Help me alsjeblieft. Wat is het beste voor Diego.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nico_lette

Re: Help me alsjeblieft. Wat is het beste voor Diego.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:57

Ik denk dat het ook beter is een goed plekje te zoeken, hoe jammer het is en hoe erg je hem ook zal missen.. Misschien kan je afspreken dat je contact houdt met de nieuwe eigenaren en hem zo nu en dan kunt zien?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:19

stoerebanaan schreef:
De weide-eigenaar heeft me geholpen met zadelmak maken. zij heeft er de eerste keer op gereden en vanaf daar nam ik t over. IK rijd een beetje apart... Ik doe alles met mn stem en van een bit en kneepje met benen heeft hij nog nooit gehoord. Toen mijn vriendin er een keer op ging liep dat slecht af (gebroken vinger)...

des te makkelijker dus, beestje hoeft alleen maar opnieuw ingereden te worden.
als je vermeld dat hij zadelmak is, dat hij de stemcommando's kent en dat hij hierop onder het zadel gelopen heeft.. dan is het toch juist een prima pony voor een ander?

paard is dus even ver als een paard dat gelongeerd is en waar aan de hand goed mee gewerkt is.
Hij heeft op stem rustig rondjes gelopen, maar niets geleerd over goede balans en wijken voor druk en reageren voor druk. Dus een blanco vel, niet doorgereden.

daarnaast laten we heel eerlijk zijn, verveelde je je ook al een beetje met Diego..

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:29

elenaMM77 schreef:
stoerebanaan schreef:
De weide-eigenaar heeft me geholpen met zadelmak maken. zij heeft er de eerste keer op gereden en vanaf daar nam ik t over. IK rijd een beetje apart... Ik doe alles met mn stem en van een bit en kneepje met benen heeft hij nog nooit gehoord. Toen mijn vriendin er een keer op ging liep dat slecht af (gebroken vinger)...

des te makkelijker dus, beestje hoeft alleen maar opnieuw ingereden te worden.
als je vermeld dat hij zadelmak is, dat hij de stemcommando's kent en dat hij hierop onder het zadel gelopen heeft.. dan is het toch juist een prima pony voor een ander?

paard is dus even ver als een paard dat gelongeerd is en waar aan de hand goed mee gewerkt is.
Hij heeft op stem rustig rondjes gelopen, maar niets geleerd over goede balans en wijken voor druk en reageren voor druk. Dus een blanco vel, niet doorgereden.

daarnaast laten we heel eerlijk zijn, verveelde je je ook al een beetje met Diego..

Dit lees ik ook terug uit een ander topic van je. Denk dat je uiteindelijk het beste zelf kan inschatten wat het beste is. Als je ouders je niet financieel kunnen helpen zolang je ziek bent kan je misschien nog in gesprek met de land eigenaar.

Wat zijn je plannen voor de lange termijn met je pony? Wil je graag nog blijven rijden in de toekomst?
Je pony is nu nog jong en kan gemakkelijk verder opgeleid worden of verkocht.

stoerebanaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 10:18

maximuss schreef:
Zet hem ergens in een opfokkudde tot jij weer beter bent, is goedkoop en je hoeft je geen zorgen te maken om verzorgsters.

dat is ene goed idee :D!