Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
apollootje schreef:Mag ik vragen waarom niet opnieuw ijzers onder laten zetten?
Misschien is hij wel echt wat gevoelig zonder ijzers op het harde? Of is dat dan sowieso al een no-go?
senna21 schreef:Omdat ijzers ook kunnen maskeren (hoefkatrol etc)
Geen been, geen paard.
apollootje schreef:Wat is de hoofdprijs kan je je dan afvragen... Voor mijn gevoel is het niet de hoofdprijs maar wel dik betaald
apollootje schreef:Wat zou ik dit geval kunnen en mogen verwachten van de verkoper?
Mag ik verwachten dat zij bewijzen dat de pony wel degelijk gezond is? Of moet ik dit zelf onderzoeken bij serieus interesse en voor de kosten opdraaien?
Wildgirl schreef:Tav het klinische keuren, ik laat dit nooit doen, kan het zelf.
Zegt imo ook niet heel veel, zeker niet bij dieren van 10 jaar e.o
Evenals foto's maken, dat doe ik uitsluitend bij dieren boven de 5.000 euro die de sport in gaan.
apollootje schreef:Hij was zeker niet behoorlijk kreupel maar vond het duidelijk niet fijn en liep ook niet zuiver.
Dit is dan ook zeker niet de eerste pony bij wie ik dit constateer bij bezichtiging, vandaar dat ik bijna ging denken dat ik misschien te kritisch ben...
Babootje schreef:apollootje schreef:Hij was zeker niet behoorlijk kreupel maar vond het duidelijk niet fijn en liep ook niet zuiver.
Dit is dan ook zeker niet de eerste pony bij wie ik dit constateer bij bezichtiging, vandaar dat ik bijna ging denken dat ik misschien te kritisch ben...
Wat ik ermee bedoel is, dat wat jouw ogen misschien wat onregelmatig is, in de ogen van de veearts behoorlijk kreupel kan zijn.
apollootje schreef:Donna89 schreef:Sommige lopen inderdaad op harde slecht zonder ijzers. Ik vertel het er daarom altijd bij waarom ze op ijzers staan.
Helaas is niet iedereen hier even eerlijk in natuurlijk.
je zou hem kunnen keuren. De vraag is alleen of je (als dit de reden is) dit kan uitsluiten/bevestigen met een keuring
Maar als hij zo al niet zuiver loopt op een rechte lijn op het harde, dan komt hij toch nooit door de klinische keuring?
Dan gaat hij niet beter lopen op de volte en al helemaal niet na een buigproef. Of heb ik dat verkeerd ingeschat?
Wildgirl schreef:Op het harde zonder ijzers kreupel en niet pas bekapt,laten staan.
Ook op de foto is niet alles te zien en geld uitgeven aan foto's terwijl je zelf al dondersgoed kunt zien dat er iets niet klopt is niet erg slim.
Raar ook dat verkoper het dier van de ijzers af heeft gehaald voor de verkoop.
Ik zou verder zoeken.
Tav het klinische keuren, ik laat dit nooit doen, kan het zelf.
Zegt imo ook niet heel veel, zeker niet bij dieren van 10 jaar e.o
Evenals foto's maken, dat doe ik uitsluitend bij dieren boven de 5.000 euro die de sport in gaan.