Ik ben indertussen dlink aan de slag geweest net longeeroefeningen aan de korte lijn, dit pakt ze lekker snel op, zonder longeerhulpen loopt ze netjes omlaag en begint zich al wat neer en vaker te dragen en onder te zetten. Verder is ze een schat en kent nu al het commando blijf en blijft netjes staan. Knuffelen is ook een favorietje van haar (en ons) Hier even wat foto's, hopelijk langzaam wat meer bespieeing kweken en wat buigzamer maar dat moet lukken met iedere dag wat oefeningen
Vandaag wat lichte dresuur oefeningen in de planning
Wdj
Geplaatst: 21-09-16 11:07
mooi paard, en een goede vooruitgang. Persoonlijk stoor ik me wel aan de neusriem van je huidige hoofdstel. Waarom haal je deze er niet af? (Omdat je zelf al zegt dat deze toch heel los zit?) Hij lijkt alsnog te laag te zitten om als hoge neusriem te fungeren. Nu loop je het risico dat, wanneer je de teugels aanneemt, het velletje van haar mond tussen het bit en de neusriem klem komt te zitten. Geniet van je paard, ziet eruit als een heerlijke knuffel!
Zonder neusriem kan wel, maar het hoofdstel valt een beetje uit elkaar omdat we de frontriem niet vast hebben gezet ( gezien het feit we het op het nieuwe hoofdstel goed willen vastzetten met de sluiting )
De neusriem zit zodanig hoog nu dat er niets tussen kan komen, daar is natuurlijk voor gezorgd.
Igniss
Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-16 20:38
Zo, tussen mijn enorm drukke schema even tijd gevonden om te posten.
Ik heb leuk, leuk geweldig en slecht nieuws. Maar laten we maar gewoon eerst met de leuke dingen beginnen!
Chrissy en ik hebben beide een super leuke touwhalster set voor Pandora gekocht die haar super leuk staan ( Chrissy mag zelf pronken met haar foto ) Tevens ook de eerste keer ooit zonder zadel erop wat enorm goed ging (Braaf dier)
Het andere leuke nieuws is dat ze al goede vriendjes is met mijn bijrijpaard en de ruin waar ze samen mee komt te staan, na wel even flinkt laten merken dat madam toch wel de baas is hoor Dat zag er zo uit!
Dan het geweldige nieuws! We hebben een kloppend hartje op de echo gehad van haar veulen! Helaas geen foto maar wel enorm blij natuurlijk
En dan komt het slechte nieuws helaas ook.. tandarts was geweest en we wouden hem alleen even laten kijken of het nodig is omdat ze als je de teugels oppakt flink schud met het hoofd, wat blijkt nu enorme haken op de kiezen. Ik heb mogen voelen en mijn hand er bijna aan opengehaald. ( Volgens de tandarts was er al minimal 2 jaar niemand of een prutser aan geweest) Enorm balen dus maar blij dat het opgelost is nu.
En de dag erna, stokkreupel! We denken dat ze met voeren tegen de muur getrapt heeft omdat het paard naast haar dat ook doet met voertijd, Ze doet dan wat lelijk terug. (Meneer heeft flinke voernijd)
Kogel enorm dik dus.
We gaan al 3 x daags koelen en zo min mogelijk bewegen, wel mag ze een half dagje op de wei zodat ze zelf kan beslissen of ze wil lopen of niet. En als de zwelling maandag niet minder is even de dierenarts laten komen kijken. Bah bah.
Wat zouden jullie zelf doen? Complete rust of toch op wei zoals wij doen?
Balen van de dikke kogel! Ik zou op dit moment niet volledige rust geven. Af en toe stappen of op de wei is fijner. Als je zelf iets gekneusd of gestoten hebt, is het ook beter om het regelmatig licht te bewegen. Dan wordt de zwelling vanzelf minder.
Hoop dat ze snel niet meer kreupel is toch wel, ze zette er voor het koelen helemaal geen gewicht op en ging zelfs bijna onderuit, na het koelen wel iets meer maar het deed overduidelijk pijn. Dus onder het zadel stappen denk ik komende week nog zeker niet aan.
Vind het zo zielig voor haar Ze was helemaal uit haar doen en stond er maar sip bij.
Oh ik vind het echt heerlijk om te volgen!!! JOEPIE, een kloppend hartje!! Natuurlijk ben je blij Wat leuk zeg! Wat jammer van dat van haar been En van haar tanden!! O jakkes Gelukkig weet je het nu! Veel sterkte
haha super om te horen dat je het leuk vind! Stiekem ben ik al op zoek naar veulenhalstertjes hoor Het been is gewoon balen, gelukkig liep ze vandaag al heel wat beter dus als het ze beter blijft lopen ergens volgende week eens rustig wat longeren.
Ja sorry, ik overdrijf op dat vlak nogal graag met smileys Dat snap ik. Dat is ook zo aanlokkelijk als je het ziet hè, veulenhalstertjes Fijn dat het al wat beter gaat met haar been
Een heuse tuiger rug. James bont was ook zo gebouwd. Hele leuke en fanatieke hengst. Ik vond hem altijd zeer indrukwekkend. Veel front en een zeer krachtig achterbeen.
Ik denk dat jouw merrie met de juiste stappen ook deze vader wel evenaart. Ik moet eerlijk zeggen dat ik op foto 1 dacht "neeee niet weer een magere slungelige JB nakomeling." Maaaaar ze wordt nu toch 20x mooier dan ze was
hallo, intussen gaat het met onze Pandora weer goed, loopt niet meer kreupel en we hebben alweer een staprondje buiten gemaakt, verder elke dag wat met haar gelopen en laten grazen en natuurlijk koelen en koelgel gebruikt, super blij de dierenarts zei dat het hartje het goed deed en de vruchtblaas ook mooi en al groot was. hier ook 2 fotos van haar rode setje
ze reageert super op het touwhalster, we hebben het aaangepast zodat het wat strakker en beter zit, ook al naar buiten geweest ermee, wat is ze toch voorbeedig we zijn al echte vriendinnetjes em ben nu al stiekem verliefd op ons kleine embryo veulen (L) dus hopelijk verloopt haar hele dracht super en kunnen we hem of haar volgend jaar welkom heten
Foto 2 is echt suuuuuper mooi Fijn dat het al beter gaat met haar been Moest ik jouw zijn zou ik ook stiekem verliefd zijn op zo'n klein mini-paardje hoor
Igniss
Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-16 21:50
Zo, lange tijd niet gereageerd, maar het is ook enorm druk geweest. Veel goed nieuws maar helaas. weer slecht nieuws.
Het goede nieuws is dat Pandora het bitloze rijden steeds beter oppakt en ook enorm braaf blijkt te zijn bij nouja, Alles! Scheurende motors? geen probleem. Grote machines van boeren op het land? ook geen probleem, daar gaan wij stoer langs
En nu het slechte nieuws.
Gister toen ik op stal aankwam kwam het meisje (Dat we even Y noemen voor de makkelijkheid) dat daar werkt naar me toe, "Er is iets gebeurt met Pandora" krijg ik te horen, beetje verbaast vraag ik wat er aan de hand is, omdat mevrouw gewoon lekker op stal staat te kijken.
Wat dus 10 minuten van te voren is gebeurt is dat met van de wei halen Pandora ineens stopte met lopen, Y heeft zich omgedraaid en met dat ze naar haar kijkt draaien de ogen weg en valt ze als dood neer, Y enorm geschrokken en blijkbaar is Pandora na een paar minuten gaan staan, wel wankel en wat suf. Tegen de tijd dat Y Pandora in stal had gezet kwam ik net aanrijden.
Direct de dierenarts gebeld en Chrissy (De andere eigenaresse) Gaan halen. tegen de tijd dat wij weer op stal waren had de dierenarts een basisonderzoek al gedaan en kon naast iets opgezette lymfklieren niets bijzonders vinden. Wel heeft hij haar moeten spuiten met een antikramp middel omdat hij haar niet kon opvoelen door het knijpen. Binnen was alles in orde ook met de baarmoeder, alleen ze had aan de rechterkant wat gaskoliek. waar ze ook geen symptomen van toonde.
Nu vraag ik me dus af, na dit hele verhaal, zijn er mensen die zoiets al eens hebben meegemaakt? En dus eventueel iets weten wat het is. De dierenarts zelf weet het niet.
Stapsgewijs dingen proberen uit te sluiten, beginnen met bloed trekken, dat Is het makkelijkst. En duimen dat het iets eenmaligs is. Kon hij nog iets vertellen of het veulentje goed lag en alles goed is daarmee?
Dat gaan we nu ook doen inderdaad, we willen het toch weten, blijkbaar heeft ze eerder wel eens gewankeld maar dat was toen ze wat kreupel was dus toen had Y er niet veel van gedacht. Veulen lag prima met 2.5 maanden, voelde niet raar en de eileiders waren beide ook in orde gelukkig.
Tjeetje maar dat zal voor Y ook verschrikkelijk zijn geweest dat Pandora gewoon zomaar neer stort Ik denk dat ik er ter plekke naast zou storten zeg
Voor jullie is het schrikken dat je dat hoort en niet weet wat er is. Wel had ik direct bloed laten checken gezien er in het bloed veel te zien is En nu worden de bloed waarde alweer geleidelijk 'gewoner'