Dankjewel schat!Hij heeft al uitgelegd over hoe het zit met autorijden. Best raar hoor, om naast je zoon te zitten terwijl hij rijdt.
Veel vragen over het niveau en het systeem hier. Ik zal proberen het kort te houden. Indeling van de oefeningen is ongeveer op dezelfde volgorde als in NL, dus eerst wijken, dan sbw, travers appuyementen etc. Alleen het achterwaarts komt wat later hier. De klassen beginnen met walk/trot (stap/draf) en ja, ook volwassenen komen uit in die klasse hier. DAn heb je Training, B in NL, en daarna 1st tm 4th Level. 1st is dan L1-L2 en 4th is ZZL. Er bestaat hier geen ZZZ maar van 4th ga je meteen naar PSG en verder.
Je mag zelf beslissen in welke klasse je uitkomt, er is geen winstpunten systeem. Ik had dus bij wijze van spreken ook gewoon meteen 3rd of zo kunnen starten, maar goed, dat leek me geen goed idee haha! De jurereing is hier in mijn ogen vriendelijker, soms iets te vriendelijk. Dingen worden makkelijker door de vingers gezien en paarden lopen niet allemaal netjes in aanleuning, maar scoren dan toch nog tegen de 65% of zo. Klein voorbeeldje: in een van mijn proeven versprong mijn paard vlak voor de overgang naar de draf en was in de overgang even goed tegen de hand, maar ik kreeg toch een 6 met als opmerking niet vloeiend. In NL was dat dan een 4 geweest en had het verspringen niet onopgemerkt gebleven...
Maar goed, mijn punten waren duidelijk hoger dan de rest en ook allemaal op dezelfde manier gejureerd, ik ben er tevreden mee haha!
De sfeer is hier wel wat anders, omdat het allemaal meerdaagse concoursen zijn. Je zit dus een paar dagen constant bij elkaar in de buurt. Daarnaast wordt er veel over elkaar geluld en er is toch wel kliekjes vorming. Ik trek me daar lekker niets van aan en doe mijn eigen ding!
Dat even voor nu, als men het leuk vindt plaats ik later wat trainingsfoto's van eerder !

de rest is leefgedeelte.
Wat onwijs gaaf! Van harte gefeliciteerd met je prijzen, een hele mooie prestatie en dat in jullie eerste wedstrijdweekend. 
!
