Goed dat je aan je eigen veiligheid denkt TS. Even contact opnemen met de eigenaar en zelf aanvoelen wat je allemaal wel of niet kan doen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
TerraHowrse schreef:Dreamybol schreef:En dan haalt de verzorgster de pony uit de wei/stal, pony maakt een onverwachte beweging, verzorger laat los van de pijn, pony maakt duikeling doordat ie op het touw gaat staan. En dan is de eigenaar de klos, want eindverantwoordelijk, maar dan zal de verzorger het in diens ogen toch wel verkeerd hebben gedaan..
Het komt van twee kanten hè.
En daarom geef je bij de eigenaar aan dat je last van je pols hebt. Die ziet wel of het kan.
Bovendien, je hebt 2 handen, een halstertouwtje met 1 hand vasthouden is niet zo moeilijk hoor
En ik vraag ook wat TO zou gaan doen, omdat sommige handelingen prima te doen zijn met een paard. Maar ik ben het ook niet eens met Charaz die zegt dat een zere pols geen goede reden zou zijn om niet te komen, omdat 'de eigenaar ook altijd verantwoordelijk is en het werk zou doen'. TerraHowrse schreef:Charaz schreef:Ik zal het voor de tere zieltjes volgens de keer wat vriendelijker inpakken.
Als eigenaar van pony's heb ik het meerdere malen mee gemaakt dat verzorgster op het laatste moment toch niet kwamen opdagen, vaak met de meeste flauwe redenen waarbij je als eigenaar wel zou gaan.
Ik begrijp je helemaal hoordaarom ook hier geen verzorgsters meer. (en dan hebben ze ook nog het lef je achter je rug om uit te maken voor dierenbeul.. ik krijg ze nog wel, want wat zij met die pony hebben geflikt is pas zielig)
Zelf ga ik gewoon met een gekneusde pols. Dus als verzorgster zou ik dat ook doen.
Dreamybol schreef:Maar Charaz, daarom ben je als eigenaar ook eindverantwoordelijke.. Een verzorger heeft de verantwoording gewoon nooit gelijk aan die van een eigenaar. Voor sommige mensen een heel bewuste keus zelfs.
Zomaar wegblijven is natuurlijk not done, maar als een verzorger belt dat ze haar pols niet kan bewegen en of ze dan wel moet komen vind ik niets raars. Je wilt als eigenaar ook geen ongelukken omdat iemand koste wat kost jouw pony wel wil komen doen.
maxxlover schreef:Dreamybol schreef:Maar Charaz, daarom ben je als eigenaar ook eindverantwoordelijke.. Een verzorger heeft de verantwoording gewoon nooit gelijk aan die van een eigenaar. Voor sommige mensen een heel bewuste keus zelfs.
Zomaar wegblijven is natuurlijk not done, maar als een verzorger belt dat ze haar pols niet kan bewegen en of ze dan wel moet komen vind ik niets raars. Je wilt als eigenaar ook geen ongelukken omdat iemand koste wat kost jouw pony wel wil komen doen.
Het moeilijke is wel dat je als paarden eigenaar echt alle mogelijke redenen krijgt van je verzorgmeisjes om niet te hoeven komen.
Ik vind het jammer dat ik op de middelbare school geen verzorgster voor mijn paard had.
Want ik had een hoop redenen ook wel kunnen gebruiken om niet naar school te hoeven.
Ze zijn echt super creatief.