. Geld opzij leggen voor kamp waar je je zinnen op zet.

Leanne9999

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:17

Ik ga dit jaar op trektocht bij t reelear, 16/22 juli wie gaan er ook ? het is wel leuk om een groepsapp te maken ofzo

Anja_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 19:35

Leanne9999 schreef:
Ik ga dit jaar op trektocht bij t reelear, 16/22 juli wie gaan er ook ? het is wel leuk om een groepsapp te maken ofzo

Misschien kun je ook even in dit topic kijken, daar zitten meer mensen in die komende zomer naar 't Reelaer gaan :) :
[MA] Stal 't Reelaer 2017