Ponykamp 13 jaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeika

Re: Ponykamp 13 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:00

stal het reelaer is zeker leuk!

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:03

Bij Miranda Stevels in Kootwijk kun je terecht. Als je met z'n tweetjes komt wordt het programma voor jullie op maat gemaakt. Dressuurles, buitenrijden, zitles (evt. voltige als je dat leuk vindt), lichaamstaal/natural horsemanship, werken aan de hand, clickertraining, paardenvoetbal, massage. Miranda is heel veelzijdig! Eigen paard mee is wel mogelijk denk ik, komt vaker voor. Ook kan het denk ik wel voor het budget wat jullie hebben. Zie haar website: devrijezit.nl, staat ook haar telefoonnummer op.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:07

Horperhoeve. Is een kleinschalig kamp, je beslist met de groep per dag wat je wil doen. Heel veel verschillende leuke paardenactiviteiten. Grondwerk, voltige, springen (er is een cross veldje) buitenrit, spelletjes met de pony's. Ze hebben een site, even Googlen.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:07

Het lamoen in Markelo is denk ook wat voor jullie! Kleine groepen, zowel.les als buitenrijden en er was altijd mogelijkheid om je eigen paard mee te nemen.

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:08

Miefje schreef:
Aimée en ik dachten aan manege van Loon.
Iemand ervaring daarmee?

Even de ge-update eisen:
-Voor mij moet er een paard geleend kunnen worden, voor Aimée moet er een paard meegenomen kunnen worden. Dus allebei moet kunnen, want dit kan nog veranderen.
-Vooral mensen van 13-14-15 (in de zomervakantie zijn we 14)
-Liefst in de zomervakantie, meivakantie mag ook
-Budget 250-350,-
-5 tot 7 dagen
-Incl lessen dressuur, wat ons leuk lijkt: springen, cross, carrousel, masseren, grondwerk (dit hoeft dus niet)
-Vooral paarden-activiteiten

Manege van Loon heeft hele leuke ponykampen! Je krijgt wel les, maar het is vooral veel buitenrijden, wat daar wel heel mooi en leuk is! Dit kamp voldoet ook aan al jullie eisen. Er zijn naast het rijden ook nog heel veel andere paardgerelateerde activiteiten. Ik heb het er heel erg naar mijn zin gehad :)

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 10:14

Dankjulliewel, ik zal zeker een kijkje nemen op de websites!

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:12

Kom naar manege de boschhoeve in mei daar ga ik ook heen

quirinelae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 18:57

Hey hey, ik zag dat RC Het Fjordenpaard afvalt ivm lessen en veel willen leren.. Ik moet heel eerlijk zeggen, ik ga dit jaar voor de 6e x op kamp, maar ik heb meer op het Fjordenpaard geleerd dan waar dan ook. Dus ik zou die zeker nog in gedachte houden! Voor cross zit je daar helemaal perfect trouwens, springen ook wel ookal zijn het niet hele hoge hindernissen of iets, dressuur zou je wel ergens anders voor heen moeten gaan, maar het is zeker een aanrader. Slaapzalen worden ingedeeld op leeftijd dus slapen met leeftijdsgenoten doe je sowieso! Ook de groepen met rijden worden gedeeltelijk ingedeeld op leeftijd maar meer op rijniveau. Wel een grote groep, maar je hebt meer dan genoeg tijd voor jezelf en ik heb nooit echt hevige "kampdrukte" ervaren, vooral veel gezelligheid!

Anna04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:25

EliseXJoelle schreef:
Vakantiewerk in Tsjechië bij VeulenVrij? Net over de grens in Tsjechie vlakbij de duitse grens. De vrouw die daar woont is nederlandse.
Het is een veulen opfok, maar zijn ook rij paarden aanwezig.

Manege ervemeendrinkboer heeft ook een leuk kamp.

Ik ben hier zeer tevreden over. Ik ken die vrouw erg goed.
Je moet alleen zeker niet vies zijn van klusjes en tegen het feit dat het er niet 5 sterren uitziet. Ze hebben er een zelfgebouwde working equitation parcours. De paarden worden er heel vriendelijk gereden en zijn erg mensengericht. Ik heb dan ook niet zomaar met weinig problemen een pony ingereden. De hengst die de vader is van de meeste eigen jonge paarden, is dan ook heel rustig en we hebben daar dan ook in het pikkedonker de paarden gevoerd zonder bang te zijn voor de paarden. Er staan geregeld veulens. Er word erg maar de ruiter gekeken en daarop een goed passend paard aangewezen. De eerste keer dat ik daar was kreeg ik de leidster van de merrie kudde (er is een merrie kudde en een hengsten/ruinen kudde) een natuurlijk zelfverzekerd en o zo braaf paard aan gewezen. De laatste keer een hengst en ging samen met iemand die reed op zij beste vriend over de grasvelden wedstrijdjes crossen. Zo is er voor ieder wat wils. Ze rijden er boomloos en je zoekt een voor jezelf passend zadel uit. Er word niet gesprongen of dressuur gereden en meestal ga je op buitenrit. Eerst krijg je altijd een proefles om te kijken wat je ervaring is. Aan de hand daarvan, wordt besloten of er eerst een zitles moet worden gevolgd of dat je zo mee kan op buitenrit. De zitles houd in dat je echt leert voelen, voelen hoe je paard beweegt, voelen waar op je billen je nou eigenlijk moet zitten enz. Het working equitation parcours word gebruikt om te spelen met de Shetlanders maar ook met de ande pony's of om de pony's te leren kennen. De eigenares van het terrein is een aardige vrouw waar je werkelijk alles aan kan vragen. Het is helaas niet erg makkelijk om contact op te nemen.

Myrtheaben

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:29

Manege de zwaanhoek
6/7 bos en/of strandritten.
Ik ben nog nooit geweest en ik kom alleen

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 13:17

Up :')
Nog steeds opzoek.

Edit, we willen wel graag echt lessen krijgen en beter worden in dressuur rijden. Springen is ook leuk maar ik rijd nog niet zo lang dus weet niet of dat zou lukken.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 15:20

Ik heb de Eekwal al eerder genoemd in dit topic, maar laatst heb ik zelf ook een topic geopend waar je misschien even kunt kijken of het iets voor je is:
[MA] Ponykamp de Eekwal 2017!

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 15:25

NadjaNadja schreef:
Ik heb de Eekwal al eerder genoemd in dit topic, maar laatst heb ik zelf ook een topic geopend waar je misschien even kunt kijken of het iets voor je is:
[MA] Ponykamp de Eekwal 2017!

Dankjewel!

nnoorjanssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 15:47

Paardcentraal is erg leerzaam! Kleine groep en veel persoonlijke aandacht voor je doelen. Word goed voor de dieren gezorgd.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-17 10:42

4noor4 schreef:
Paardcentraal is erg leerzaam! Kleine groep en veel persoonlijke aandacht voor je doelen. Word goed voor de dieren gezorgd.

Dankjewel!