Ruim drie weken geleden moest ik plots afscheid nemen van mijn paard Karel, die vijftien jaar mijn beste vriend was. Heel heftig! Ik mis hem enorm, alle confrontaties van dat hij er echt niet meer is komen hard aan en zijn heftig. Vreselijk huilen die eerste keer dat ik zijn lege stal zag... Ik heb weken gehuild, en kan zó ineens weer beginnen. Maar behalve dat ik hem zo mis, mis ik ook het zorgen voor een paard ook vreselijk. Daarom ben ik toch nu al op zoek naar een ander lief vriendje. Mijn leven ziet er nu heel anders uit dan toen ik hem kocht, ik heb kleine kinderen nu. Wil niet meer op wedstrijd. De jongens gingen graag mee naar 'hun' paard en missen dat ook erg nu. Ik ga dus nu niet meer voor een groot sportpaard, maar voor een kleiner, schaapmak familiepaard, waarschijnlijk een Schwarzwalder Fuchs of een Tinker. Past beter bij wat ik nu met een paard wil, en de kans op vergelijken met Karel wordt kleiner. Maar het voelt wel dubbel. Heel gek idee dat in zijn stal straks een ander vriendje woont. Ik heb de tijd, en ga alleen voor een geweldig paard, een 'wel leuke' is niet goed genoeg, dus het kan best even duren voor ik hem vind. Geeft niks, ik neem die tijd. Doe jij dat gerust ook! Sterkte....
Laatst bijgewerkt door dierfysio op 14-11-16 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt