Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
NikkiDeKerf schreef:Ooh wat een leukerd zeg! Een vriendin wees me laatst nog op een leuk volgtopic op bokt van iemands zoektocht naar een paard - dat bleek jouw vorige topic te zijn. Leuk om te lezen en hier nu het resultaat van de droom te zien! Herkenbaar ook hoe een paard je ineens weer zo'n penny kan maken he![]()
Ik zou zelf niet dagelijks longeren, longeren is tenslotte vrij belastend doordat het op een cirkel is, zeker voor een vrij jong paard nog. Misschien lekker afwisselen met wandelen, zodat je stukken rechtuit erbij kan pakken, en dan kan je daarbij gewoon af en toe het zadel op doen voor verder gewenning, en tijdens de wandeling vanaf de grond je stemcommando's oefenen (ho, stap, etc). Je kunt dan als jullie daar beide eraan toe zijn iemand erbij halen als grondman (of iemand voor erop en jijzelf op de grond) zodat jij in het zadel kan zitten en de stemhulpen kan combineren met de hulpen die je vanuit het zadel geeft. Afwisselen, rustig opbouwen en plezier maken zijn natuurlijk vooral de sleutelwoorden
Hopelijk gaat het gauw beter in de kudde, het klinkt wel erg sneu zo, niet mogen mee eten en klappen en trappen krijgen in het begin.
marjodebetue schreef:Wat leuk om haar ook zo nog te kunnen volgen.![]()
En wat ontzettend fijn dat ze je zo blij maakt!
Ik sluit me aan bij het afwisselen en vooral genieten!