[VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [VOLG] Tinkerbell: ultieme dromen worden werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:47

Wat adviseren jullie?

Voorlopig gewoon dagelijks longeren of af en toe erop zitten en dr laten wennen aan het tuig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:50

Ooh wat een leukerd zeg! Een vriendin wees me laatst nog op een leuk volgtopic op bokt van iemands zoektocht naar een paard - dat bleek jouw vorige topic te zijn. Leuk om te lezen en hier nu het resultaat van de droom te zien! Herkenbaar ook hoe een paard je ineens weer zo'n penny kan maken he :')

Ik zou zelf niet dagelijks longeren, longeren is tenslotte vrij belastend doordat het op een cirkel is, zeker voor een vrij jong paard nog. Misschien lekker afwisselen met wandelen, zodat je stukken rechtuit erbij kan pakken, en dan kan je daarbij gewoon af en toe het zadel op doen voor verder gewenning, en tijdens de wandeling vanaf de grond je stemcommando's oefenen (ho, stap, etc). Je kunt dan als jullie daar beide eraan toe zijn iemand erbij halen als grondman (of iemand voor erop en jijzelf op de grond) zodat jij in het zadel kan zitten en de stemhulpen kan combineren met de hulpen die je vanuit het zadel geeft. Afwisselen, rustig opbouwen en plezier maken zijn natuurlijk vooral de sleutelwoorden :D

Hopelijk gaat het gauw beter in de kudde, het klinkt wel erg sneu zo, niet mogen mee eten en klappen en trappen krijgen in het begin. :(:)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:54

Ik zou zelf ook niet iedere dag longeren. Eerder wandelen. Wennen ze ook gelijk aan van alles. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:02

NikkiDeKerf schreef:
Ooh wat een leukerd zeg! Een vriendin wees me laatst nog op een leuk volgtopic op bokt van iemands zoektocht naar een paard - dat bleek jouw vorige topic te zijn. Leuk om te lezen en hier nu het resultaat van de droom te zien! Herkenbaar ook hoe een paard je ineens weer zo'n penny kan maken he :')

Ik zou zelf niet dagelijks longeren, longeren is tenslotte vrij belastend doordat het op een cirkel is, zeker voor een vrij jong paard nog. Misschien lekker afwisselen met wandelen, zodat je stukken rechtuit erbij kan pakken, en dan kan je daarbij gewoon af en toe het zadel op doen voor verder gewenning, en tijdens de wandeling vanaf de grond je stemcommando's oefenen (ho, stap, etc). Je kunt dan als jullie daar beide eraan toe zijn iemand erbij halen als grondman (of iemand voor erop en jijzelf op de grond) zodat jij in het zadel kan zitten en de stemhulpen kan combineren met de hulpen die je vanuit het zadel geeft. Afwisselen, rustig opbouwen en plezier maken zijn natuurlijk vooral de sleutelwoorden :D

Hopelijk gaat het gauw beter in de kudde, het klinkt wel erg sneu zo, niet mogen mee eten en klappen en trappen krijgen in het begin. :(:)

Haha yes it was me :)) Ja heeel gek, voel me ook echt weer 12. :')

Thanks voor het advies! Dan gaan we het lekker variëren! Vandaag dan eens aan de wandel met d'r, vindt ze vast gezellig. De stemcommando's oefenen tijdens het wandelen is ook een goeie! Hoop ook dat het snel wat beter gaat. Er is nu echt nog maar 1 paard die ontzettend rot doet/die zijn rang wilt verdedigen. De 'top' is inmiddels hartstikke rustig en zelfs lief voor dr. Maar eten mag inderdaad nog steeds niet. :(:)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:06

Inderdaad niet te veel longeren. Simpele rondjes aan een touwtje zijn niet zo goed als je dat te vaak doet. Eenmaal per week kan wel denk ik. Maar meer, dan kan je beter met bijzetteugeltje of dubbele lijnen gymnastiseren, dat is beter voor haar lijf maar misschien nog stap te ver, weet niet of je daar al ervaring mee hebt? Dus dan inderdaad wandelen, is ook heel gezellig :D Veel plezier!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:09

Fijn jullie advies! :D

Dubbele lijnen geen ervaring mee evenals met bijzet!

Een stalgenootje gaat mij van de week helpen met grondwerken. Heb hier niet voldoende ervaring mee en Bell en ik hebben nogal moeite met de persoonlijke ruimte. Bell staat namelijk graag zo dicht mogelijk bij je als het kan. :')

Vind het wandelen nog wel spannend, onze stal zit aan een weg waar mensen echt als gekken rijden. Ze is volledig verkeersmak dus daar maak ik me niet druk om. Maar vind het wel spannend. :=

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:36

En vergeet ook niet gewoon een dag niks met haar te doen :) Ze moet wel de tijd krijgen alles te verwerken. Gewoon lekker een dag op het land laten staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:42

Dat is ook zeker belangrijk! :D

marjodebetue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:34

Wat leuk om haar ook zo nog te kunnen volgen. :)
En wat ontzettend fijn dat ze je zo blij maakt!

Ik sluit me aan bij het afwisselen en vooral genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:51

marjodebetue schreef:
Wat leuk om haar ook zo nog te kunnen volgen. :)
En wat ontzettend fijn dat ze je zo blij maakt!

Ik sluit me aan bij het afwisselen en vooral genieten!

Wat super leuk! Ik wist helemaal niet dat jij op Bokt zat! :D Ja ik ben echt dolgelukkig, zij maakt me gelukkig. En genieten zijn we al heel goed in. :+:

Marjo is de vorige eigenaresse van Tinkerbell. :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 20:12

Even een tip, voor de mensen die nu ''ik volg'' berichtje hebben geplaatst :)

Wanneer je een topic wilt blijven volgen, maar je (nog) niet iets bij kunt dragen, kun je met één handeling topics in je eigen berichten zetten. Door op het rondje voor een topic te klikken voeg je een topic toe aan je Eigen Berichten. In je eigen berichten kan je exact hetzelfde doen om dat topic uit de lijst te verwijderen dat je al tijden niet meer volgt maar dat nog wel bovenaan de lijst staat. Afbeelding Meer informatie kun je hier lezen: [FZ] Nieuwe versie van de forumsoftware

Succes +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:36

Ik gooi er weer eens een update in!

Wat gaat het goed hier! We hebben eergister voor de tweede keer 'gereden', lees: gestapt door de bak onder het zadel. :D Ze pakt alles zo snel op en ze is echt heel slim! Er zit bijna een stuur op en de stemcommando's komen er ook steeds beter in.

Vandaag zou de hoefsmid komen, helaas heeft iemand zich vergist en komt ie over een week pas.. -O- Balen, maar is niet anders. Inmiddels staat ze in een andere kudde waar ze nu 24/7 op het land staat. Erg lekker voor dr en het gras is niet meer zo voedzaam, dus het kan wel. Ze lijkt steeds meer dr draai te kunnen vinden, net als ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:33

Hoi allemaal!

Ik heb gemerkt dat ik eigenlijk elke dag zo onwijs veel filmpjes en foto's van Tink maak dat ik na lang wikken en wegen heb besloten om een Youtube kanaal te beginnen.

https://www.youtube.com/channel/UCD9OYt ... lr2ClxjpYw

Abonneer op ons zodat je niks mist! We maken vlogs, individuele video's en nog meer! Zo ga ik vanavond een shoplog opnemen en zal er binnenkort een introductievideo worden opgenomen waarin we ons uitgebreid voorstellen!

Filmpjes zijn natuurlijk veel leuker dan alleen tekstverhaaltjes haha :))

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:02

Geabonneerd!

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:08

ja heb me ook geabonneerd vind tink zooooooo leuk <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:10

Ah wat super leuk zeg echt enorm bedankt! <3

Zie ineens de hoeveelheid abonnees stijgen van 10 naar 18 :oo , echt heel lief! <3

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:45

Jaa :D Super leuk! Mijn abonnees stegen ineens van 18 naar 40 in 3 weken tijd, zonder daadwerkelijk 'reclame' te maken :j Zo leuk om te zien!

Ik vind je eerste video al echt super goed gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:50

@Britt haha thaaaanks :+: , thanks voor de inspiratie ook :)) !! Ja ik moet nog een hele hoop leren, maar het is in iedergeval een begin. Ik kon ook geen angepaste thumbnail (? dat heet zo toch? :') ) toevoegen ivm te lage reputatie haha.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:54

Oh serieus is dat een ding.. Te lage reputatie? :') Komt vanzelf wel! Waarmee heb je gefilmd? Kwaliteit is in ieder geval goed :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:57

Met de Canon 1200D en iPhone 6S. <<)

Haha ja waarschijnlijk bij meer views en abonnees kan je dat pas aanpassen. :')

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:09

Superleuk filmpje, ik ben fan van Tink!
Natuurlijk geabonneerd :D

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 15:50

Ik heb het filmpje nog niet bekeken (ga ik later even doen), maar heb wel alvast geabonneerd!

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:18

Leuk filmpje! Ik volg jullie ook :)
Kleine tip: probeer tijdens het vloggen in de camera te kijken als je praat, dat is voor de kijker prettiger :)

M_maxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:28

ik volg ook mee! heb gelijk even geabboneerd en ga je eerste video later ook even bekijken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 16:34

xnaomivdh schreef:
Leuk filmpje! Ik volg jullie ook :)
Kleine tip: probeer tijdens het vloggen in de camera te kijken als je praat, dat is voor de kijker prettiger :)

Had het door inderdaad! Dacht er ook de hele tijd aan maar vergat het. :') Thanks voor de tip!