Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Solleke_Noah schreef:Je dochter is tien jaar oud? Ik zou wel voor een pony durven gaan, maar als moeder beseffen dat de zorg op jou neer zal komen en je dochter je daarmee helpt.
lovemyhorse1 schreef:Qua verantwoordelijkheid bedoel ik,als ze een pony krijgt dan wil ik wel dat ze elke dag ff naar de pony gaat.
Ze hoeft niet elke dag te rijden van mij,ik rij de pony toch wel bij.
Maar wel elke dag gaat poetsen.
Verder hoeft ze niks te doen want pony gaat dan in vol pension.
aslo schreef:Misschien zit ik er volkomen naast, maar ik krijg het gevoel dat je zelf degene bent die heel graag een pony voor je dochter wilt ipv dat je dochter er heel graag 1 wilt? Dit laatste is namelijk het belangrijkste als je "eisen" gaat stellen mbt hoe vaak ze gaat en rijdt etc. Als je dochter het wel leuk vindt en meer niet, zou ik er niet eens aan beginnen. Ik begeleid (helpen, chauffeur, groom, voorlezer etc) mijn oudste dochter nu al ruim 15 jaar, longeer de paardjes als ze een paar dagen niet kan (vakantie of zo) en eerlijk gezegd heb ik steeds vaker zoiets van bleh heb geen zin, wil mijn eigen ding weer kunnen doen.
lovemyhorse1 schreef:Mijn dochter zeurt al 2 jaar om een eigen pony.
Eerst was ik er niet zo'n voorstander van omdat ik weet hoeveel tijd en energie het kost.
Ze heeft mij zelf belooft om elke dag naar de pony te gaan.
Ik heb ook duidelijk gezegd wat de nadelen zijn van een eigen pony.
Je moet er goed voor zorgen en ook al is het slecht weer of heel erg warm weer.
lovemyhorse1 schreef:Leasen is geen optie voor ons.
Mijn man vindt dat weggegooid geld want voor dat geld wat leasen kost,kan hij een pony onderhouden denkt hij.
Maar misschien komt mijn droom wel uit.
Ik weet een mooie lap grond te koop die nu nog bestemming landbouw is maar kan door ruimte voor ruimte omgezet worden naar bouwgrond.
Eerst wilde mijn man daar niks van weten (we zitten net 1 jaar in een nieuwbouwhuis) maar nu onze dochter toch aangeeft dat ze graag een eigen pony wil,heeft hij gezegd dat ik info in moet winnen voor die grond.
Hij wil daar de pony opzetten en over een aantal jaren een huis op gaan bouwen.
Er is dan nog voldoende grond voor de pony en bij de achterburen hebben ze een buitenbak.
lovemyhorse1 schreef:Als ik een wei ga huren dan zal mijn dochter toch echt na schooltijd de stal uit moeten doen,verzorgen en minimaal 3x per week rijden.
Citaat:Ik zal de pony zelf bij gaan rijden en ik ben 1.70 groot.

lovemyhorse1 schreef:Er is dan nog voldoende grond voor de pony en bij de achterburen hebben ze een buitenbak.
. De zorg zal toch grotendeels op jouw schouders terechtkomen en dan heb je liefst een dier waar het mee klikt
.
. Pony alleen is voor die pony geen ideale omstandigheden.