Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Iris82 schreef:Er zijn ook Bokkers geweest met paarden met terugkerende (pees)blessures die als laatste redmiddel hun paard ook gewoon maar een jaar op de wei of een paddock paradise gegooid hebben: gaat het goed dan gaat het goed, gaat het niet goed dan houdt het op.
Het nadeel van gecontroleerde beweging en niet vrij mogen op een groot stuk is natuurlijk ook weer dat je de spanning in het lijf van het paard en daarmee eventuele maagzweren weer in stand houdt.
Lastig voor je Dreamy...
Elisa2 schreef:Hm wat ik een beetje mis in jouw verhaal is..hoe is het management van dit paard? hoe word hij normaal gesproken gehouden? hoe rijd je hem? natuurlijk heb je veel pech met hem..maar ik vraag mij af of het eerlijk is om alleen maar naar het paard te wijzen.
Met ieder paard heb je wel "wat" en het kan zijn dat jouw paard een enorme brokkenpiloot is natuurlijk.
Zijn rug is extreem gevoelig..hoe kan dat? heeft hij misschien ergens tekorten? vit. E? en vanwaar de verdenking op de maagzweer? {dat kan ook pijn in de rug geven} maar hoe komt hij daar aan? wat is het stalmanagement?
Ik zou hem een jaar weg zetten denk ik, gewoon rust geven en in het land zetten zodat alles kan herstellen. Daarna kun je kijken wat je er nog mee wilt..houden of verkopen.

Dreamy schreef:Ja, ik ga hem sowieso niet verkopen nu hij "kapot" is. Maar hoelang gaat dat herstel nog duren. Ze zeiden dat het ongeveer nu (we zijn nu een half jaar bezig, 3 kliniek-bezoeken verder...) wel beter zou moeten gaan, maar hij heeft nu juist weer meer klachten gekregen deze maand. Vandaar dat ik me nu echt moedeloos voel
Cemlys schreef:Omgekeerd kan ook he, dat zn peesprobleem vanuit zn rug ontstaat, dus rugpijn gaat hij compenseren, een been meer belasten en huppa peesblessure. Dus pees hoeft niet de oorzaak te zijn van al de rest, zeker met alle paniek problemen met berijden enzo. Zou ik het eerder andersom zien.
Is zn rug al op de foto geweest?
geerke schreef:en gewoon een een jaar op het land zetten met schuilgelegenheid....geen osteopaten,dierenartsen,klinieken.Eens kijken of het lichaam het ook zelf kan oplossen?
Dreamy schreef:geerke schreef:en gewoon een een jaar op het land zetten met schuilgelegenheid....geen osteopaten,dierenartsen,klinieken.Eens kijken of het lichaam het ook zelf kan oplossen?
Dat is idd een van de opties die ik afweeg als ie de 17e niet goed is. Of dat, of inslapen.. maar doet een dierenarts dat op basis van dit wel "zomaar"?
Dreamy schreef:Cemlys schreef:Omgekeerd kan ook he, dat zn peesprobleem vanuit zn rug ontstaat, dus rugpijn gaat hij compenseren, een been meer belasten en huppa peesblessure. Dus pees hoeft niet de oorzaak te zijn van al de rest, zeker met alle paniek problemen met berijden enzo. Zou ik het eerder andersom zien.
Is zn rug al op de foto geweest?
Als het goed is staat dat ook in de OP, die had ik juist op de foto laten zetten omdat ik dacht dat dat het probleem was. Bleek dus niet zo.
Zijn pezen (heb nu ook linksachter laten meenemen aangezien hij daar nu onregelmatig toonde) zijn goed genoeg en zouden geen kreupelheden moeten kunnen veroorzaken. Zijn maag zag er goed uit, geen zweren oid. Gevoeligheid op de rug was wel apart, maar op foto's/scan si niks te zien dus voor nu even ingespoten en dan 17januari terug naar de kliniek voor die kreupelheid enzo.
Als ie dan wel echt weer goed is gaat ie weg, zo ben ik wel. Als ie niet goed is dan is het klaar, maar weet ik niet welke beslissing ik dan neem.
, maar absoluut naar buiten. Boxrust heeft veel nare consequenties met zich meegebracht. Haar al niet super fijne lijfje heeft er duidelijk onder geleden en het heeft bijna een jaar training en hele goede begeleiding gekost voordat ik kon zeggen dat ze echt weer fijn werd!
Was al benieuwd hoe het met jullie ging.
Dreamy schreef:geerke schreef:en gewoon een een jaar op het land zetten met schuilgelegenheid....geen osteopaten,dierenartsen,klinieken.Eens kijken of het lichaam het ook zelf kan oplossen?
Dat is idd een van de opties die ik afweeg als ie de 17e niet goed is. Of dat, of inslapen.. maar doet een dierenarts dat op basis van dit wel "zomaar"?