Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MariekeB schreef:Ja hoor , vanaf m'n 15e gedaan. Wel dus naast m'n VWO standaard, 12 uur per week en alle vakanties fulltime werken. Ook de zomer vakantie.
m'n schoolresultaten leden daar wel onder ,maar zolang ik elk jaar over ging vonden m'n ouders het prima ( ook als ik een keer was blijven zitten trouwens, ze hebben liever een gelukkige dochter zeiden ze )
Dit is inmiddels 25 jaar geleden![]()
Je moet er echt heel veel voor over hebben, maar dan kan het wel.
) al te weinig tijd naast school en dan komt er nog bij dat mijn loon niet zo superveel is. Tuurlijk ben ik wel bezig met het idee van ooit een eigen paard, daarom houd ik er ook rekening mee dat als ik spullen koop voor mijn verzorgpaard, dat het ook past bij een ander paard (geen naam er op zetten ofzo). xBontfire schreef:Je werkt constant om je pony te onderhouden, houdt daarnaast geen geld meer over voor andere leuke dingen om te doen of om een keer die leuke paar schoenen te kopen.
Vervolgens kun je pension nooit betalen dus moet je bij je pony ook nog alles zelf doen.
Je bent op je 14de, 15de, 16de niet in staat om alles opzij te zetten voor een pony en dat moet je ook niet doen want dat is zonde van je schoolresultaten. Plus, wat ga je doen als je bijbaantje ineens wegvalt.
Dus nee, in theorie is het haalbaar in uitvoering niet.
en gelukkig kan ik iedere dag naar stal om te genieten van mijn witgoud (heb een schimmeltje
) xBontfire schreef:Je werkt constant om je pony te onderhouden, houdt daarnaast geen geld meer over voor andere leuke dingen om te doen of om een keer die leuke paar schoenen te kopen.
Vervolgens kun je pension nooit betalen dus moet je bij je pony ook nog alles zelf doen.
Je bent op je 14de, 15de, 16de niet in staat om alles opzij te zetten voor een pony en dat moet je ook niet doen want dat is zonde van je schoolresultaten. Plus, wat ga je doen als je bijbaantje ineens wegvalt.
Dus nee, in theorie is het haalbaar in uitvoering niet.
CastaMickey schreef:upendo schreef:Het kan vast wel, maar wil je altijd bezig zijn met je pony en werken om hem te kunnen onderhouden? Geniet nog een paar jaar van je schoolse leven, als alles goed gaat heb je later een baan en kan je vrienden, andere hobby's en een paard goed combineren..
Oneens. Ik heb mijn hele leven een eigen paard gewild, op mijn 17e hem eindelijk gekocht. Ik had toen nog een aantal maanden school te gaan maar het is mij prima gelukt. Nu met studeren is het lastiger, maar zeker niet onmogelijk. Als je het echt heel graag wilt en bereid bent er dingen voor op te geven (mijn leven bestaat momenteel uit studie, werk en paard) is het echt mogelijk
upendo schreef:Ik had ook prima een paard kunnen onderhouden, maar er bestaat meer dan school, paard en werk. Dus in die zin, nee. Vriendschappen opbouwen en eens flink puber kunnen zijn is ook heel belangrijk..
Studie, bijbaantje, paard en vrijetijds dingen (uitgaan, met vrienden afspreken etc.)

Willeke_ schreef:Ik denk dat het onmogelijk is. Ook al houdt je je paard op een weitje en doe je alles zelf, dan nog heb je een spaarpot nodig voor de arts of kliniek als dat nodig is.... dus dan moet je wel een heel goed betalende bijbaan hebben en heel lang sparen (en ben je uiteindelijk toch al weer boven de 18). Zonder hulp van ouders zou ik het sowieso niet doen. Misschien wel als zij eventueel medische zorg willen betalen
). Ik denk echt niet dat ik het red alles zelf te betalen. De Shet lukt misschien nog maar de paarden echt niet.
.
.