Ziekte van pfeiffer

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 11:45

Balen zeg!!!
Beterschap Lachen

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 13:54

Het heerst weer behoorlijk in Nl, zo hoor je tijden niets erover en opeens lijkt iedereen het weer te hebben. Zo heb ik een jaar of 7 geleden ook pfeiffer gehad, ik was behoorlijk ziek en heb 8 maanden lang haast alleen maar geslapen en geslapen, niet uitgaan, af en toe naar school zodat ik niet te ver achter zou lopen etc. 1 tip, ga echt zodra je je ook maar ff teveel word lekker slapen, luieren. Als je dat niet doet heb je de kans, dat de pfeiffer nog jarenlang blijft hangen, althans niet de ziekete, maar de moeheidsverschijnselen wel en die belemmeren je doen en laten..Dus lekker uitzieken, beterschap..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 13:56

Best logisch dat je er nu meer van hoort.

Pfeiffer draag je vaak al langer bij je, maar dat merk je niet.
Doordat je minder weerstand hebt, door bv een griepje, kan het de kop op steken.
En in de winter zijn toch net wat meer mensen eerder vatbaar Lachen

Morris

Berichten: 3449
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 14:10

Ik heb de ziekte gehad toen ik 8 jaar was, een half jaar niet naar school geweest, was niet zo erg. Toch heb ik het idee, dat je er altijd last van blijft houden, die moeheid bedoel ik dan. Ik moet echt regelmatig leven, en voldoende slapen.
Bij een collega van mij is overgegaan in MS. Of misschien is dit toeval. Ze is gedeeltelijk afgekeurd. Maar rijdt inmiddels Z1 met haar paard. Hoe ze het doet, dat weet ik niet.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 14:34

Bij mij is het ook (hoogstwaarschijnlijk) ruim een jaar geleden met kerst begonnen. De scherpe randjes zijn er van af maar zo energiek als voorheen ben ik nog lang niet dat is best wel balen vind het wel lang genoeg zo. Heb niet gerust want wist niet wat ik had en kreeg net een nieuwe baan. Wel ben ik al ruim een jaar zowat niet uitgeweest. mis het niet eens meer.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 19:41

Marije_jiplover schreef:
Ik hoop dat ik er snel weer vanaf ben, maar de tijd zal het leren!


Ik denk dat je er juist niet snel vanaf bent.. meestal als je het niet zo erg hebt dan duurt het maanden, soms zelfs jaren. Ik was er echt doodziek van, kon alleen maar liggen en niks meer eten, was 12 kilo afgevallen en ik was na een maand van het ergste af. Vriendinnen van mij konden gewoon nog dingen doen en waren dan aan t eind van de dag moe, die hebben er echt maanden mee rond gelopen.
Ookal lijkt het alsof je niet moe bent, probeer toch zoveel mogelijk rustig aan te doen anders duurt het alleen maar langer..

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:09

Hey, ik heb ook een lichte vorm van pfeifer nog, ik hebbet een paar maanden gelden gehad, dus er zijn alleen nog wat sporen in mn bloed. Maar ik wist niet dat ik het had, ik heb het 2 weken geleden gehoord. Maar in ieder geval sterkte Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:09

Citaat:
Bij een collega van mij is overgegaan in MS

MS of ME ?
Heel groot verschil Lachen

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 00:47

ME neem ik aan. Lachen
Dat de namen MS en ME wel eens verward worden kom ik overigens vaker tegen! Kennis van mij was in alle staten toen ze hoorde dat ik ME zou hebben (zij dacht dus aan MS). Toen na een rijtje misverstanden bleek dat het 'slechts' over ME ging, was het van 'oooh ME gelukkig dan maar'.. tja was wel een soort van verfrissend eigenlijk in een periode dat ik het nogal moeilijk met m`n eigen situatie had... Bloos

Maar weer even helemaal ontopic, veel beterschap en zorg dat je zoals al gezegd goed uitziekt!! Ach gut

Marije_jiplover

Berichten: 25428
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 10:21

Allemaal heel erg bedankt voor jullie medeleven.
Ik ben wel zeker rustig aan aan het doen, lig 's avonds netjes op tijd in bed enzo. Ik wil wel proberen door te blijven gaan met mijn studie, want anders heeft het echt heel vervelende consequenties, dus dat zal betekenen dat andere dingen naar een lager pitje gaan. Voorlopig even geen drukke wedstrijddagen, en dus ook niet al te fanatiek trainen, maar lekker relaxte buitenritjes maken (goh, wat zal Duvel dat erg vinden maar niet heus). En dan maar eens zien wat ik nog wel kan volhouden en wat niet.
Ik had ook net besloten om met mijn vriend samen naar de sportschool te gaan 1x per week, maar daar wacht ik voorlopig ook nog maar mee, eerst maar eens zien hoe ik nu met mijn energie ga rondkomen, voordat ik nog meer energie ga verspillen.

Ik heb trouwens op internet ook nog wat gezoch over pfeiffer en daar stond zowieso dat je de infectie nooit meer helemaal kwijt raakt, dus mensen die er nu nog steeds last van hebben: dat klopt dus, meestl in een periode van minder weerstand steekt het weer de kop op, stond er.
Ook heb ik daar gevonden dat er geen relatie is aangetoond tussen pfeiffer en ME, ook al is dat wel iets wat men jaren dacht, maar dat heeft er dus mee te maken dat je de pfeiffer nooit meer helemaal kwijtraakt, stond er. Iemand die daar meer over weet?

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:08

O wat rot voor je dat je pfeiffer hebt Ach gut Ik weet er alles van helaas... Op mijn 14e werd ik ook echt abnormaal moe, als ik uit school kwam dook ik meteen mijn bed in om vervolgens de hele nacht door te slapen. Uiteindelijk kreeg ik ook last van keelontsteking, die werd zelf zo erg dat ik vloeibaar voedsel kreeg omdat ik niet meer normaal kon slikken Scheve mond Uiteindelijk ben ik 1,5 jaar echt ziek geweest van de pfeiffer... Vooral het eerste half jaar sliep ik haast hele dagen Bloos!

Nu een aantal jaartjes later heb ik er eigenlijk geen last meer van Lachen Wel heb ik nog zeer regelmatig keelontsteking maar ik hoor wel vaker dat mensen daar last van blijven houden Scheve mond

Maar goed, heel veel beterschap en doe maar even rustig aan OK dan!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:27

Ik heb het ook gehad in een erge vorm.
Want de één krijgt het erger dan de andere.
Ik ben er anderhalf jaar ziek van geweest, ben sinds dien ook erg allergisch voor vanalles (had ik eerder nooit). En ik heb er een stofwisselingsprobleem aan overgehouden

Ik vond het verschrikkelijk, erg veel sterkte ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:39

Dacht ook aan ME Lachen

Ik heb het er zelf helaas ook aan over gehouden.
En ook ik heb met ME, Z gereden
Alleen na 1 wedstrijd en wat er bij komt kijken heb ik wel al bijna een week nodig om bij te komen, maar dat was het waard

Lizz

Berichten: 8900
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:59

Ik heb ook pfeiffer gehad. Ik zat in groep 6 en was al moe als ik 1 trap op moest. Heb weken op mijn kamer gewoont. Ging dan misschien 2 keer in de week naar beneden.
Maar ben wel snel opgeknapt en heb er niet veel aan overgehouden.
Ze zeggen wel dat je goed moet rusten, want hoe langer je door blijft gaan hoe langzamer je beter wordt.
Dus rust goed en doe niet al te veel. Beterschap

Marije_jiplover

Berichten: 25428
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 18:36

Nou, voorlopig valt het me nog alles mee, ik ben overdag eigenlijk helemaal niet moe en 's avonds ga ik lekker vroeg naar bed en dan val ik lekker meteen in slaap, heerlijk!
En normaal word ik in het weekend ook altijd gewoon om 7 uur wakker en vanmorgen deed ik pas om 9 uur mijn ogen open, dus op zich heb ik nu nog geen last van die ziekte. Ik vind het wel lekker dat ik goed kan slapen nu, ipv vaak wakker worden 's nachts, of 's avonds de slaap niet kunnen vatten.
Kortom, eigenlijk vind ik het nog niet zo'n bezwaar, kennelijk is mijn lichaam toe aan een beetje rust en dat krijgt het op deze manier dus wel.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 02:06

Volgens mij heb ik wel pfeiffer gehad lag bijna hele dagen op bed en als ik allen al na de keuken liep was k aan het hijgen van de grote wandeltocht
ik weet het niet zeker heb me niet laten prikken (ben als de DOOOOOOD voor naalden)
maar weet bijna zeker van wel
als je moe bent ga dan ook gewoon slapen en echt doen want anders gaat het nog lang duren,,,,,

Superstar
Berichten: 72
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 14:56

hoi hoi allemaal,
Heb me net aangemeld bij bokt.nl en ziet er allemaal heel gezellig uit!! Wat zijn er veeel die 5ffer hebben (gehad)!! Ik zit nu al bijna 5 maanden thuis met 5ffer: flink balen dus!!!!! Het gaat nu heel moeizaam iets beter, maar het schiet niet echt hard op!!!! De groetjes en tot later

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 15:26

welkom bij bokt Lachen vervelend he pheiffer maar gelukkig neem je veel rust misschien ben je er dan eerder vanaf

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:03

Marije_jiplover schreef:
Ik vind het wel lekker dat ik goed kan slapen nu, ipv vaak wakker worden 's nachts, of 's avonds de slaap niet kunnen vatten.


Hihi, je komt er wel goed vanaf zo, geen nadelen, en je bent nog van je slapeloosheid af ook. Ga zo door!

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:43

Ik heb ook Pfeiffer gehad. Als je even zoekt op mijn naam en op pfeiffer zal je nog wel rrn topic vnden!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:44

mijn moeder heeft vandaag ook te horen gekregen dat ze het heeft

Superstar
Berichten: 72
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:52

VEEEEEL vitamine C pillen slikken en ook veel water drinken: helpt echt!! Er zijn ook wel homeopatische middelen voor!!!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:28

jee zeg, nu ik dit allemaal leest weet ik bijna zeker dat mijn zoon het ook heeft. Verward
Hij is namelijk al heel lang moe, en ik dacht dat hij het met de kerstvakantie de slaap wel zou inhalen. Haha! Maar nee, hij kreeg ook nog keel/oorontsteking , opgezette klieren. We zijn maandag naar de dokter geweest en hij heeft nu en pencilline kuur, deze kuur moet hem over de drempel helpen. Maar als hij nu last krijgt van jeuk/uitslag/rode vlekken dan heeft hij vrijwel zeker pfeiffer. laat hij nu vandaag zegge, man ik heb zo,n jeuk op me rug! Verward Hij is nog maar 9 jaar. En volop aan het trainen voor schoonspringen, (nu dan effe niet) maar is al dood moe van ochtentje school. Schoonspringen word voorlopig op laag pitje gezet, school is belangrijker Maar als er iemand tips heeft, qua vitamine/drinken/eten, alles is welkom.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:54

Ga ajb met hem naar de dokter, Droppie, dit is niet iets wat zo via bokt geregeld kan worden! Volgens mij is het echt heel belangrijk dat hier echte medische hulp bij komt!

Morrie

Berichten: 22352
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:57

Citaat:
mijn moeder heeft vandaag ook te horen gekregen dat ze het heeft

ik denk dat ik het heb: na een griep heb ik ieder weekend koorts en keelpijn en een opgezette klier onder m'n oor ter grootte van een ei....maar mijn huisarts zegt dat ik te oud ben voor Pfeiffer (45), terwijl ik in het onderwijs zit en bosjes leerlingen op school heb lopen met Pfeiffer.... Boos! Scheve mond