Er is altijd veel behoefte aan goede paardrijbegeleiding! Zeker als je pedagogisch werk doet zul je met open armen worden ontvangen
Over de kampen: er zijn allerlei soorten kampen met paarden, in alle leeftijdscategorieën. Ik deed meestal de wat oudere groepen (12-18), maar als 16 jarige zul je eerder worden ingezet bij 5-10 of 6-12. De kampen lopen altijd van zondagmiddag tot vrijdagmiddag. Op locatie komen zal wat lastig worden voor jou gezien je woonplaats maar in mijn ervaring is er altijd wel een mouw aan te passen. Ik vond het altijd heel leuk om te doen, en ze vonden mij altijd heel bijzonder omdat ik 'die Hollandse' was met mijn gekke woorden, uitdrukkingen en gebruiken
Ook duurt het even voor je doorhebt hoe alles werkt in België, bijvoorbeeld dat kampen fiscaal aftrekbaar zijn als kinderopvang tot 12 jaar, daar had ik dus echt nog nooit van gehoord en ineens kreeg ik daar allemaal vragen over
Oja en je kreeg een kleine vergoeding, 125 euro voor een week kamp. Reiskosten worden niet vergoed. Je bent trouwens ook nog wat voorbereidingstijd kwijt, je moet altijd van tevoren je planning een beetje uitdenken (al is het op ponykamp meestal toch voornamelijk paardrijden), gaat dan vooral om dat je 's avonds een spelletje inplant, dat je een lijst met kleine spelletjes bedenkt die je kunt doen tijdens 'dode momentjes', moment voor douchen etc etc.
Vond de jonge groep wel heel pittig altijd, er zit er altijd een bij die er op kamp achter komt bang te zijn voor paarden
Heimwee, ziekte, ruzies, heb alles ondertussen wel gezien. Maar gelukkig ben je nooit alleen en je kunt altijd 'den bureau' opbellen als je het echt niet meer ziet zitten en die helpen je er dan doorheen. En achteraf heb je de situatie mooi correct opgelost
Dat is ook iets om blij mee te zijn!Ja verder in het algemeen gewoon veel lol, gezelligheid, Belgen-versus-Nederlanders doen (in mijn tijd had je veel Nederlandse paardrijmoni's
) vrienden maken en tranen laten als je ze op vrijdagmiddag laat gaan
En ik wil nog even de beste quote ooit delen die mij werd medegedeeld toen ik door NoeskaMoos (waarmee ik op kamp was geweest) geëvalueerd werd aan het eind: "Veiligheid op een schaal van 1 tot 5.... Zei jij niet van de week dat veilige spelletjes laf waren? Een 5 voor jou
Dit is de site van de organisatie: http://activak.be/
Info animator worden: http://activak.be/animator-worden.html
Of dat nu in het buitenland is of 1 km bij je huis vandaan maakt niet echt uit denk ik.
Maar daar moet je wel ietsje ouder voor zijn denk ik