Pols overbelast maar toch naar verzorg pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:36

Jemig, heftige reacties hier. We weten niet eens wat voor verantwoordelijkheden TS daar heeft. Omdat jij met een pols die niet te bewegen is alles doet met je paard hoeft niet te betekenen dat een ander dat ook meteen zou doen. Wie weet gooit ze er alleen een borstel over vandaag, die shetjes gaan echt niet neer als ze dat een dag niet hebben :=

Goed dat je aan je eigen veiligheid denkt TS. Even contact opnemen met de eigenaar en zelf aanvoelen wat je allemaal wel of niet kan doen :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:37

Tuurlijk heen gaan! Maar dan gewoon niet rijde,n even aai over de bol of een borsteltje er over heen. Pony blij met de aandacht, jij even lekker je gedachten bij wat anders en eigenaar blij dat je een betrouwbare verzorger bent. Lijkt me een win-win situatie toch

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:41

TerraHowrse schreef:
Dreamybol schreef:
En dan haalt de verzorgster de pony uit de wei/stal, pony maakt een onverwachte beweging, verzorger laat los van de pijn, pony maakt duikeling doordat ie op het touw gaat staan. En dan is de eigenaar de klos, want eindverantwoordelijk, maar dan zal de verzorger het in diens ogen toch wel verkeerd hebben gedaan..
Het komt van twee kanten hè.

En daarom geef je bij de eigenaar aan dat je last van je pols hebt. Die ziet wel of het kan.

Bovendien, je hebt 2 handen, een halstertouwtje met 1 hand vasthouden is niet zo moeilijk hoor ;)

Ik zeg ook dat ze moet bellen, niet perse om af te bellen. ;) En ik vraag ook wat TO zou gaan doen, omdat sommige handelingen prima te doen zijn met een paard. Maar ik ben het ook niet eens met Charaz die zegt dat een zere pols geen goede reden zou zijn om niet te komen, omdat 'de eigenaar ook altijd verantwoordelijk is en het werk zou doen'.

En natuurlijk kan je zo'n touw in 1 hand houden, al heb ik het uiteinde meestal in mijn andere hand, zoals me dat ooit eens geleerd is. Maar feit is dat je handen nodig hebt om een paard te verplaatsen, ik heb in mijn ene hand vaak mijn paard en moet dan toch mijn andere hand gebruiken om een hek of deur te openen. En dat zijn nou net die punten waarop een ongeluk in een piepklein hoekje zit. En ik zou het fijner vinden als mijn verzorger dat gevaar ook ziet en dus overlegt ipv te denken dat het 'heus wel goed zou gaan' met alle risico's van dien.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:58

TerraHowrse schreef:
Charaz schreef:
Ik zal het voor de tere zieltjes volgens de keer wat vriendelijker inpakken.

Als eigenaar van pony's heb ik het meerdere malen mee gemaakt dat verzorgster op het laatste moment toch niet kwamen opdagen, vaak met de meeste flauwe redenen waarbij je als eigenaar wel zou gaan.

Ik begrijp je helemaal hoor :j daarom ook hier geen verzorgsters meer. (en dan hebben ze ook nog het lef je achter je rug om uit te maken voor dierenbeul.. ik krijg ze nog wel, want wat zij met die pony hebben geflikt is pas zielig)

Zelf ga ik gewoon met een gekneusde pols. Dus als verzorgster zou ik dat ook doen.

En hier ook niet.
Meerdere malen meegemaakt.

SparklyNerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 15:08

Het doet echt pijn met bewegen en zelfs schrijven en fietsen doet pijn. Het is echt de hand waar ik alles mee doe en motorisch gezien ben ik rechts heel zwak, ik kan heel moeilijk dingen met rechts en mn linkerhand doet pijn. De shets zijn nogal eigenwijs en maken best vaak onverwachte bewegingen. Ik ben daarom bang dat als er iets gebeurt het vervelend fout zal gaan want dan zal het alleen maar erger worden.

Ik ben vooral bij de shets om ze gewoon wat gezelschap te geven en meer ervaring op te doen. Ik ga er ook heen op dagen dat het bij mij goed uitkomt en heb geen vaste dagen met de eigenaaresse afgesproken. Ik heb het haar wel laten weten en ik kijk morgen of het iets beter gaat en dan ga ik morgen wel en misschien vrijdag en zaterdag ook nog even extra. Nu ga ik gewoon even uitrusten en morgen weer verder kijken.

Charaz

Re: Pols overbelast maar toch naar verzorg pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:17

Netjes opgelost

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:18

Charaz schreef:
Netjes opgelost

Inderdaad.

Beterschap!

maxxlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:45

Dreamybol schreef:
Maar Charaz, daarom ben je als eigenaar ook eindverantwoordelijke.. Een verzorger heeft de verantwoording gewoon nooit gelijk aan die van een eigenaar. Voor sommige mensen een heel bewuste keus zelfs.
Zomaar wegblijven is natuurlijk not done, maar als een verzorger belt dat ze haar pols niet kan bewegen en of ze dan wel moet komen vind ik niets raars. Je wilt als eigenaar ook geen ongelukken omdat iemand koste wat kost jouw pony wel wil komen doen.

Het moeilijke is wel dat je als paarden eigenaar echt alle mogelijke redenen krijgt van je verzorgmeisjes om niet te hoeven komen.

Ik vind het jammer dat ik op de middelbare school geen verzorgster voor mijn paard had.
Want ik had een hoop redenen ook wel kunnen gebruiken om niet naar school te hoeven.

Ze zijn echt super creatief.

maxxlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:51

maxxlover schreef:
Dreamybol schreef:
Maar Charaz, daarom ben je als eigenaar ook eindverantwoordelijke.. Een verzorger heeft de verantwoording gewoon nooit gelijk aan die van een eigenaar. Voor sommige mensen een heel bewuste keus zelfs.
Zomaar wegblijven is natuurlijk not done, maar als een verzorger belt dat ze haar pols niet kan bewegen en of ze dan wel moet komen vind ik niets raars. Je wilt als eigenaar ook geen ongelukken omdat iemand koste wat kost jouw pony wel wil komen doen.

Het moeilijke is wel dat je als paarden eigenaar echt alle mogelijke redenen krijgt van je verzorgmeisjes om niet te hoeven komen.

Ik vind het jammer dat ik op de middelbare school geen verzorgster voor mijn paard had.
Want ik had een hoop redenen ook wel kunnen gebruiken om niet naar school te hoeven.

Ze zijn echt super creatief.

En natuurlijk moeten de goede onder de kwaden lijden, want die zijn er ook echt wel.