welke ras als beste?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:32

Jessix schreef:
Voor eventing zou ik toch naar een NRPS of KWPNer kijken. Een ervaren paard nemen en dan goed proef rijden zodat je zeker weet dat je een braaf nuchter dier hebt.

Hier ga ik in mee :) zijn vaak hele leuke eerlijke paarden die wel voor je willen werken. En verder goed proef rijden, veel succes TS!

Lukasje

Re: welke ras als beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:11

Naar mijn oordeel bestaat er niet zoiets als het juiste ras, wel het juiste karakter ...

Vermits het je 1e paard is, zou ik wel voor een paard gaan met ervaring. Wil je graag buiten rijden, kies er dan ene die dat kent en niet een paard wat nog nooit het erf af is geweest.
Wil je graag endurance rijden, zou ik dan weer een paard kiezen met wat uithoudingsvermogen en is bv een fries mss minder geschikt ...

Veel succes !

mika11

Re: welke ras als beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:16

Je bent 11 volgens je profiel?
Dan ga ik er vanuit dat je met je ouders op zoek gaat.
En dat die wel zo verantwoordelijk voor je zijn, een pony voor je te kopen die bij je past.
De eisen die je hebt, daar passen veel paarden/pony's bij.
De prijs hangt af van veel andere dingen (leeftijd, gezondheid, prestatie etc)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:20

Ik zou ook niet naar het ras kijken als je nu geen duidelijke voorkeur hebt. Mijn merrie is een fjord omdat ik toen een fjord wilde. Mijn andere paard is een KWPN'er omdat die er nu eenmaal veel rondlopen in Nederland, ik zocht gewoon een paard :+ Bovendien is het bij die warmbloed paarden vooral gewoon een naam die ze het gegeven hebben, het zijn immers geen rassen, maar stamboeken.

Als een D/E-pony een optie is vind ik zelf Welsh NWR wel hele leuke pony's. Kun je nu nog bij de pony's starten en kun je op je 18e gewoon over naar de paarden als je wedstrijden zou gaan rijden. Als je wil springen is een grote E-pony dan wel aan te raden.

Bij paarden die in de advertentie eigenwijs genoemd worden zou ik eigenlijk niet eens gaan kijken. 9 van de 10 keer is dat een slappe smoes om een gebrekkige opvoeding te verbloemen.