Studeren en eigen paard: hoe deden jullie dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dinosaurus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:36

Lijkt me heel goed dat je het probeert! :)
Ik heb sinds een aantal maanden een eigen paard en studeer nu voor het tweede jaar. Ik wilde het eigenlijk niet tijdens mijn studie, maarja soms lopen die dingen zo...
Het is soms erg moeilijk om je tijd goed in te delen, maar over het algemeen gaat het erg goed. (ligt er denk ik ook wel aan welke studie je doet). Ik moet er wel regelmatig sociale dingen voor laten, maar eerlijke gezegd is dat voor mij niet zo'n probleem ;). En gelukkig zijn er bij mij op stal veel mensen die willen helpen als ik bijvoorbeeld tentamens heb.
Heel veel succes en veel plezier met je paard!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:40

Ik studeer nu, heb mijn paard op volpension staan op een manege 5 min van huis. Ik zou maar wat graag op kot willen, maar dat gaat niet met een paard. Mijn ouders betalen gelukkig het stalgeld & smid. Zo kan ik het geld dat ik verdien met werken (ik heb een studentenjob in het weekend) opzij houden om te sparen. Dat is fantastisch! Qua tijd valt het best mee voor mij, mijn moeder heeft ook een paard op stal en mijn opa ook. Ze helpen me dus heel erg door mijn paardje mee buiten te halen, te longeren etc... Ik zit in de ideale situatie, maar als ik heb niet gehad zou hebben zou dat echt een mission impossible zijn.

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:46

Bij mij ging het zorgen voor mijn toenmalige verzorgpaard prima. Ik deed alles met het paard en daarbij stond hij bij die mensen aan huis en kwam het voeren en het onderhoud ook grotendeels op mij neer. Ja het is keuzes maken, ik ging geen biertje drinken in de stad maar naar stal om te voeren, te rijden en de bak te slepen. Ze vonden me al gauw een boerin _O- .

Ik studeerde toen aan de universiteit, hoe het met HBO (meer contacturen) zit, weet ik niet. Ik kon na het eerste jaar mijn rooster redelijk zelf bepalen en dus plande ik mijn colleges vroeg zodat ik s middags tijd had voor werk en paard.

Wat ik niet had waren kosten die ik moest betalen. Op de training en wedstrijden na betaalde de eigenaresse alles voor het paard.

Succes en een eigen paard is boven de zorgen en tijdsdruk, ontzettend genieten. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik mijn diploma zou hebben gehaald zonder paard. Door mijn paard had ik ontspanning en ritme in mijn dagen. Zonder die ontspanning had ik het niet gered. Daarnaast was het paard mijn motivatie om hard te werken voor de studie, want zonder diploma zou ik hem niet over kunnen nemen en kunnen betalen :j .

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:51

Hier ook een eigen paard en tweedejaars HBO student, daarvoor MBO gedaan.
Ik zou der niet willen missen ondanks dat het soms druk is. Ik bekostig alles zelf en bij nood staan mijn ouders bij, voordeel is dat ik nog thuis woon en een goed betaalde baan heb. Ik mag mijn eigen tijd in delen op het werk en daardoor kan ik makkelijk om college en de zorg voor paardlief plannen.

Soms moet ik er een sociale gelegenheid om laten gaan of kan ik niet zoals vele klasgenoten op kamers. Gelukkig is de behoefte van op kamers gaan er ook niet.
Waar een wil is, is een weg!

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:01

Ik zou mijn paard echt niet kunnen missen. Ik ben nu eerste jaars aan de universiteit en heb wel zo'n 3 ½ uur reistijd (woon nog thuis, heb geen behoefte aan op kamers gaan) maar ik heb vaak wel 2 dagen in de week vrij en heb dus zeeën van tijd. :') Dat stukje ontspanning en genieten zou ik echt niet zonder kunnen. Ik rij ook nog fanatiek wedstrijden.

Edit; dus ik vind dat je een goede keuze hebt gemaakt +:)+
Laatst bijgewerkt door Zeepsop op 06-01-17 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:02

Top TS!!

Hier is het helaas wel zo dat al het geld wat ik verdien rechtstreeks naar het paard gaat waardoor ik niet kan sparen. Houd daar wel rekening mee :)