zoekzoekzoek of...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: zoekzoekzoek of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 11:37

Ik vind dit toch ook wel erg sneu. Je hebt 16 jaar lief en leed met haar gedeeld en nu moet ze het veld ruimen omdat ze niet meer aan je eisen voldoet...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 11:50

Eerlijk zijn tegenover je dier.

Dus zelf houden, desnoods op pensioen zetten of er een niet veeleisend verzorgstertje voor zoeken en anders in laten slapen.

Hoe dan ook in eigen beheer houden om te voorkomen dat ze in verkeerde handen komt.

Het is mij ook werkelijk elke keer weer een raadsel hoe mensen het zelfs maar kunnen overwegen een dergelijk dier weg te doen :n

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:03

Zeg ik..Wordt er verdrietig van!!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:11

Shirley schreef:
Eerlijk zijn tegenover je dier.

Dus zelf houden, desnoods op pensioen zetten of er een niet veeleisend verzorgstertje voor zoeken en anders in laten slapen.

Hoe dan ook in eigen beheer houden om te voorkomen dat ze in verkeerde handen komt.

Het is mij ook werkelijk elke keer weer een raadsel hoe mensen het zelfs maar kunnen overwegen een dergelijk dier weg te doen :n

Tja, dat ligt er ook maar net aan hoe ernstig het is. HKO is in feite een containerbegrip voor alle ontstekingen in het HKO gebied. Het kan zijn dat het dier nog prima geschikt is voor de sport maar niet voor springsport. Dat maakt een paard dan ook niet meteen rijp voor de slager of onverkoopbaar.
En zijn de reacties hier ook wel wat heftig.

Daarom vroeg ik ook naar de klasse artrose van het straalbeen. Een 4 zou je niet meer moeten willen verkopen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:18

Waarom zou een koper een ziek paard kopen als er zat leuke gezonde paarden te koop staan?

Altijd leuk bedacht van de verkoper , ik wil hem niet meer maar een ander mag er nog een tijd mee dokteren en hopelijk wat plezier mee hebben.
Als er nu een paarden tekort was , is er misschien iemand zo gek maar dat is niet zo en diegene die hem dan wel koopt is iemand die totaal geen verstand heeft van paarden of handel en in beide gevallen wordt het paard er niet beter van.

Snap ook nooit wat het probleem van slacht of inslapen is.
Paard heeft een mooi leven gehad en zal echt niet bedenken dat hij het jammer vindt als het op houdt.
De mens heeft daar moeite mee maar als mens moet je jezelf wegcijferen als je om een dier geeft.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:42

spatter schreef:
Waarom zou een koper een ziek paard kopen als er zat leuke gezonde paarden te koop staan?

Ik kijk daar toch anders naar. Er staan ook zat paarden te koop met slechte straalbenen waarvan je het niet weet. Zij die dan ongezond?
Zolang ze niet kreupel zijn is het een te managen risico naast alle andere risico's op kreupelheid die je dagelijks met een paard loopt.
Daar is de prijs die je betaalt dan ook naar.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:42

Babootje, dit paard loopt op slechte dagen dus duidelijk niet zuiver volgens ts.
Dat is dus inderdaad ongezond in mijn ogen?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:56

Ik heb mijn paard bijna 7 jaar geleden overgenomen van een vriendin, wetende dat hij niet helemaal goed was. Zij gunde hem aan mij omdat ik moeite had een passend paard te vinden qua karakter en dit paard past perfect bij mij. Helaas is na een klein anderhalf jaar zijn situatie alleen maar minder geworden en heb ik er veel kosten en zorgen aan gehad. Op het moment is hij 21 jaar oud en rij ik er 2 a 3 x in de week een rondje mee buiten en daar ben ik echt gelukkig zat mee. Dit paard is mijn vriend en hij blijft totdat hij zelf aangeeft dat het genoeg is, dan laat ik hem inslapen.
Moraal van mijn verhaal? Als je een paard koopt met problemen moet je toch behoorlijk wat geld achter de hand hebben want er volgen vrijwel altijd meer problemen. Ik heb het gelukkig allemaal kunnen bekostigen maar het heeft me dus 6000 Euro in anderhalf jaar tijd gekost. Gekkenwerk want dat is mijn paard heel nuchter gezien niet waard. Gevoelsmatig is hij me alles waard.

Ik word tegenwoordig sowieso wat triest van sommige advertenties waarin paarden te koop aangeboden worden die van alles mankeren. Het voelt soms als afdanken. Oudere dieren die na een leven van trouwe dienst via de achterdeur moeten verdwijnen, ik zou geen oog meer dicht doen..
Mijn vriendin heeft geluk gehad met mij, ze had hem anders ook nooit verkocht overigens.

Ik ben bang dat TS hier niet meer gaat reageren, de wijze waarop ze heftig reageert geeft mij het idee dat ze zichzelf ook niet happy voelt bij de situatie.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:12

moonfish13 schreef:
Babootje, dit paard loopt op slechte dagen dus duidelijk niet zuiver volgens ts.
Dat is dus inderdaad ongezond in mijn ogen?

Dat klopt. Daar zoek ik ook een beetje naar in TS antwoord

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 04:40

Denk ook nog weinig reactie van ts! Of ze heeft zich bedacht of de vele weerstand hier op t topic zint haar niet!
Verantwoording nemen voor je eigen trouwe viervoeter is soms niet makkelijk maar ben je imo wel schuldig aan je paard!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 12:19

Ts mag zich samen voor de reden van dit topic. Terecht dat Ts nu liever doet alsof het topic niet bestaat.

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 13:09

hier mag een slotje op.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:19

Noompje86 schreef:
hier mag een slotje op.

Zo kan het ook.. :evaw:

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:09

Noompje86 schreef:
hier mag een slotje op.

Zo werkt dat dus niet TS, helaas!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:42

Cayenne schreef:
Ik vind dit toch ook wel erg sneu. Je hebt 16 jaar lief en leed met haar gedeeld en nu moet ze het veld ruimen omdat ze niet meer aan je eisen voldoet...

Echt precies dit. Ik voel plaatsvervangende schaamte.

Jammer dat er mensen zijn die zo met hun dieren omgaan. Leuk en betaalbaar als ze wat kunnen, te duur om nog wat jaartjes pensioen te gunnen als je er niets meer mee kunt.

Iemand anders opzadelen met jouw kapotte paard vind ik not done. Zelf een fijn pensioen geven tot hij pijn krijgt of direct laten afmaken als je 'm nu zat bent.