Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
horsies5 schreef:Ts je bent 18.. ik zou de pony van je opa overkopen.. je bent volwassen dus in principe hebben je ouders er niets over te zeggen wat jij met je geld doet..
Ik heb ook een paard van mijn opa gekregen.. mijn moeder was ook van de paarden mijn vader niet.. ouders zijn gescheiden.. ik had geen contact meer met mijn moeder.. opa zorgde en betaalde voor mijn paard.. toen ik 18 was overleed mijn opa plots.. toen stond ik alleen voor de kosten en zorgen.. mijn vader vond dat ik hem maar moest verkopen en heeft dus ook nooit mee betaald aan mijn paard.. Ik heb het vaker overwogen omdat het soms echt pittig was en ik er veel dingen voor moest laten.. student zijn en verantwoordelijk zijn voor een paard valt niet mee.. maar alleen het idee al dat ik hem moest verkopen deed me zoveel verdriet dat ik altijd ben doorgegaan.. dan maar niet op vakantie, dan maar niet iedere avond uitgebreid koken maar gewoon een boterham eten.. uiteindelijk heb ik mijn beste vriend inmiddels alweer 11 jaar.. ik zit nu niet meer zo krap en ben blij dat ik altijd heb doorgezet.. ondanks dat mijn vader het altijd onzin gevonden heeft.. overigens vind hij nog steeds dat het allemaal veel te veel geld kost 'voor niets'.. maar daar trek ik me lekker niets van aan
white_flame schreef:Ja het gaat echt om de broken en hoefsmid etc...
Ik heb geen vast inkomen maar spaar genoeg als ik die maand meer krijg
white_flame schreef:Ik kan dat inderdaad prima. Maar volgens hun niet en ik kan echt werkelijk waar niks inbrengen. anders had ik hem al lang gekocht.
Ben idd 18
white_flame schreef:Maar ze vinden het niet eerlijk omdat het paard van mijn zusje ook verkocht is
_Nynke schreef:Ook ik heb (helaas?) ervaring met ouders die vinden dat ze alles bepalen, of je nou 16 of 18 bent. Zeker zolang je nog bij hen in huis woont.
En dat is inderdaad wel erg lastig om ze dan van zoiets te overtuigen.
Als ik vond dat ik iets zelf wel kon bepalen omdat ik al 18 was, dan werd ik vierkant uitgelachen en wezen ze me t gat van de deur als ik toch mn zin doorzette![]()
Inmiddels ben ik 20 en t is nu bijgedraaid.
Maar weer ontopic, Ts, als ik jou was zou ik gaan solliciteren. Overal, wat voor werkzaamheden dan ook. Klein inkomen is beter dan geen inkomen, als je een inkomen hebt lijkt het me een stuk makkelijker om het te realiseren
horsies5 schreef:Is je zusje ook meerderjarig? Dan had ze haar pony ook zelf kunnen overkopen.. is ze niet meerderjarig heeft je zusje idd pech gehad.. dan hebben je ouders het nog voor het zeggen..
Als ze jou pony aan een handelaar zouden verkopen, zou jij hem ook zelf terug kunnen kopen.. die beslissing mag je gewoon maken als je 18 bent.. ja dan ben je wel (onnodig) meer geld kwijt.. maar het kan wel..
En dan mag je ook zelf beslissen wat je ermee doet.. of je hem op pension zet, of op een doe het zelf stal etc..
Ik heb vaak gebaald dat ik niet wat meer support heb gehad van mijn vader hoor.. iedereen weet namelijk wat dat paard voor me betekent.. maar helaas ziet mijn vader dat niet zo en dat zal ook nooit veranderen.. tuurlijk vind ik dat jammer maar het is niet anders.. maar ik laat me er niet door beïnvloeden

white_flame schreef:_Nynke schreef:Ook ik heb (helaas?) ervaring met ouders die vinden dat ze alles bepalen, of je nou 16 of 18 bent. Zeker zolang je nog bij hen in huis woont.
En dat is inderdaad wel erg lastig om ze dan van zoiets te overtuigen.
Als ik vond dat ik iets zelf wel kon bepalen omdat ik al 18 was, dan werd ik vierkant uitgelachen en wezen ze me t gat van de deur als ik toch mn zin doorzette![]()
Inmiddels ben ik 20 en t is nu bijgedraaid.
Maar weer ontopic, Ts, als ik jou was zou ik gaan solliciteren. Overal, wat voor werkzaamheden dan ook. Klein inkomen is beter dan geen inkomen, als je een inkomen hebt lijkt het me een stuk makkelijker om het te realiseren
Ik heb 60 vast inkomen. En daarbij soms een maand 200 extra.
Het is inderdaad makkelijk roepen koop hem maar mijn ouders zijn dis precies zo...dus ik kan niks maken in dat opzicht
aerdenhout1 schreef:Je mag hem hebben van opa?? dan vraag je toch aan opa of hij hem gewoon houd en jij betaald de kosten? Zet eventueel met opa iets op papier. als je dan van school af bent en een baan hebt dat hij helemaal naar jou over gaat.