Paardenspullen die je NIET nodig hebt,maar wel aanschaft..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Re: Paardenspullen die je NIET nodig hebt,maar wel aanschaft..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 11:47

Vooral verzorgingsspullen. Ik ben gek op crèmes, tubes, zalfjes, sprays. Daar kan je me zo gelukkig mee maken :)) gebruiken doe ik het alleen nooit. Ik heb een ultra voorzichtig en rustig paard en als ze eens een wondje heeft laat ik het lekker aan de lucht drogen :j :+

Verder ook gek op halsters en dekjes, maar dat wordt al wat minder. Kost zoveel geld en mijn paard heeft toch echt maar 1 hoofd en 1 rug :D

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 12:06

TerraHowrse schreef:
dravergekkie schreef:
Vervelende is alleen dat ik er op stal dus niet veel ruimte voor heb waardoor het grootste gedeelte thuis ligt.

Wees blij, ik heb ze thuis staan dus ik heb van het stallengebouw maar mijn opslag gemaakt, dan blijf je kopen :')

Ik had tot een paar jaar terug , ook een eigen stal.

Dus daardoor toen ook ruimte zat voor mijn verzamelwoede..

En nu dus niet meer zoveel ruimte waardoor het deels thuis ligt.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 12:10

Dressuur dekjes ja.. de zolder ligt nog steeds vol. Gelukkig zijn goede westernpads nogal prijzig en heb ik er daar maar 1 van :Y) (oke, en nog 3 die goedkoper waren en dus niet lekker liggen, dus dat doe ik niet meer... hoop ik :+ ) Verder nog hoofdstellen, ik had altijd al elke keer nieuwe Engelse hoofdstellen, maar dat doe ik helaas met westernhoofdstellen ook :=

Verder heb ik ook nog ergens peesbeschermers liggen, bandages, transportbeschermers.. allemaal gekocht toen ik net mijn paard kocht en het nodig dacht te hebben, inmiddels denk ik er nogal anders over }:0

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 12:16

Ik koop eigelijk nooit iets wat ik niet nodig heb, althans ik ben op het moment van aankoop er altijd heilig van overtuigd dat ik het betreffende artikel meteen en heel hard nodig heb.

Ik probeer ook graag dingen, al probeer ik me nu wel aan te wennen om zoveel mogelijk spullen tweedehands te kopen. Mocht het goed bevallen en na veel gebruiken versleten zijn dan koop ik wel nieuw.

Wel heb ik veel liggen wat ik nu niet meer gebruik, maar ik verkoop ook veel van mijn probeersels weer.

Nu heb ik nog overbodig liggen:
FRA longeerhulp,
Ghost Zadel
Bitloos hoofdstel, sidepull
Mentuig maat full

Dekens is ook wel iets, niet nodig en toch speur ik het web af opzoek naar koopjes.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 12:17

Ik heb echt alles weg gegooid/ weg gegeven / verkocht dat ik niet dagelijks gebruik *\o/*
Wat een overbodige troep man....

Heb nu 2 halsters, een zadel met 2 dekjes, hoofdstel, poetskoffer en een longeerlijn. 1 deken en 1 fleecedeken. Komt je best ver mee.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 12:33

Ik heb nog heel veel spullen van mijn oude paard. Veel gebruik ik nu ook bij mijn huidige paard, maar niet alles. Een hoop verkocht of weggelegd. Setjes vind ik wel heel leuk, maar heb ik ook niet bizar veel. Beenbescherming heb ik wel veel, maar hier wordt alles ook na 2x dragen gelijk gewassen.
Dingen als reflectie kappen, jasjes en transportbeschermers heb ik wel liggen maar gebruik ik bij dit paard tot heden nog niet.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 12:57

Wij hebben er nog niet echt een vaste plaats voor dus alles ligt overal. Moeten het ook nodig een keer uitzoeken maar voorlopig komt het dan gewoon weer op een grote hoop ergens.

We hebben nu al 2 groete vrieskisten vol dekens en dekjes, nummer 3 die we ook voor het voer gebruiken logt ook nog een laagje in onder het voer en kist nummer 4 is al gereserveerd :+
Zou ze bijna stapelen maar dan kom ik er niet meer bij.

Zadelkamer en zolder voor reserve spul moet nog gemaakt worden dus tot die tijd maar zo, kunnen de muizen er iig niet bij komen.

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 13:12

glansspray, anti klit, dekjes, halsters, polo's, jassen en zo kan ik nog wel even doorgaan haha

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 13:13

Dekjes en rijbroeken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 13:19

Ik heb 6 paar rijlaarzen :')

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 13:22

Ik heb geen (verzorg) paard meer, maar iedere keer wanneer ik in de ruitershop ben, ben ik ZO close om een paardenzweetdeken te kopen! Gewoon omdat ik het er zo mooi uit vind zien en lekker zacht voelt :')
Gelukkig zijn ze duur genoeg dat mijn verstand me tot de orde roept dat ik dit echt niet nodig heb!

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 13:56

Hier alleen een verzorgpony. Maar ook twee hoofdstellen van vorige pony die ik veel reed. Maar met bit en rij nu bitloos anders had ik er wel wat mee gekunt. Een staldeken. Ooit gratis meegenomen. Vliegendeken laatst gekocht omdat een pony flink kreupel was en bij het wegjagen van de vliegjes steeds half omviel. Maar twee dagen gebruikt. Halster, poetsspullen, lage aansnoerneusriem liggen hier ook ongebruikt. Bewaar het nu maar voor als het ooit nog nodig blijkt te zijn. Als je het verkoopt krijg je er toch erg weinig voor.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 14:12

daisssx schreef:
Dekjes en rijbroeken :j

+1
Heb m'n paard nog maar net, maar nu al veeeel dekjes. Veel rijbroeken had ik al.
Verkopen doe ik inderdaad ook niet. Krijgt er amper wat voor..

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 14:15

Ehhh, niks, ik schaf alleen iets aan als ik het ook echt nodig heb, heb dus 1 hoofdstel, 3 sjabrakken (om te kunnen wassen ;-) ), een paar borstels een cap een zadel en een zweep en een halster (ok meerdere, maar heb er 1 zelf aangschaft :+ . Oh ja, en 1 rijbroek en chaps. Een regendeken voor het geval dat. NIet meer niet minder

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 14:18

Cardy schreef:
Ik ben gek op nieuwe spulletjes, kan soms best therapeutisch werken hoor whaha.

Inderdaad, zit ik in een dipje? Dan ga ik de verkooppagina's op facebook af, en voel ik me weer happy na een aankoop hahah.
Té erg eigenlijk.

Ik had voor mijn vorige verzorgpony een paars setje.
Dekje, peesjes, touwhalster.. Terwijl ik niet eens op hem mocht rijden dus had eigenlijk niks aan dat dekje en peesjes. :+
Toen kwam ik ook een super gaaf paars onderlegd hoofdstel tegen, en die MOEST ik er natuurlijk bij hebben.
Tsja, kon hem dan wel niet gebruiken, maar ging daar binnenkort toch weg omdat ik het daar niet naar mijn zin had en ging verhuizen, dus wie weet kwam hij wel van pas bij mijn volgende verzorgje.

Nu heb ik een nieuwe verzorgpony, maar die heeft een ontzettend lomp hoofd, dus die paste hem niet.
En ook ga ik de overstap naar western maken, dus heb besloten alles toch maar te verkopen (deed stiekem toch een beetje pijn)..
Wel heb ik voor dat geld wat ik ervoor kreeg een super gaaf sidepull hoofdstel gekocht, die nu alweer 2 maanden in de kast ligt te verstoffen. :')

Ook blijf ik zoeken naar mooie westernpads, maar kan niks naar mijn zin vinden, en wil ik graag een fleecedeken voor de jaarlinghengst kopen met zijn naam erop.
Misschien beter om te wachten tot hij is uitgegroeid, maar het is zoooo verleidelijk!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 14:40

Ik vind het wel fijn om niet zo veel spullen te hebben eigenlijk :)