Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cowgirl schreef:Vraag mij af wat de antwoorden waren geweest als de ts volwassen was.
Peelie schreef:Nogmaals zoek de norm voor paardenwelzijn op
http://keurmerkpaardenwelzijn.nl
Hier kan je genoeg vinden.
keurmerkpaardenwelzijn.nl schreef:4.LAAT MIJ DAGELIJKS VRIJ BEWEGEN
Geef het paard voldoende vrije beweging. Hoe kleiner de box, hoe langer vrije beweging nodig is.
Bied minimaal 2 uur per dag vrije beweging op paddock (minimaal 5 galopsprongen mogelijk) of in de wei aan. En, als box kleiner is dan tweemaal de stokmaat in het kwadraat (2 x sm)², compenseer dat met extra uren vrije beweging
Misschien is het een optie om te vragen of je tinker dan in ieder geval wat langer in de paddock mag? En je had het over een middaggroep in de wei, zou je dan niet kunnen vragen of je paard dan s’ochtends in de wei kan en dan kun je haar s’middags misschien alsnog in de paddock zetten.
Goed dat je het beste wilt voor je Tinkie! Ik zou inderdaad tot er een oplossing is lekker met je paardje gaan wandelen. Het is belangrijk dat je moeder inziet dat het beter is voor je paard om meer buiten te komen en dat een paard gelukkiger wordt dan. Dit topic laten lezen is al een goede stap, en misschien kan je ook wat informatie van het internet verzamelen? En lekker naar andere weides en stallen blijven kijken tot je moeder het ook in ziet, kun je meteen tot actie overgaan