ik wil geld verdienen ponys rijden voor geld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:12

Met heel veel geluk kan je het wel vinden, je zal niet veel verdienen als je niet heel goed rijdt en dus de paarden niet daadwerkelijk verbeterd.

Hier heb ik een gevalletje veel geluk hebben. Stal waar ik sta heeft in de winter minder lessen en strandritten, dus de paarden komen wat minder aan het werk. Dus toen vroegen ze of ik wilde rijden, nouja wilde het wel proberen. Ben geen Z-ruiter en dat heb ik ook gezegd. Ik dacht dat ik niet goed genoeg zou zijn, maar toch goed genoeg.

Binnen 10 seconde draf lag ik ernaast, maar ondanks dat mocht ik daarna op een fries mee naar het strand (moest de zee in wegens mok). Ik krijg natuurlijk geen 100 euro per paard, maar voor mijn niveau is dit al heel wat natuurlijk. Ze zijn enorm blij dat ik wil rijden voor ze. Enkele paarden staan bij hun ook te koop. Foto's maken terwijl je erop zit is erg lastig, geloof mij maar.. :')

Dus het kan zeker wel! Je zal alleen geluk moeten hebben dat je de persoon/stal vindt waarbij je aan de eisen voldoet en je ook nog betaald krijgt. :)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:12

Weet niet hoe lang dat geleden is en waar. Maar ik denk dat er niemand zo gek is om een ongeschoold iemand heel veel te betalen. Tenzij je op levensgevaarlijke paarden gaat zitten waar niemand op durft.[/quote]

Oh, het was ook zeker niet veel hoor (maar dat is in de paarden sowieso), ik kreeg gewoon minimumloon voor een dag werk.
Werkte daar elke zaterdag. Was meer dat die paarden toch beweging moesten hebben, en of ik ze nou longeerde of reed maakte niet echt uit. En ik kon er veel van leren om ze te rijden, dus ik reed ze uiteraard allemaal :P.[/quote]

Maar neem aan dat je dan ook andere klusjes deed als mesten voeren etc

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:13

Gewoon proberen TS. Mij werd ook altijd gezegd dat het niet kon of staatsgevaarlijke paarden/pony's te rijden zou krijgen. Jezelf er voor in zetten en voor gaan, eerlijk zijn met wat je kan en wat niet kan, maar ook wat je wilt en niet wilt.

Ik had juist veel plezier in moeilijke paarden op de rit te krijgen, maar wilde geen (in mijn ogen) staatsgevaarlijke rijden. Kreeg gewoon per paard per keer rijden betaald. Leuk zakcentje hou je er dan wel aan over hoor. :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:14

xboktxx schreef:
ik vind het gewoon leuk om ponys voor andere serieus te rijden en er een centje bij te verdienen.
En ik reed officiële wedstrijden met mijn C pony'tje in het M2 maar daar ben ik te groot voor en in mei krijg ik een nieuwe pony maar dat duurt nog er lang dus leek dit me wel leuk. En ik wil gewoon wat bij verdienen zo raar is dat toch niet?

En ik ben totaal geen bange ruiter en ik durf te rijden maar ook niet zo dat ik het gevaarlijk maak.

Dat is helemaal niet raar dat je daar graag geld mee wilt verdienen, maar ik gok zo dat het aanbod van dergelijke ruiters veel groter is dan de vraag.
Als mensen er voor betalen zullen ze in de meeste gevallen en ruiter op hoog niveau erop willen. Maar niet geschoten is altijd mis.
Ik zou persoonlijk geen berichtjes sturen of telefoontjes plegen, maar gewoon persoonlijk langs stallen gaan om kennis te maken en te vragen of ze iets voor je kunnen betekenen. Wie weet is het niet met rijden, maar wel met in en uit de wei zetten, voeren en uitmesten dat je een zakcentje bij kunt verdienen.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:15

Man als ik dit lees heb ik het toch altijd verkeerd gedaan. Ik was al blij als ik gratis mocht rijden. En op de manege. Deed ik mesten voeren en de kantine ook gratis

poown

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:21

Toen ik 17 was ben ik ook begonnen met pony's/ paarden te rijden voor een privestal/fokkerij van kwpn-ers en foresten als bijbaantje. Ik werd gevraagd dus ven nooit op zoek geweest. Reed een pony van iemand anders door en via via daar terecht gekomen. Gewoon zwart per uur betaald. Geen wedstrijdervaring. Wel veel ervaring met zadelmak maken en doorrijden van eigen pony's en niet bang. Oftewel aangenomen om zadelmak te maken en doorrijden tot L niveau om vervolgens te verkopen. Na een aantal jaar kreeg ik mijn eigen wedstrijdpaard die ik door mocht rijden en niet verkocht zou worden. Daarnaast altijd zadelmak blijven maken en opleiden van jonge paarden. Dus het kan wel en wedstrijdervaring is echt niet altijd van belang. Ik heb ruiters in het Z zien rijden die minder konden rijden dan iemand in de B. Het gaat over een stukje zelfstandigheid, gevoel en handigheid met (jonge) páarden die je een baantje kunnen bezorgen .

xboktxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 20:23

Ik ga op zoek naar een stal waar ik wat klusjes kan doen en ponys kan rijden.
Als ik dit niet kan vinden heeft iemand andere ideetjes. Hoe ik wat geld kan verdienen?

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:25

Met heel veel mazzel moet het kunnen.

Ik heb ooit een keer een paard gelongeerd/bijgereden waar ik €25,- per maand voor kreeg. Die mensen konden zelf eigenlijk niets met het paard en ik werd via via door iemand aangeraden.

Ook zie ik het wel op de manege gebeuren dat er grotere meiden zijn die de kleine pony's bijrijden. Dit zijn vaak pony's van mensen die niet zoveel van paarden weten en behoorlijk wat geld teveel hebben, maar toch graag wil dat hun prinsesje op dat mooie kleine witte ponietje kan rijden eens per week.

Daar zou ik zelf niet zo happig op zijn omdat je dan eigenlijk gegarandeerd te groot zal zijn voor de pony. Maar ik kende toch een stuk of 3-4 meiden die op die manier wat geld bijverdienden.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:28

xboktxx schreef:
Ik ga op zoek naar een stal waar ik wat klusjes kan doen en ponys kan rijden.
Als ik dit niet kan vinden heeft iemand andere ideetjes. Hoe ik wat geld kan verdienen?

Nou wat dacht je door gewoon te gaan werken?
Kranten lopen, tomaten plukken, bloembonderij? Zo lastig is t niet hoor..
Laatst bijgewerkt door Celiien op 30-12-16 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:29

Ik vind t stoer dat je op zoek gaat!

Wie kun je een stal vinden waar je bijv. Kunt helpen met stalwerk en dan ook kunt rijden? Vaak als je met de mindere klusjes begint kun je vanzelf laten zien wat je kan!

Ik denk dat we het alleen maar moeten stimuleren dat je al centjes wilt verdienen om te sparen! En inderdaad in de supermarkt mag nog niet en folders lopen kun je altijd nog doen als dit njet lukt toch?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:35

Heb je geen handelsstal in de buurt? Die zoeken altijd wel handige ruiters met lef.
Er wordt hier erg minderwaardig gedaan over ervaring. Ik had nooit gestart maar kon toch leuk bijverdienen hoor met rijden voor andere. Er zijn ook mensen die liever een ruiter met lef hebben dan 1 die met hangen en wurgen 3 keer Z is geweest. Dat eeuwige gezeik altijd over ervaring komt zowat mijn strot uit. Vaak zijn de fanatieke wedstrijdruiters niet van het kaliber zadelmak maken (dus lef hebben) maar van het opstappen op kant en klare beesten.

Snorkel8

Re: ik wil geld verdienen ponys rijden voor geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:45

En vind maar eens een leuk ponytuitertje voor het zadelmak maken, uitbrengen en trainen van pony's. Liever een ervaren meid van 14 dan iemand van 28, 70 kilo en veel te groot

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:46

Ladygiroc schreef:
Heb je geen handelsstal in de buurt? Die zoeken altijd wel handige ruiters met lef.
Er wordt hier erg minderwaardig gedaan over ervaring. Ik had nooit gestart maar kon toch leuk bijverdienen hoor met rijden voor andere. Er zijn ook mensen die liever een ruiter met lef hebben dan 1 die met hangen en wurgen 3 keer Z is geweest. Dat eeuwige gezeik altijd over ervaring komt zowat mijn strot uit. Vaak zijn de fanatieke wedstrijdruiters niet van het kaliber zadelmak maken (dus lef hebben) maar van het opstappen op kant en klare beesten.

Plus dat de 15 jarigen die al eens M geweest zijn echt niet voor het oprapen liggen hoor. Er word hier wel heel makkelijk over gedaan, kijk natuurlijk heb je niet al ontzettend veel ervaring met opleiden dan maar je kent het spelletje, weet wat er moet gebeuren op concours, hebt al wat ervaring met proeven rijden en al wat gevoel ontwikkeld voor een goed gaand paard en het rijden van enkele oefeningen. Dat is echt wel een voordeel en er zijn er nog altijd een stuk meer die dat niveau niet halen dan wel.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:13

0000 schreef:
Ladygiroc schreef:

Plus dat de 15 jarigen die al eens M geweest zijn echt niet voor het oprapen liggen hoor. Er word hier wel heel makkelijk over gedaan, kijk natuurlijk heb je niet al ontzettend veel ervaring met opleiden dan maar je kent het spelletje, weet wat er moet gebeuren op concours, hebt al wat ervaring met proeven rijden en al wat gevoel ontwikkeld voor een goed gaand paard en het rijden van enkele oefeningen. Dat is echt wel een voordeel en er zijn er nog altijd een stuk meer die dat niveau niet halen dan wel.

imo ook weer een voordeel, dat jonge grut stapt overal op zonder na te denken. De oudere ruiters zien meer gevaren en zijn dan ook voorzichtiger. Voor het opleiden/zadelmak maken bij een stal zal er altijd begeleiding bij zijn dus dat is ook het probleem niet. De ruiters die én ruim ervaren zijn én ouder doen dit vaak voor hun werk en zijn niet te betalen.
Een handelaar in het normale segment paard, dus de recreatiepaarden moeten het hebben van meiden zoals TS, die dus dat lef hebben en dat TS ook nog M heeft gereden is een vette pre.
Wat hier gesuggereerd wordt gaat over de echte sportstallen, die willen idd minimaal Z/subtop ruiters op hun paarden maar half bokt is recreatief, en ook die paarden moeten zadelmak en opgeleid worden.

Als je echt lef hebt TS kun je zeker een leuk centje bijverdienen.
Laatst bijgewerkt door Ladygiroc op 30-12-16 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:33

Precies, ben ik het helemaal mee eens. En als je dan ook nog echt fanatiek bent en betrouwbaar zijn er best mogelijkheden. Moet je niet doen om er rijk van te worden maar om je verder te ontwikkelen, te kunnen rijden zonder veel kosten en af en toe eens een extraatje is het ook zeker niet onmogelijk. Ik zou ook denken dat je kansen het beste zijn bij een kleine sport of handelsstal, die hebben voor de pony's toch wat verloop (ivm leeftijd, lengte, schoolwerk) en hebben de ruiters wat harder nodig zeg maar.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:39

TerraHowrse schreef:
Sorry maar eerlijk gezegd moet ik hier een beetje om lachen. M2, 14 jaar oud en dan pony's rijden voor geld. :=

Wil je meer met paarden doen zoek een verzorgpony, wil je geld verdienen ga dan krantjes lopen.

Waarom niet? Mits ze idd kan rijden?
Heb destijds ook een klein tenger meisje van 13 wat zeer verdienstelijk in de ponysport mee draaide op m'n menshet gezet om haar ohz te beleren, en daar kreeg ze ook een paar centen voor.
Goede (kleine) handige ponyruiters zijn er niet zo heel veel...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:44

Ik heb als tiener ook wel op ponies gezeten voor anderen hoor. Bijvoorbeeld omdat het kind nog jong was en de pony in slecht gedrag verviel, dan reed dat 1x per week of 14 dagen weer goed.
Je moet net geluk hebben :)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:52

ik was al blij als ik een bijrijdpaard had waar ik zelf niet voor hoefte te betalen.

Ben ook op zoek naar werk in de paardenwereld (ben wel een stukje ouder dan jij en rijd alweer 16 jaar) maar is erg moeilijk te vinden, en ik zoek dan niet eens per definitie rijden maar stalhulp, groom of dergelijke.

Wat je kan doen is een krantenwijk dat mag weg, verdient als je folders hebt en een grote wij best oke voor erbij, misschien bij vrienden/kennissen waar je af en toe klusjes kunt doen voor een klein bedrag?
bollenpellen of in de rozen? Deed ik ook dat ik 14 was want wilde ook meer dan alleen mijn zakgeld
Laatst bijgewerkt door Keell94 op 30-12-16 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:53

Het is maar net wat een gek er voor geeft. Het kan zijn dat mensen jouw vriendinnen betalen. Maar uit ervaring gesproken, is dat echt zeldzaam. Als ik een bijrijder zou zoeken (wat NIET het geval is) ga ik zeker geen geld betalen voor een 14 jarig meisje die ooit M2 gereden heeft. Want wat zegt M2 nou? Helemaal niks. Vanaf het Z begint het een beetje. ;)

Is eventueel een krantenwijk niets voor je? Dat kan je wel doen vanaf je 14de. En wanneer word je 15? Ik zou zeggen, lekker wachten tot je officieel mag werken, die leeftijdsgrenzen zijn er niet voor niks, EN je mag later genoeg werken. :=

xboktxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 21:58

Annekeee schreef:
Het is maar net wat een gek er voor geeft. Het kan zijn dat mensen jouw vriendinnen betalen. Maar uit ervaring gesproken, is dat echt zeldzaam. Als ik een bijrijder zou zoeken (wat NIET het geval is) ga ik zeker geen geld betalen voor een 14 jarig meisje die ooit M2 gereden heeft. Want wat zegt M2 nou? Helemaal niks. Vanaf het Z begint het een beetje. ;)

Is eventueel een krantenwijk niets voor je? Dat kan je wel doen vanaf je 14de. En wanneer word je 15? Ik zou zeggen, lekker wachten tot je officieel mag werken, die leeftijdsgrenzen zijn er niet voor niks, EN je mag later genoeg werken. :=

M2 is het voorbereiding op het Z

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:58

Annekeee schreef:

er zijn ook zat stallen die niks malen om dat M2 maar gewoon willen dat de paarden beweging krijgen buiten de trainingen om, als je over echt opleiden begint is vanaf het Z inderdaad vaak wel het minimale, maar als stalhulp of groom hoef jij geen Z te rijden

xboktxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 21:59

Keell94 schreef:
Annekeee schreef:

er zijn ook zat stallen die niks malen om dat M2 maar gewoon willen dat de paarden beweging krijgen buiten de trainingen om, als je over echt opleiden begint is vanaf het Z inderdaad vaak wel het minimale, maar als stalhulp of groom hoef jij geen Z te rijden

inderdaad

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:59

Zie op je profiel alleen L2 Dressuur staan en geen M2? Of is dat een oud bericht?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:07

Ts, gewoon proberen.
Ik weet niet hoe groot je bent.

Maar er zijn best veel mensen met een pony voor hun kind die ze eigenlijk niet de baas kunnen. Als jij ze dan een tijdje bijrijd kunnen de kids er ook weer mee aan de slag. M2 is een prima niveau.

En verder inderdaad handelstallen of een ponyfokkerij.

Verder zou je anders folders kunnen lopen en paarden rijden er als hobby bij kunnen houden..

Onthoud goed. Waar een wil is, is een weg.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 22:09

Ik denk dat je al moet beginnen met je openingspost te wijzigen. ;) Niet van: ik wil geld verdienen door paarden te rijden. Maar: ik vind het ontzettend leuk om met paarden te werken en misschien kan ik daar een zakcentje mee verdienen.

Als je echt graag wil rijden, ga je naar stallen, maneges, pensionstallen, noem maar op om je diensten aan te bieden. Ben je echt zo goed als je zegt, dan heb je kans dat je ervoor betaald krijgt. Anders is het een leuke manier om ervaring op te doen.