Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Jessix schreef:Koper schreef:Je komt steeds vaker van die superingewikkelde namen tegen, die eigenlijk meer volzinnen dan namen zijn, met afkortingen en merkwaardige spellingen.
Kun je me een voorbeeld geven? Want behalve de Quarters die ik ken met 3 of 4 namen weet ik eigenlijk niet wat je bedoeld.
Valdesh schreef:Mijn springpaard heeft een erg lange naam op zijn paspoort staan.Zijn volledige naam is; Valzer di San Patrignano. Hij komt ook van een buitenlandse springstal waar ze internationaal rijden. Alle springpaarden daar worden vernoemd naar de stal.
Valdesh schreef:Mijn springpaard heeft een erg lange naam op zijn paspoort staan.Zijn volledige naam is; Valzer di San Patrignano. Hij komt ook van een buitenlandse springstal waar ze internationaal rijden. Alle springpaarden daar worden vernoemd naar de stal.
Wij hebben hem Valdesh genoemd. Dat was een makkelijker naam haha. Maar jullie hebben wel gelijk, tegenwoordig verzint men wel hele ingewikkelde stalnamen.
Geen idee waarom mensen daarvoor kiezen. Ja, het is zeker apart, maar het lijkt me niet lekker in de mond liggen als je je paard staat te roepen. En als stalnaam lijkt het me al helemaal niet handig. Je wilt toch juist dat mensen je herinneren? Mond op mond reclame gaat niet zo handig als niemand het uit kan spreken.
Zo kan het toch ook? En als je een exclusieve wildkleursplashweetikwatvos hebt is Roodmeo toch ook uniek? Én makkelijk te onthouden.
Thea_Ste schreef:Ik heb zonder het goed te beseffen mijn veulen blijkbaar een moeilijke naam gegeven![]()
[...]
Het werd Quantando, een naam die ikzelf erg mooi vind, en ook al complimenten over heb gehad, maar voor velen blijkbaar nogal moeilijk is en ingewikkeld om te onthouden (samen met moeders naam)
Inderdaad, moeilijk (voor mij dan he?
).

Dan kan ik het al niet meer serieus nemen. En als je die knol dan Bella zou noemen dan breekt de derde wereldoorlog uit omdat het een stamboek quarter is.
Dan kan je mij oprapen.