[VOLG] Arabische volbloed, La Margneta Aura in de lappenmand

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 01:16

Zo de knetters je bent aardig aan het tobben geweest zie ik, wat een gat zeg. En wat fijn dat je nu een veulen van haar krijgt hoop dat ze goed herstelt.

Michelle_S

Re: [VOLG] Arabische volbloed, La Margneta Aura in de lappenmand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 12:31

Dankjulliewel!

Vandaag weer nieuwe foto's toegevoegd, het dichtgaan vd wond gaat nu erg hard. Ben ontzettend blij hiermee... wel vormt er hierdoor meer wildvlees, daarom hebben ze vrijdag hier speciale zalf op gedaan en gaan we dit maandag weer her-beoordelen.

Vrijdag hebben we een rondje bos gestapt met haar, ze vond het heerlijk, ook even geprobeerd te draven aan de hand maar helaas stok-kreupel. Herstel blijft onzeker..

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 12:37

Geef het tijd... Na het herstel (als in dichte wond) heeft de boel nog behoorlijk tijd nodig om weer op zijn plek te komen en weer te gaan functioneren. Je paard staat nu veel stil, logisch, maar moet straks weer meer gaan bewegen.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 12:40

Zo wat een enorme wond, lijkt wel mooi te genezen gelukkig. Beterschap voor haar!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 12:46

Dat begrijp ik Maflinger, maar momenteel haal ik haar iedere dag uit stal om met haar te wandelen, dat deed ik een maand terug niet en toen haalden we haar uit stal en liep ze wel rad.. nadat de wond opengeknapt is is ze er helaas slechter aan toe.

Dankjewel Avanti

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 12:50

Dat lijkt misschien maar zo. Dat de wond is opengeklapt geeft het eigenlijk al een beetje aan: er stond te veel druk op en/of hij is te snel "genezen". Ieder dier is anders en iedere wond geneest anders, het is op basis van opgedane ervaring en kennis altijd tot op zekere hoogte een beetje zoeken naar wat in een specifieke situatie het beste werkt. Je bent nu nog midden in het genezingsproces dus er iets denk ik nog niet zo veel over te zeggen. Balen is het natuurlijk wel: je zou wel met een toverstokje willen kunnen zwaaien om het op te lossen.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 12:53

Klopt ik kan de wond momenteel wel dicht kijken, 3 maanden zijn we aan het tobben en al die maanden staat ze al op de kliniek.. ik vind het gewoon zo sneu ook voor haar. Maar goed ze zorgen ontzettend goed voor haar. Die wond knapte mede ook open omdat ze helaas alle compressie verwijderden, ze had het Hidez pak, en verband om haar been.. De DA vond dit ineens niet meer nodig.. ik vroeg nog of haar been wel in gebandageerd moest worden omdat je het al zag zwellen. Ik vond het een domme fout, ik ben geen dierenarts maar het klonk gewoon zo logisch.. nu gaat het verband er in ieder geval niet meer af voordat die wond goed dicht is. We komen gelukkig dichterbij.

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 13:18

Wat een wond! Schrik voor iedere paardeneigenaar. Ik vind het knap dat jullie je er zo goed doorheen vechten, er zijn mensen die bij dit soort wonden het dier opgeven omdat ze bang zijn voor wat er komen gaat. En jij gaat er juist voor de volle 100% voor!
Echt petje af voor jullie!
De wond begint nu wel mooi te genezen.
Ben wel benieuwd naar het veulen wat er uit komt, het kan niet anders zijn dan een knap dier met z'n vader en moeder!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 13:50

Jemig, niet te flauw zeg.
Ik vraag me dat altijd af, maar zijn jullie paarden hier voor verzekerd ?( als dat überhaupt kan )
Ik weet alleen dat dierenartsrekeningen van een hond of en kat al torenhoog kunnen oplopen.....hoe gaat het dan in godsnaam met een paard die maanden in een kliniek moet staan??
Ik las wel over die crowdfunding, maar dan nog.......
Heel veel sterkte met het genezingsproces en hopelijk kan jou paardje nog op een fijne manier uit de voeten als de wond straks goed dicht is.

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 21:33

Wat een ellende zeg! Ik hoop dat ze er snel bovenop komt, en het is denk ik helemaal geen slecht idee om hierna nogmaals te insemineren. Ze zal wel veel tijd nodig hebben om weer aan de endurance te kunnen.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 11:48

Dankjewel Jinte, ik kan me ook niet voorstellen dat ik haar zou laten gaan, tuurlijk als er een bot uitstak of het uitzicht was ontzettend slecht geweest dan was ik realistisch geweest maar voor nu ga ik er inderdaad voor de volle 100% voor! Ze is mijn maatje, mijn alles en zou er alles aan doen om haar zo goed mogelijk hier door heen te slepen. En ik kan ook niet meer wachten op het veulen, zo benieuwd! Nog maar 4 maanden en 3 weken! :)

RaafSmits, ik heb mijn merrie verzekerd bij Hippozorg, al jaren maar helaas blijkt dit alleen bij blijvende onvruchtbaarheid/schade of dood. Ik ben hier helaas dus niet voor verzekerd.. ontzettend balen. Rekening zit nu al op 3000+ euro. Iedere maand probeer ik wat opzij te zetten en gelukkig kan ik het in termijnen afbetalen maar goed, heb iedere cent er voor over. W.b. kliniek stallingskosten betaal je alleen stallingsgeld, is 320 euro volgens mij, daarnaast iedere behandeling. Zag dat het hechten 350 euro had gekost die nacht. Al het materiaal opgeteld bij elkaar kost natuurlijk een hoop.. DAnkjewel!

Pascalle, daar zit ik inderdaad aan te denken, we hebben merrieveulen garantie (komt nu een hengstje uit, heb geslachtsbepaling laten doen op 65 dagen) en kunnen dus her-dekken voor de helft van het dekgeld, hierdoor heeft Jet inderdaad meer tijd om te herstellen. :)

En Jeeej goed bericht! Ontslag van donderdag gaat door! De wond was vandaag gewoon zowat de helft van vrijdag weer! Zo bijzonder! Ik ben echt ontzettend blij. Jet vertrekt donderdag gelijk naar haar nieuwe huisje in Exloo, nu mijn vriend en ik in Odoorn wonen heb ik haar het liefste zo dicht mogelijk bij mij en in Exloo kan ik het op de fiets zelfs in 5/10 min doen. Ik hoop dat ze haar plekje daar gaat vinden, ik ben de mensen waar ze komt in ieder geval ontzettend dankbaar. Ze krijgt 3 vriendjes en een hele mooie grote merriestal, de bofkont! De DA heeft vandaag ook nog even een X-foto van haar haakbeentje gemaakt om te zien of deze niet beschadigd is.. maar ziet er allemaal tip top uit! Jeej!!

Foto's zijn te zien in het album: https://myalbum.com/album/DQYyLdVzgWs0

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:21

Jeetje wat een ontzettend naar ongeluk zeg! Dus als ik het goed begrijp zijn ze zo van die blikseminslag geschrokken dat ze door de draad is gegaan? Wat erg!!!
Ik heb ook even je hele album bekeken, maar de wond ziet er op de laatste foto's al stukken beter uit!
Heel veel beterschap voor Jet! Komt vast helemaal goed met een baasje als jou :D

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:12

Goed nieuws Michelle!
Heel fijn dat ze straks weer naar huis komt, en ook nog eens een stuk dichterbij komt te staan :)

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 09:11

Het ontslag gaat definitief door vandaag, oh ik kijk er zo enorm naar uit! Lijk wel een klein kind hahaha :P Vandaag eerst ff alle spulletjes klaar leggen en dan rond 12 uur gaan we richting de kliniek om haar op te halen. Ik ben benieuwd wat Jet van haar nieuwe thuis gaat vinden, ze mag direct lekker naar buiten in de weide, daar ben ik ook zo ontzettend blij om!

Ik houd jullie op de hoogte hoe het gegaan is vandaag, vanaf nu moet ik de wond zelf gaan verbinden etc. Heb er zin in, gisteren heb ik al even mogen oefenen op Jet, wond zag er goed uit, niet veel veranderd vergeleken bij de maandag.

Chasey, Dankjewel, er was inderdaad blikseminslag bij de buren, hierdoor schrokken de paarden en zijn ze op de omheining geklapt.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:02

Wat ontzetten fijn!!!
Goede reis en fluister haar even toe dat ze voorzichtig moet zijn :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:36

Fijn dat ze naar huis mag! *\o/*

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 17:46

Heb het haar ingefluisterd No_No en Jet is ontzettend braaf geweest. Op de kliniek alle dierenartsen en assistenten verwend met een taart en een mooie kaart met Jet fotootjes erop. Daarna werden we ontzettend leuk uitgezwaaid door iedereen, kon mijn tranen nog net binnen houden van geluk. Jet liep in een keer de trailer braaf op en eenmaal bij haar nieuwe huisje keek ze haar ogen uit. Heerlijk gelijk de weide in, ze heeft een ontzettend mooi thuis gekregen. Daarnet nog even terug gereden om haar in stal te zetten maar ook dat ging goed. Ze is natuurlijk wat onwennig maar ik ben tot nu toe erg tevreden over hoe alles loopt. Morgen ga ik Jets wond verschonen en zal ik daar weer foto's van plaatsen, nu eerst wat fotootjes van een ontzettend blije Jet!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Knapperd <3

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 17:48

Wat fijn dat ze weer lekker thuis is :D

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 19:25

super fijn dat ze lekker thuis is :)
de wond ziet er in ieder geval een heel stuk beter uit!!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 21:06

Wat fijn dat ze weer lekker de wei op kan en dat je zo'n mooi plekje dichtbij huis hebt gevonden :) zal het herstel ook goed doen, lekker veel naar buiten!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 11:27

Dat denk ik ook Ballard!! :) Ze staat echt op een onwijs fijn plekje, ze worden 's morgen 3x gevoerd (hooi) daarna eind vd ochtend lekker naar buiten en wanneer het donker word gaan ze weer naar binnen en worden ze nogmaals tot 23:00 meerdere keren gevoerd. Elke dag worden de drolletjes gemest en de natte plekken. Wat een paradijs voor Jet! Daarnaast krijgt ze lekker haar eigen prakkie 2x dd.

Vanmorgen bij haar geweest, is nog wel wat onwennig op stal. Veel heen en weer lopen en poept bij het minst geringste haha. Het paard van de eigenaresse word vrijwel dagelijks gereden rond 10-11 uur en nu werd Jet wel ff druk in de stal omdat dat paard wegging, gelukkig staat er nog een paard tegenover haar. Hopelijk heeft ze dit ritueel snel door en zal ze kalmeren. Ben benieuwd. Om half 1 ga ik weer heen om te helpen met buiten zetten.

Daarnaast de wond vanmorgen voor het eerst echt helemaal alleen gedaan, wond lijkt het zelfde te zijn gebleven, nu het weekend over en dan maandag na mijn werk weer verschonen, ben benieuwd! Foto's in het album geplaatst.

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-16 16:03

Niet de beste kwaliteit, maar wow, ik zette Jet in de wei en ik probeerde Jet natuurlijk rustig te houden maar ik geloof dat ze gewoon ontzettend blij was en zich even liet gaan! :) ''Don't give up, I won't give up
Don't give up, no no no! '' , ''I'm free to be the greatest, I'm alive, THE GREATEST!'' <3 #nietkreupel!!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:09

Ze genoot duidelijk van het lekker op wei staan. :D Loopt mooi lichtvoetig :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:11

Niet kreupel maar nog niet helemaal soepeltjes. Maar wanneer je die wondfoto's ziet had 90% dit denk ik niet verwacht. Heel veel succes en wat fijn dat er mensen zijn die je iets met de rekening hebben geholpen, top!!!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-16 18:59

Ja echt! Ze is helemaal happy, doet me zo goed om haar zo te zien! Bigone, ik vind het echt meevallen, ik zie eerlijk gezegd (maar misschien wil ik het ook wel niet zien) geen onregelmaat wanneer ze over de horizontale vlakte draaft, enkel bij het draaien, maar is logisch toch? :) Zoals ze nu loopt liep ze voorheen dacht ik ook.. :+ Ja dat van die mensen is nog steeds onvoorstelbaar, zo lief, ik ben ze ontzettend dankbaar! *\o/*

Fotootje van vandaag: Afbeelding

Ik ga morgenavond ipv maandag de wond verschonen, dit omdat ik helaas maandag geen tijd hiervoor heb. Dus dan zal ik weer ff fotootjes plaatsen. Ben benieuwd *\o/*