Duivelsgebroedje 2.5 jaar later..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

webster543

Re: Duivelsgebroedje 2.5 jaar later..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 09:43

Een gouden paard, met een iets minder gouden karakter }:)
Ze is wel prachtig!! <3

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 09:51

Wat een mooie meid is dat geworden! Wat leuk om haar weer te zien (heb jullie stilletjes gevolgd destijds).

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:11

Ze is mooi geworden, benieuwd hoe ze er straks onder het zadel uitziet

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 12:00

Ik hoop dat ik er ooit lang genoeg op kan blijven dat ik daar foto's van heb Cemlys. _O-
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 02-11-16 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:05

Ayasha schreef:
Ik hoop dat ik er lang genoeg op kan blijven dat ik daar ooit foto's van heb Cemlys. _O-

Ach, toppers hebben allemaal een apart karakter, dit zal er eentje zijn die je netjes vraagt!!!! En zo niet dan heb je een probleem }> }>

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 12:06

Alles wat hier staat moet je het netjes vragen. :D Da's de reden dat ze hier staan. Mensen kunnen niet meer netjes vragen en dan moeten ze weg. :j
Terror is opgevoed door de rest hier dus het is eigenlijk ook logisch dat ze zo geworden is. :')

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:07

Jeetje die is leuk opgedroogd! Ben benieuwd wanneer je haar zadelmak gaat maken ;)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:09

Ayasha schreef:
Alles wat hier staat moet je het netjes vragen. :D Da's de reden dat ze hier staan. Mensen kunnen niet meer netjes vragen en dan moeten ze weg. :j
Terror is opgevoed door de rest hier dus het is eigenlijk ook logisch dat ze zo geworden is. :')

Geweldig :') ook ik ben erg benieuwd naar foto's onder het zadel tegen die tijd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 12:17

tmr: Tegen volgende zomer (ze wordt in april 3) wil ik stil aan beginnen met haar te laten wennen aan het zadel, hoofdstel en bitje. Vanaf de grond het stuur, de gas en de rem leren en dan zie ik wel wanneer ik er een keer op ga. Hangt van haar af en hoe goed ze reageert op alles én hoe ze uit gegroeid is tegen dan. Ik weeg maar 42kg dus het is nu niet dat ik een groot gewicht ben maar toch. :) Ik doe eigenlijk alles op gevoel. Met die Rooie hier, die is op 3.5 zadelmak gemaakt, gas, stuur en rem er op (1x per week een kwartiertje er op) en toen is ie terug de hele winter de weide op gegaan. De bedoeling was om hem dit jaar door te rijden maar dat is niet gelukt omwille van medische redenen van mijn kant. Die zal dus vijf zijn (volgend jaar) tegen dat ik hem echt door rijd. :) Hoe snel Terror beleerd is zal dus deels van haar af hangen maar ook deels van hoe mijn lichaam zich gedraagt. ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:59

Ayasha schreef:

Ik doelde meer op karakter, veel paarden zijn veel te vergevingsgezind en pikken veel te veel van slechte ruiters. Dieren krijgen meteen stempel van onhandelbaar ipv dat mensen eerst eens naar zichzelf kijken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 13:05

Klopt, dat ben ik geheel met je eens. :) Zoals ik al zei: alles wat ik tot nu toe heb of gehad heb (op Terror na dan) had die stempel. :) Het zijn prima paarden. Ze hebben hun dingetjes maar het zijn zeker geen onhandelbare paarden. De grote neuroot die naar de slacht moest omdat hij gevaarlijk was (al ontkennen ze dat nu in alle toonaarden natuurlijk, maar ik heb de berichten nog waar het in staat.) haal ik uit de weide, "parkeer" ik op mijn opzadelplek (ook gewoon op weide maar dichter bij het schuurtje met mijn materiaal.) en daar staat ie zonder halster rustig te wachten terwijl ik borstel, zadel enz. :+ Ik verdwijn regelmatig even uit het zicht. Dan richt hij zich wel op om te kijken waar ik ben maar hij blijft rustig staan. :+
Klinkt gevaarlijk he? :')

Ik geef toe. Toen hij pas kwam was hij wat moeilijker. Maar al bij al pakte die het heel snel op allemaal. Dus ik hoop zodra dat Terror ook meer met dergelijke dingen gaat kennismaken, dat dat met haar ook zal kunnen. Nu doe ik nu al wel veel zonder haar een halster aan te doen. Alleen dingen die ze niet kent doe ik met halster. Maar ze staat nog niet zo betrouwbaar stil als het neurootje zeg maar. :D
De nieuwste van de bende (die Rooie) staat ook gewoon zo als ik met hem bezig ben. Ze hebben allemaal hun verhaal en daar houd ik rekening mee, maar niet in de zin dat ze niet moeten luisteren. Ze moeten zich gewoon gedragen. Maar ik weet dat ze op bepaalde dingen gevoelig en wellicht overgevoelig reageren dus daar houd ik rekening mee. Kleine moeite voor mij en voor hun een wereld van verschil gezien ze allemaal tot rust komen. :)

Wat wel een puntje is, is dat ze allemaal vrij gehecht zijn aan mij... Omdat ik het meest met hen bezig ben.. Ze laten zich door anderen ook wel handelen (Die Rooie heeft e.e.a mee gemaakt dus die moet wel eerst een paar keer kennis gemaakt hebben met mij er bij eer hij je in de buurt laat maar ook voor hem heb ik zo snel mogelijk gezorgd dat er meerdere mensen bij hem konden komen in geval van.) maar als het echt op "enge" dingen aan komt, neigen ze er toch meer naar om naar mij te komen. :)
Maar ik gok dat dat echt puur is omdat ik het meest met hen bezig ben. :) Zou iemand anders dagelijks met ze bezig zijn, dan was het die persoon. Als ze aan huis komen volgend jaar hoop ik op die manier er wat meer "allemansvriendjes" van te maken. Ze staan nu ook vrij af gelegen, dat helpt ook niet mee. :) Ik heb nu een DA en een smid die heel goed met die rooie om kunnen. Want anders zou ik bang moeten zijn als ik in het ziekenhuis kwam. Maar die heeft ook wel een lang verhaal. :(:) Dat zal met tijd ook wel gaan beteren.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 13:22

Reve is echt mooi geworden,erg aansprekend dier met een fijn koppie er op. Mag je gerust trots op zijn! :j

Maar vraagje;Pretty leeft toch nog? Omdat je in je beginpost schrijft "was een KWPNer" of iets in die trant. Dat aansprekende qua voorkomen en type heeft Reve m.i echt van haar moeder.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-16 13:26

Het aansprekende heeft ze van haar vader vind ik. Maar ik persoonlijk vond Pretty nooit een enorm mooi paard. :) Dat meer barokke heeft ze absoluut van haar vader. Van wie ze de elegantie heeft weet ik dan weer niet.. Pret was nl ook niet het toonbeeld van sierlijkheid. Misschien was ze dat wel geweest als ze de stokmaat had gekregen van haar voorouders (zo'n 20cm hoger dan ze is.) dus wellicht komt dat toch van Pret haar genen maar dat weet ik dus niet..

Pretty leeft wel nog ja. :j Gelukkig. :D Inmiddels is ze 19 en staat ze rond en gezond bij mijn vroegere bijrijdster. (We zijn nog steeds goede vrienden en ik krijg nog dagelijks updates van Pretty maar gezien ze het paard wat ze bij mij reed mee heeft gekregen is ze mijn bij rijdster niet meer. :D ).
T (de bijrijdster) heeft zelf ook een twenter lopen nu. Volgend jaar ga ik haar helpen met die te beleren. :) Pretty doet nu vooral opvoeden en buitenritten maken en mooi zijn. :D