Vandaag na een paar dagen rust weer een training gedaan. Lekker gepoetst, en daarna voor het eerst met kaptoom gelongeerd. Eerst wat volgoefeningen herhaald, die deed ze super braaf. Ook het achter overstappen gaat steeds beter, maar ze vindt rechtsom beduidend nog moeilijker. Geoefen met de laterale buiging in stilstand om haar soepeler te maken. Daarna eerst linksom even gelongeerd, van kleine cirkel waarin ik zelf nog mee loop naar dat ze netjes om me heen loopt. Hiervan zelfs een stukje kunnen filmen. Een keer dook ze daardoor wat de hoek in, omdat ik niet op tijd begeleidde en mijn lichaamshouding haar die kant op stuurde
Maar ze ging netjes op stemcommando naar draf en terug naar stap begrijpt ze ook al beter. Rechtsom ook weer begonnen op kleine cirkel en mee lopen, maar zodra ik meer afstand nam draaide ze ook vrij snel buitenlangs weer om en ging daarbij 2x ook rennen. Haar gewoon rustig weer gepakt en opnieuw begonnen. Tot we de cirkel in stap op net wat meer afstand konden doen en toen ook direct gestopt.
Ze mag waarschijnlijk binnenkort bij een groepje in de paddock, ipv in haar eigen paddockje, zodat ze daar ook wat kan ravotten.