Kom je eroverheen..(paard verkopen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amyyy55

Re: Kom je eroverheen..(paard verkopen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 09:20

Bedankt voor de lieve reacties en tips. :) dat maakt het voor mij wel wat duidelijker..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:20

amyyy55 schreef:
Azara71 schreef:
Waarom zet je hem niet gewoon een paar jaar lekker op de wei ? Zonder poespas.

Hij word er niet minder van als hij een luizen leventje heeft tussen vriendjes totdat jij weer met hem aan de slag kunt.

Verkopen zou ik ook niet kunnen na al die tijd.

Hij heeft best aanleg om dik te worden.. Door zn overgewicht kreeg hij verhoogd risico op bevangenheid e.d. En hij werd happerig, vervelend en gefrustreerd. Ik denk niet dst dit fijn is voor hem.

Je hoeft hem niet op kniehoog koeiengras te zetten natuurlijk, mijn paarden hebben bijvoorbeeld op een natuurgebied op de heide gestaan. Kostte geen drol en er was genoeg eten buiten de winter om om te overleven maar niet genoeg om dik te worden. In een groep is dat heerlijk uitdagend en prachtig voor het paard.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 09:24

Azara71 schreef:
Je hoeft hem niet op kniehoog koeiengras te zetten natuurlijk, mijn paarden hebben bijvoorbeeld op een natuurgebied op de heide gestaan. Kostte geen drol en er was genoeg eten buiten de winter om om te overleven maar niet genoeg om dik te worden. In een groep is dat heerlijk uitdagend en prachtig voor het paard.

Hij staat nu ook op een schraal land maar hij ontploft haha. Ik zal even kijken voor een natuurgebied.. Hoewel dat niet mn eerst e keus is.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:29

amyyy55 schreef:
speedfiets_2 schreef:
Is er ook niet een manege waar je hem een aantal dagen in de week lessen kan laten lopen? Om zo voor zijn onder dak te laten werken

Dit zal ik nooit van mn leven doen.. Dat is egoïstisch, dan liever een liefdevol nieuw huisje

Waarom is dat egoïstisch? Een manege kan ook een liefdevol huisje zijn met troetelende penny meiden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:29

Mijn paard heeft als jaarling in een natuurgebied gelopen, ook omdat ik het op geen andere manier kon rondkrijgen toen (baan kwijt, net een nieuw huis, nog een ander paard, etc.), het was prima als tussenoplossing. Betaalde 50 euro per maand en ik bleef tegen mezelf zeggen 'er komen betere tijden' en die kwamen ook.

Ik vind verkopen te definitief, zie mezelf dus ook niet zo snel m'n paarden wegdoen. Ik rij niet meer, kom er nog eens per week, ze kosten me bakken geld (goed volpension, 5* hotel), maar uit loyaliteit blijven ze en ik kan het financieel lijden, dus ze staan prima zoals ze staan. Mocht het financieel slecht gaan, dan twijfel ik geen moment en gaan ze een natuurgebied in. Verkopen is onomkeerbaar.

Ben soms jaloers op hoe sommige mensen met gemak een paard verkopen (komt even niet uit qua tijd, geld even lastig, baby onderweg, paard kan goed geld opleveren, paard kan niet goed genoeg presteren of is te klein), maar dit is allen nooit aan de orde geweest hier. Ik heb ze 14 en 16 jaar, verkopen staat niet in mijn boekje, heb ze nog puur uit loyaliteit en ik hoop oprecht dat ze met gestrekte benen en gesloten ogen het terrein mogen verlaten, over een flink aantal jaren.

Ik wens je veel sterkte toe met het nemen van deze beslissing, maar onthoud wel dat verkopen onomkeerbaar is, ook als je er (financieel) beter voor staat.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 09:33

speedfiets_2 schreef:
Waarom is dat egoïstisch? Een manege kan ook een liefdevol huisje zijn met troetelende penny meiden.

Ja en dan word hij geslagen en geschopt omdat hij bokt en in protest gaat als hij niet eerlijk behandeld word.. Hij is niet leuk met mensen die aankloten.

Bedankt voor je tip, maar ik zal dit niet doen.. Zeker nietbij de maneges in mijm buurt, die zijn niet goed/eerlijk voor de paarden

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 09:35

-O-
Quellian schreef:
Mijn paard heeft als jaarling in een natuurgebied gelopen, ook omdat ik het op geen andere manier kon rondkrijgen toen (baan kwijt, net een nieuw huis, nog een ander paard, etc.), het was prima als tussenoplossing. Betaalde 50 euro per maand en ik bleef tegen mezelf zeggen 'er komen betere tijden' en die kwamen ook.

Ik vind verkopen te definitief, zie mezelf dus ook niet zo snel m'n paarden wegdoen. Ik rij niet meer, kom er nog eens per week, ze kosten me bakken geld (goed volpension, 5* hotel), maar uit loyaliteit blijven ze en ik kan het financieel lijden, dus ze staan prima zoals ze staan. Mocht het financieel slecht gaan, dan twijfel ik geen moment en gaan ze een natuurgebied in. Verkopen is onomkeerbaar.

Ben soms jaloers op hoe sommige mensen met gemak een paard verkopen (komt even niet uit qua tijd, geld even lastig, baby onderweg, paard kan goed geld opleveren, paard kan niet goed genoeg presteren of is te klein), maar dit is allen nooit aan de orde geweest hier. Ik heb ze 14 en 16 jaar, verkopen staat niet in mijn boekje, heb ze nog puur uit loyaliteit en ik hoop oprecht dat ze met gestrekte benen en gesloten ogen het terrein mogen verlaten, over een flink aantal jaren.

Ik wens je veel sterkte toe met het nemen van deze beslissing, maar onthoud wel dat verkopen onomkeerbaar is, ook als je er (financieel) beter voor staat.

Ja ook dit spookt in mijm hoofd.
Ik doe niet graag dieren weg.. :(

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:43

Ik heb net je advertentie gezien en ik zou die er weer even vanaf halen tot jezelf meer klaar bent om toch echt los te laten. Je kan de eisen die jij nu stelt aan een nieuwe eigenaar niet maken zo vind je niet het juiste huisje voor je pony.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:44

In jouw situatie zou ik hem ook verkopen. Je moet er toch niet aan denken dat je hem om een vrij simpele medische ingreep die wel duur is moet laten inslapen -O- Dat vind ik echt onverantwoordelijk.

Ik zou een advertentie zetten en rustig afwachten wie er op af komt. Je merkt het vanzelf als iemand een klik heeft met je pony (en je pony met diegene). Het fijne aan nu verkopen is dat je er nog geen vreselijke haast mee hebt en dus rustig nog maanden kan afwachten tot de geschikte langs komt.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:44

amyyy55 schreef:
xApple schreef:
Oei.. Ik heb er zelf na 4 jaar nog spijt van.. Waarom verkoop je hem als ik vragen mag?

Ik ben momenteel 19 jaar en heb eigenlijk geen spaargeld.. Mijn moeder heeft een uitkering dus ik leg geld bij zodat ze het red, daarnaast moet ik waarschijnlijk met mijn 21e uit huis of veel meer betalen..

Ij kan mijn paard wel betalen (ook tandarts enzo) maar als hij een ongeluk krijgr o.i.d heb ik geen potje en ik hou niks over.
Ik hiu eigenlijk ook voor niks anders tijd over en mijn opleiding gaat er nu ook onder lijden (tweedejaars paraveterinair).
En ik weet ook niet of ik wel aan een baan kan komen.. Nu heb ik twee baantjes, maar voor hoelang?

Zoveel onzekerheid.. Ik wil mijn paard het allerbeste geven, maar rijtechnisch kan ik hem ook niet zelf zo trainen als ik zou willen. Lessen is nu te duur dus ik rij vooral veel buiten en probeer wel wat dingen dressuurmatig, springen etc.
Maar ik wil hem zo fit en vrolijk. mogelijk houden..

Ik heb in precies hetzelfde schuitje gezeten als jij !
Wat betreft moeder in de uitkering, van een bijbaantje naast mijn opleiding mijn paard, zorgverzekering e.d. betalen en ook moeders bijstaan.

Toen ik eenmaal fulltime ging werken werd ik het huis eigenlijk uitgedwongen.
Het was namelijk zo, dat mijn moeder per direct alle toeslagen etc. zou mislopen omdat wij dus 'fiscale partners' zouden zijn en het inkomen bij elkaar opgeteld werd.

Ik heb echter nooit mijn paard verkocht, maar ik had wel genoeg tijd naast mijn opleiding en ik had ook lieve mensen in de familie die garant stonden, mochten er hoge dierenarts kosten onverwachts opduiken.

Ik heb destijds bij het DUO ook extra bijgeleend om een potje te maken, en hiervan een deel gespaard, mocht er wat zijn.

Toen ik mijn fulltime baan had, heb ik direct die schuld afgelost.

Heb je geen mogelijkheid je pony goedkoper te stallen?
Op een weiland zetten is vaak al goedkoper dan volpension.
Zo betalen wij in de zomermaanden minder dan de helft van het stalgeld, waardoor ik in de zomer ook geld opzij kon zetten voor de winter en daardoor iedere maand meer ruimte had.

Verder heb ik ook een verzorger/leaser, maargoed dat is zo gegroeid.
Wij begonnen als vrienden, en op een gegeven moment ging hij vaak mee naar stal met mij.
Als ik een dag niet kon gaan, ging hij in mijn plaats..
en uiteindelijk hebben we afgesproken dat hij een gedeelte bijlegt.
In de zomer is dit erg weinig, in de winter iets meer.

Als je een leaser neemt kun je natuurlijk gewoon de eerste tijd samen doorbrengen op stal, totdat je diegene 100 % vertrouwt.
Ik vind het heerlijk dat ik met een gerust hart op vakantie kan gaan, een dagje over kan slaan e.d.

Je kan me altijd een PB sturen als je ergens over wilt praten, of vragen hebt o.i.d !

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 09:45

Evelijn schreef:
Ik heb net je advertentie gezien en ik zou die er weer even vanaf halen tot jezelf meer klaar bent om toch echt los te laten. Je kan de eisen die jij nu stelt aan een nieuwe eigenaar niet maken zo vind je niet het juiste huisje voor je pony.

Hoezo kan ik die niet stellen? Zijn het rare eisen dan? Ik wil graah dat hij lekker buiten kan blijven en hij doet het prima zonder ijzers dus ik wil dst mensen die er niet te snel onder gooien..?

Een geschikte persoon kan ik zo toch juist makkelijker vinden denk ik.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:49

Je moet loslaten wat andere mensen met je paard gaan doen nadat je hem verkocht hebt..gewoon erop vertrouwen dat de juiste persoon komt en bij de kennismaking kun je kijken of jullie op een zelfde manier over paarden houden denken en of je er een goed gevoel bij hebt. Je kan inderdaad geen eisen stellen bij een verkoop, maar wel een paard onder gunning wegdoen.

Verder ga ik met Dees mee, ik heb ook noodgedwongen door omstandigheden paarden moeten verkopen. Heel verdrietig voor mij, maar stuk voor stuk zijn ze allemaal goed terecht gekomen en ik heb er nooit spijt van gehad.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 09:50

nikilover schreef:
Oei.. Ik heb er zelf na 4 jaar nog spijt van.. Waarom verkoop je hem als ik vragen mag?

Ik heb in precies hetzelfde schuitje gezeten als jij !
Wat betreft moeder in de uitkering, van een bijbaantje naast mijn opleiding mijn paard, zorgverzekering e.d. betalen en ook moeders bijstaan.

Toen ik eenmaal fulltime ging werken werd ik het huis eigenlijk uitgedwongen.
Het was namelijk zo, dat mijn moeder per direct alle toeslagen etc. zou mislopen omdat wij dus 'fiscale partners' zouden zijn en het inkomen bij elkaar opgeteld werd.

Ik heb echter nooit mijn paard verkocht, maar ik had wel genoeg tijd naast mijn opleiding en ik had ook lieve mensen in de familie die garant stonden, mochten er hoge dierenarts kosten onverwachts opduiken.

Ik heb destijds bij het DUO ook extra bijgeleend om een potje te maken, en hiervan een deel gespaard, mocht er wat zijn.

Toen ik mijn fulltime baan had, heb ik direct die schuld afgelost.

Heb je geen mogelijkheid je pony goedkoper te stallen?
Op een weiland zetten is vaak al goedkoper dan volpension.
Zo betalen wij in de zomermaanden minder dan de helft van het stalgeld, waardoor ik in de zomer ook geld opzij kon zetten voor de winter en daardoor iedere maand meer ruimte had.

Verder heb ik ook een verzorger/leaser, maargoed dat is zo gegroeid.
Wij begonnen als vrienden, en op een gegeven moment ging hij vaak mee naar stal met mij.
Als ik een dag niet kon gaan, ging hij in mijn plaats..
en uiteindelijk hebben we afgesproken dat hij een gedeelte bijlegt.
In de zomer is dit erg weinig, in de winter iets meer.

Als je een leaser neemt kun je natuurlijk gewoon de eerste tijd samen doorbrengen op stal, totdat je diegene 100 % vertrouwt.
Ik vind het heerlijk dat ik met een gerust hart op vakantie kan gaan, een dagje over kan slaan e.d.

Je kan me altijd een PB sturen als je ergens over wilt praten, of vragen hebt o.i.d ![/quote]

Hij staat nu op de goedkoopste plek in de regio, 24/7 heerlijk buiten met zn vriendjes inclusief kuil. Daarnaast heb ik twee bakken, longeerbak e.d. Tot mijn beschikking.
Ik leen ook bij bij DUO dus dat scheelt wel.. Stalling kost 'maar' 160,- p.m.
Ikcheb nu een bijrijder oo een vaste dag. En twee niet betalende verzorgsters die hem beide een dag im de week even pakken.

Het meest ideale zou iemand zijn die hem twee dagen in de week wil rijden voor 40,- p.m. Met een les.. Dat zou mij al veel schelen en dan kan ik wat sparen.

Ik heb gelukkig mijn vriend die een fulltime baam heeften thuis woont en die wil in het ergste geval een Da rekening wel voorschieten.

Ik ga je zeker even een pbtje sturen.. Word denk wel vanmiddag

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 09:51

Elisa2 schreef:
Je moet loslaten wat andere mensen met je paard gaan doen nadat je hem verkocht hebt..gewoon erop vertrouwen dat de juiste persoon komt en bij de kennismaking kun je kijken of jullie op een zelfde manier over paarden houden denken en of je er een goed gevoel bij hebt. Je kan inderdaad geen eisen stellen bij een verkoop, maar wel een paard onder gunning wegdoen.

Verder ga ik met Dees mee, ik heb ook noodgedwongen door omstandigheden paarden moeten verkopen. Heel verdrietig voor mij, maar stuk voor stuk zijn ze allemaal goed terecht gekomen en ik heb er nooit spijt van gehad.

Het is meer dat ik zo iemamd zoek en dst is m.i. Niet teveel gevraagd..

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:51

Verkopen is onomkeerbaar... Heb mijn zelf gefokte jonkie wel moeten verkopen omdat ik het niet kon maken om haar moeder te verkopen (die had ik uitgeleend aan een vriendin, is totaal verkeerd gegaan), ik zie haar nog regelmatig op Facebook en ze heeft het super, maar toch raakt het me elke keer weer in mijn hart. Vandaar ook de keuze om mn 2 mini ruintjes in bruikleen te doen. Zit ook een heel verhaal aan vast (door 1 wisseling in het groepje vechterij en daarop volgend net verkeerde keuzes maar deze 2 staan nu super), maar verkopen, niet weer. Ze blijven van mij, ik heb een contract en de regie. Niet aan particulieren, een gezinshuis voor autistische kinderen met aan het hoofd christelijke mensen. Deze hebben mijn volledige vertrouwen en ik mag altijd langs gaan. Maar dan nog, heb ze van het weekend verhuisd naar hun definitieve plek op hun nieuwe locatie, weer janken. Alles wat ik nu heb, mijn oude merrie van 18, mn mini merrie en mini hengstje en het a.s. veulen, het blijft.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 09:51

troi schreef:
In jouw situatie zou ik hem ook verkopen. Je moet er toch niet aan denken dat je hem om een vrij simpele medische ingreep die wel duur is moet laten inslapen -O- Dat vind ik echt onverantwoordelijk.

Ik zou een advertentie zetten en rustig afwachten wie er op af komt. Je merkt het vanzelf als iemand een klik heeft met je pony (en je pony met diegene). Het fijne aan nu verkopen is dat je er nog geen vreselijke haast mee hebt en dus rustig nog maanden kan afwachten tot de geschikte langs komt.

Helemaal mee eens :)

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:52

Ik studeer ook, afstuderen zelfs.. Vorig jaar tijdens mijn fulltime studie, werkte ik elke nacht nachtdiensten in een magazijn en elke vrije dag + weekend ochtend of middagdiensten.. Paard had een peesblessure + gevoelig voor koliek, moest minimaal 5 keer per dag uit stal en mocht niet in de wei of molen.. Elke dag, naast/tussen studie en werk (studie 1 uur reizen, werk 30 min reizen) ging ik op en neer naar stal om haar de nodige beweging aan de hand te geven. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend die ook veel is gegaan omdat 5 keer soms niet haalbaar was voor mij alleen. Waar een wil is, is een weg is mijn mening. Ik ben door iedereen voor GEK verklaard, dat ik zoveel werkte om mijn paard op een dure stal te kunnen houden terwijl ik er niks mee kon.
Heel eerlijk? Het was een zware tijd en heeft ook flinke consequenties gehad, maar het was ook een overzienbare periode, geen eindeloos gebed (peesblessure is tijdelijk). En alles is goed gekomen en op zijn plek gevallen, we hebben de nodige uitdagingen maar ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om haar te verkopen..

Dus als je echt bang bent dat je spijt gaat krijgen, zou ik het echt niet doen. Natuurlijk is het heel zwaar, het kost veel tijd en geld. Maar dat je studeert is eigenlijk goed nieuws.. dat is nog hooguit twee jaar en dan kan je gaan werken, komt er meer geld binnen en hoef je niet nog twee baantjes erbij te houden..

Als je hem verkoopt kunnen die mensen er ook voor kiezen om hem een paar jaar op de wei te zetten, of wat andere al zeggen; dingen te doen die jij liever niet hebt.. Ik denk dat het heerlijk is voor een paard om een of twee jaar lekker in vrijheid rond te dartelen, daar zijn ze tenslotte van origine ook voor ter wereld gebracht natuurlijk..

Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen met je besluit en volg je gevoel! (mijn post kan trouwens misschien verkeerd geïnterpreteerd worden, ik bedoel het niet verwijtend van ik kan het wel dus jij kan het ook. Maar een hart onder de riem steken en je hoop geven dat ook in zware tijden er altijd een oplossing is!) Succes!!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:55

Door al die eisen (hoefsmid behouden, 30km van huidige plek etc) sluit je heel veel mensen uit... je wil hem eigenlijk alleen verkopen aan een versie van jezelf die geen geld/tijd problemen heeft.

Bijvoorbeeld: Een leuk gezin met tieners die al een aantal fjorden hebben in een provincie als Drenthe ofzo heeft geen kans. Of een iemand die in Gelderland een mooi plekje in een paddock paradise heeft .... je sluit ongeveer 99% van mogelijk super leuke baasjes gewoon uit.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 09:56

Lauraa90 schreef:
Ik studeer ook, afstuderen zelfs.. Vorig jaar tijdens mijn fulltime studie, werkte ik elke nacht nachtdiensten in een magazijn en elke vrije dag + weekend ochtend of middagdiensten.. Paard had een peesblessure + gevoelig voor koliek, moest minimaal 5 keer per dag uit stal en mocht niet in de wei of molen.. Elke dag, naast/tussen studie en werk (studie 1 uur reizen, werk 30 min reizen) ging ik op en neer naar stal om haar de nodige beweging aan de hand te geven. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend die ook veel is gegaan omdat 5 keer soms niet haalbaar was voor mij alleen. Waar een wil is, is een weg is mijn mening. Ik ben door iedereen voor GEK verklaard, dat ik zoveel werkte om mijn paard op een dure stal te kunnen houden terwijl ik er niks mee kon.
Heel eerlijk? Het was een zware tijd en heeft ook flinke consequenties gehad, maar het was ook een overzienbare periode, geen eindeloos gebed (peesblessure is tijdelijk). En alles is goed gekomen en op zijn plek gevallen, we hebben de nodige uitdagingen maar ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om haar te verkopen..

Dus als je echt bang bent dat je spijt gaat krijgen, zou ik het echt niet doen. Natuurlijk is het heel zwaar, het kost veel tijd en geld. Maar dat je studeert is eigenlijk goed nieuws.. dat is nog hooguit twee jaar en dan kan je gaan werken, komt er meer geld binnen en hoef je niet nog twee baantjes erbij te houden..

Als je hem verkoopt kunnen die mensen er ook voor kiezen om hem een paar jaar op de wei te zetten, of wat andere al zeggen; dingen te doen die jij liever niet hebt.. Ik denk dat het heerlijk is voor een paard om een of twee jaar lekker in vrijheid rond te dartelen, daar zijn ze tenslotte van origine ook voor ter wereld gebracht natuurlijk..

Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen met je besluit en volg je gevoel! (mijn post kan trouwens misschien verkeerd geïnterpreteerd worden, ik bedoel het niet verwijtend van ik kan het wel dus jij kan het ook. Maar een hart onder de riem steken en je hoop geven dat ook in zware tijden er altijd een oplossing is!) Success !!

Bedankt, zo vatte ik het gelukkig ook niet op. Heel veel respect dat je je daar doorheen hebt geslagen!

Ik heb heel veel tegenslagen gehad en mijn paardje is het enige wat daarin constant gebleven is. Hij was de er, altijd.. Wat erg eigenlijk hoe je gehecht raakt aan een dier pff..

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:57

@ Amy,

Zou de bijrijdster die je nu hebt, niet een dag, of 2 extra meer willen, en bereid zijn om die 40 euro te betalen?

Of wellicht iemand op stal/omgeving ?
Ik zou het zeker een kans geven voor je overgaat op verkopen..

Toen ik in die situatie kwam, heb ik mijn haflinger moeten verkopen.
Ik kreeg hem toen hij 13 maanden was, en hij moest gedwongen met een handelaar mee op 3.5 jaar.

Want eerlijk is eerlijk, 1 paard was al lastig, 2 paarden houden was onmogelijk, hoe dan ook.

Dit is nu inmiddels zo'n 5/6 jaar geleden, en ik denk hier nog bijna dagelijks aan.
Ik heb geen idee waar hij is, of hij nog leeft, hoe het met hem gaat.
Daar ga je aan onderdoor.

Helaas was dit bij mij zo 'plotseling' dat ik echt geen andere keus had dan verkopen van 1 van mijn paarden, gelukkig heb jij de keuze wel, en ik zou die dan ook niet overhaast maken.

Dat je vriend bereid is bij te springen in een onverwachte dure situatie is fantastisch. Je weet dan in ieder geval dat je paard niet hoeft te 'hemelen ' zoals ik eerder in het topic heb gelezen, maar dat je paard gewoon de zorg krijgt die nodig is.

Ik zie je PB wel tegemoet ! :)

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 09:57

Evelijn schreef:
Door al die eisen (hoefsmid behouden, 30km van huidige plek etc) sluit je heel veel mensen uit... je wil hem eigenlijk alleen verkopen aan een versie van jezelf die geen geld/tijd problemen heeft.

Bijvoorbeeld: Een leuk gezin met tieners die al een aantal fjorden hebben in een provincie als Drenthe ofzo heeft geen kans. Of een iemand die in Gelderland een mooi plekje in een paddock paradise heeft .... je sluit ongeveer 99% van mogelijk super leuke baasjes gewoon uit.

Het is een pre. Geen eis.
Wat ik wel - eis- is 24/7 buiten en lekker op blote voeten of hoefschoenen blijven.. En dat iemand voldoende tijd/geld heeft. Geen gekke eis.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:01

Overigens zat ik dezelfde situatie als jij, mijn moeder was bijstandsmoeder en ik werkte, met alle gevolgen van dien. Ik ben op mijn 19e het huis uit gegaan, was de makkelijkst en goedkoopste oplossing voor alle partijen (en ik was er zó niet aan toe).

Mocht er een operatie o.i.d. plaats moeten vinden bij je paard, dan is het altijd mogelijk om in termijnen te betalen. Mijn paard stond jaren geleden (ik was nog alleen, had 2 banen) 's avonds in Bodegraven, gedurende 10 dagen, mijn moeder vroeg: 'hoe ga je dit betalen?', had ik geen idee van, is ook allemaal goed gekomen.

Het is alleen niet het moment voor ambities, als je graag wedstrijden, trektochten of weet ik het wat wilt gaan doen, wat dus extra geld kost, dan moet je even wachten :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:03

amyyy55 schreef:
Wat ik wel - eis- is 24/7 buiten en lekker op blote voeten of hoefschoenen blijven.. En dat iemand voldoende tijd/geld heeft. Geen gekke eis.

Dit kun je dus niet eisen. Ze kunnen 'ja' zeggen en er vervolgens een eigen draai aan geven, dat is het gevaar met verkopen. Je geeft het uit handen, je hebt er niets meer over te zeggen, zij doen het op hun manier. Dus als jij zegt 'hij moet buiten staan en op blote voeten' en zij zetten hem in een betonnen stal gedurende 23,5 uur per dag met ijzers, tja... dat is het nadeel van verkopen, maar wel hun recht.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:04

Ik heb mijn tinker een aantal jaar terug verkocht. Hij is naar een super huisje gegaan. Ik had hem vanaf veulen. Het helpt dat ik weet dat hij een super huisje heeft en de pijn word minder. Maar ik mis hem nog steeds.
Ik sta wel achter mijn keuze. Het is voor hem en mij beter zo ookal is het moeilijk.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:06

Quellian schreef:
Overigens zat ik dezelfde situatie als jij, mijn moeder was bijstandsmoeder en ik werkte, met alle gevolgen van dien. Ik ben op mijn 19e het huis uit gegaan, was de makkelijkst en goedkoopste oplossing voor alle partijen (en ik was er zó niet aan toe).

Mocht er een operatie o.i.d. plaats moeten vinden bij je paard, dan is het altijd mogelijk om in termijnen te betalen. Mijn paard stond jaren geleden (ik was nog alleen, had 2 banen) 's avonds in Bodegraven, gedurende 10 dagen, mijn moeder vroeg: 'hoe ga je dit betalen?', had ik geen idee van, is ook allemaal goed gekomen.

Het is alleen niet het moment voor ambities, als je graag wedstrijden, trektochten of weet ik het wat wilt gaan doen, wat dus extra geld kost, dan moet je even wachten :)

Dit, precies dit.
Zo is het bij mij ook gegaan, alleen was ik 21.
Het ging mijn moeder en mij wel aan het hart, maar het was gewoon het beste.
Overigens ben ik wel met mijn vriend samen gaan wonen.

Als ik mijn vriend niet had gehad, had ik een anti-kraak kamertje gehuurd, en gewoon de helft v/d week nog lekker bij mijn moeder gaan slapen o.i.d.
Een anti-kraak kamertje huren is namelijk veel goedkoper dan de aanvullingen die van je verwacht worden als je thuis blijft wonen.