LadyMadonna schreef:Hoevaak zie je het niet langs komen? Op Facebook of hier op bokt....
Een "prachtige" zilverappel, zo frans als de neten
Een "schitterende" Fries met mega veel behang, met een mega weke rug
Een "gaaf" getekende paint, zo koehakkig als de pest
Een "super" tinker, met een karperrug...
Zomaar wat fictieve voorbeelden...
Zolang er maar veel behang op zit, of een mooi kleurtje, of een mega uitstraling wordt er massaal oeh en aah geroepen. Dat het paard in kwestie vervolgens zo krom als een hoepel is lijkt niet uit te maken...
Kijken we nog wel écht naar een paard?
Bij bepaalde mensen zie je bovenstaande idd wel...maar soms zeggen mensen ook wel eens zo'n opmerking om enigszins subtiel te zijn. Die van de gaaf getekende paint is zo'n mooi voorbeeld.
Als iemand bv vol trots een foto plaatst van zijn/haar paard en daar overduidelijk heel blij mee is...ga ik niet zeggen; pffft die paint klopt van geen kanten, maar stel hij is wel heel mooi getekend dan zet ik bv ook zoiets neer; heb je toch wat positiefs gezegd....vind het altijd zo sneu om zo'n blije penny helemaal de grond in te boren door alleen maar de negatieve kanten van het dier te benadrukken.
Zou ik het complete plaatje mooi vinden dan zet ik iets neer in de trant van: 'wat een gave paint en zo mooi getekend ook'
Bedoel maar te zeggen; soms kan zo'n opmerking dus ook gewoon zijn ge-uit omdat je iemand niet wil kwetsen...en als toch om je mening wordt gevraagd, dan moet je toch wat, dus complimenteer je de aftekeningen of het gave kleurtje maar.