Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
stoerebanaan schreef:De weide-eigenaar heeft me geholpen met zadelmak maken. zij heeft er de eerste keer op gereden en vanaf daar nam ik t over. IK rijd een beetje apart... Ik doe alles met mn stem en van een bit en kneepje met benen heeft hij nog nooit gehoord. Toen mijn vriendin er een keer op ging liep dat slecht af (gebroken vinger)...
elenaMM77 schreef:stoerebanaan schreef:De weide-eigenaar heeft me geholpen met zadelmak maken. zij heeft er de eerste keer op gereden en vanaf daar nam ik t over. IK rijd een beetje apart... Ik doe alles met mn stem en van een bit en kneepje met benen heeft hij nog nooit gehoord. Toen mijn vriendin er een keer op ging liep dat slecht af (gebroken vinger)...
des te makkelijker dus, beestje hoeft alleen maar opnieuw ingereden te worden.
als je vermeld dat hij zadelmak is, dat hij de stemcommando's kent en dat hij hierop onder het zadel gelopen heeft.. dan is het toch juist een prima pony voor een ander?
paard is dus even ver als een paard dat gelongeerd is en waar aan de hand goed mee gewerkt is.
Hij heeft op stem rustig rondjes gelopen, maar niets geleerd over goede balans en wijken voor druk en reageren voor druk. Dus een blanco vel, niet doorgereden.
daarnaast laten we heel eerlijk zijn, verveelde je je ook al een beetje met Diego..