Koud bit in winter

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 18:47

Ik verplaats dit topic naar YRT, Young Riders talk aangezien het daar beter past.

Casarell

Re: Koud bit in winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 18:52

Water is ook koud als hij drinkt.. ;)

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 18:53

Ik houd het bit altijd even onder de warme kraan. Wel goed opletten dat je hem niet gloeiendheet in de mond stopt.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:13

xRidderhoeve schreef:
Zullen paarden een brainfreeze kunnen krijgen van een extreem koud bit? Of zal het metaal niet zó koud worden.

excuus voor het ontopic :+

Ze kunnen zelfs vriesbrand krijgen van metaal :j
Maar dan moet het wel heel koud zijn, dan is het aanraken voor jezelf ook echt niet prettig meer.

Opwarmen deed ik altijd even onder mijn jas of inderdaad russen mijn benen. Zo ijskoud in de mond proppen vind ik een weinig respectvol.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:24

Ik heb mijn hoofdstellen gewoon in huis hangen, ook veel beter voor het leer. Pak ze pas als ik ga opzadelen dus liggen dan hooguit 5 minuten in de kou. Anders even onder de warme kraan inderdaad of van het hoofdstel afhalen en in je jaszak stoppen.

_AnnelotD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 19:36

Morganlefay schreef:
Bit onder je trui stoppen. Paard heeft ook gevoel. zo'n koude klets in je mond :D

jaa inderdaad, dat was ook mijn reden waarom ik t vroeg :P

_AnnelotD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 19:37

Sakura789 schreef:
Ik giet er een beetje kokend water over, want we hebben een waterkoker op stal. Wellicht dat een thermosfles handiger is voor jou. Even een beetje warm water erover en het is heel snel lekker warm! Ik doe het altijd in de winter!

super! ga ik doen

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 19:39

Ik doe altijd warm water in een emmer en hang daar het bit in. Eruit en de mond in. Geen gesop of zelf koude/natte handen, wel een warm bit.

Nu met het halsterhoofdstel klik ik het bit eraf en hang ik hem aan de bakstukken aan het hengsel van de emmer. Met een gewoon hoofdstel hang ik het bit erin, hoofdstel en teugels erbuiten en warm is hij. Zonder zelf natte handen te krijgen en het daardoor koud te krijgen.

Edit
Vind het zelf ook sneu zo'n ijskoud bit erin doen. Paard vind het ook niet prettig en klemt steevast de kaken op elkaar. Met een warm bit nergens last van :)

_AnnelotD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 19:52

GamblersCup schreef:
Die heb ik hier ook voor (en ook voor mijn koude klauwen :') ) bruintje123... alleen wat een prijs zeg, jemig... die dingen vind je hier overal voor 50 cent...

waar is hier??

_AnnelotD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 19:53

_AnnelotD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 19:54

eclair98 schreef:
Ik weet niet of het werkt, maar had het een keer opgeslagen op pinterest.[ [url=m/xtHALx.jpg]Afbeelding[/url] ]

hee, dit ga ik ook zeker weten even proberen thanks a lot!

_AnnelotD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 19:55

GamblersCup schreef:
bruintje123 schreef:
Ja klopt, die zijn er echt veel goedkoper te vinden. 50 ct heb ik dan nog weer niet gezien, maar wel een paar euro. Maar daar kreeg ik natuurlijk geen link van gevonden -O-
Daarom schreef ik ook, heb ze ook gezien bij de action.
Maar zo is het tenminste duidelijk wat ik bedoel.
Want als ik ze moet gaan omschrijven dan weet ik zeker dat het niet goed komt }> :P

Ik hoopte voor jullie al dat dat niet de "normale" prijzen zijn van handwarmers in Nederland _O-

hee het woord handwarmers brengt me ook op een goed idee! Bedankt :P :D

_AnnelotD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 19:56

ikkedus schreef:
Ik doe het hoofdstel gewoon in mijn jas tijdens het poetsen. Kopstuk over 1 schouder en bit aan de andere kant onder mijn arm. En dan je jas weer aan. Na het poetsen is het bit lekker warm.

ga ik ook proberen!

_AnnelotD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 19:57

xRidderhoeve schreef:
Zullen paarden een brainfreeze kunnen krijgen van een extreem koud bit? Of zal het metaal niet zó koud worden.

excuus voor het ontopic :+

haha nee ik denk zelf dat dit een beetje overdreven is :P tenzij je het bit met -10 buiten laat liggen ofzo :P

_AnnelotD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 20:00

ilaan schreef:
Ik doe altijd warm water in een emmer en hang daar het bit in. Eruit en de mond in. Geen gesop of zelf koude/natte handen, wel een warm bit.

Nu met het halsterhoofdstel klik ik het bit eraf en hang ik hem aan de bakstukken aan het hengsel van de emmer. Met een gewoon hoofdstel hang ik het bit erin, hoofdstel en teugels erbuiten en warm is hij. Zonder zelf natte handen te krijgen en het daardoor koud te krijgen.

Edit
Vind het zelf ook sneu zo'n ijskoud bit erin doen. Paard vind het ook niet prettig en klemt steevast de kaken op elkaar. Met een warm bit nergens last van :)

hee nu heb je mijn andere vraag ook beantwoord! daarom zet ze haar kaken dus zo op elkaar en daarom krijg ik haar ook zo moelijk aan de teugel! :P

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:07

Ik rol er na het rijden een washandje omheen. Bij mij hangt ie tegen de wand van de kast dus blijft t washandje ook gewoon zitten. Poetsen doe ik met echte kou niet. Deken op de kont, zadel erop, uitrijdeken eroverheen, hoofdstel in en rijden. Na het rijden meteen winterdeken weer op.
Ik vind het verschil van een 300 (+) grams winterdeken naar dekenloos om te poetsen te groot als het koud is.

Arianaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:09

Ik warm hem altijd even op met mijn handen

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:11

Ik wrijf (met handschoenen) gewoon even een paar keer snel/hard met bit tussen mn handen. Dan voel je al heel snel de warmte ontstaan. Zijn mijn handen ook meteen weer warmer :P

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:38

GamblersCup schreef:
bruintje123 schreef:
Ja klopt, die zijn er echt veel goedkoper te vinden. 50 ct heb ik dan nog weer niet gezien, maar wel een paar euro. Maar daar kreeg ik natuurlijk geen link van gevonden -O-
Daarom schreef ik ook, heb ze ook gezien bij de action.
Maar zo is het tenminste duidelijk wat ik bedoel.
Want als ik ze moet gaan omschrijven dan weet ik zeker dat het niet goed komt }> :P

Ik hoopte voor jullie al dat dat niet de "normale" prijzen zijn van handwarmers in Nederland _O-

Alleen kun je deze 1000x herbruiken en die van de action vaak maar 1 keer.

Ik hou het bit altijd een minuutje in mn handen. Dan is het ergste er van af. En anders misschien inwikkelen met een doek als je je hoofdstel in de kast hangt?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:40

_AnnelotD schreef:
bruintje123 schreef:
https://www.bol.com/nl/p/heat-in-a-clic ... 0051095264

zo'n ding.
Heb ze ook eens bij de action gezien.
1 klik en ze warmen op. Geen geklooi met water op stal.

en dan om het bit heenleggen ofzo?

Als je het schijfje net geklikt hebt (en ze dus razendsnel opwarmen), is de inhoud vloeibaar. Je kunt de handwarmer dus in je hand even om het bit gevouwen houden om het op te laten warmen.

_AnnelotD schreef:
GamblersCup schreef:
Die heb ik hier ook voor (en ook voor mijn koude klauwen :') ) bruintje123... alleen wat een prijs zeg, jemig... die dingen vind je hier overal voor 50 cent...

waar is hier??

Duitsland

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:42

ierusju schreef:
Alleen kun je deze 1000x herbruiken en die van de action vaak maar 1 keer.

Die ik van de action heb gehad (en die nog steeds ergens rondslingeren, gebruik ze al jaren en ze liggen echt overal in huis en op kantoor verstopt :D ) waren ook gewoon goed hoor. En die van 50 cent of 1 euro die bij vergelijkbare winkels vandaan komen net zo.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 20:45

Die ik toen bij de action vandaan had waren ook herbruikbaar. :)
En ook als coolpack.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:51

Bit van het hoofdstel halen, in je broekzak dumpen tijdens het poetsen, is die wel lekker opgewarmd als je hem weer aan het hoofdstel vast maakt :)

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:12

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:17

Joh....