Altijd DE Klik met een paard ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 19:34

Ik kan goed met mensen opschieten waar wat pit in zit, die echt voor hun mening uit durven te komen en die me vrij laten, bij de paarden is dat net zo. :D
Een aantal jaren had ik een schatje van een paard, hinniken als ze me zag, altijd willen kroelen, een beetje een tutje en ze vond het al snel: te hard, te hoog of te lastig.
Ik vond het heel moeilijk om toe te geven, omdat ze zo lief was, maar ik voelde geen klik en heb haar verkocht.
Mijn once in a lifetime paard is een nu 25 jarige merrie die ik vanaf haar 4e heb, stoer, brutaal en heeft echt haar eigen paardenleven, maar als ze me even aankijkt en dan ruw als schuurpaal gebruikt, dan weet ik dat ze ook heel veel om mij geeft. :')
Samen brengen we het beste in elkaar naar boven, als ze in een cross wat twijfelde, dan hoefde ik maar te denken: dat kunnen wij! en dan ging ze er voor en aan de andere kant, als ik voor een examen moest rijden en het gevoel had flauw te zullen vallen van de zenuwen, dan was het echt alsof ze mijn hand pakte en zei: we zijn samen, dit komt goed!
In de dressuur heb ik heel wat keren van juryleden te horen gekregen dat ik meer uit het paard haalde dan er in zat, maar ik denk dat je met een paard zo in elkaar op kunt gaan dat je beiden boven jezelf uit kan stijgen.

Ik heb al zo'n 25 jaar meerdere paarden en bij sommige groeit het wel, als een paard die eigenschappen in zich heeft waar jij van houdt, dan kan dit zich ontwikkelen, maar wat er niet in zit, kan je ook niet ontwikkelen, dus soms komt het nooit.
Ik vraag mezelf altijd af of ik het paard, als het iets zou krijgen wat niet meer overgaat, evengoed graag zou blijven verzorgen, is het antwoord nee, dan verkoop ik het dier en probeer ik iemand te zoeken die die eigenschappen juist wel zoekt in een paard, binnen een half jaar weet ik dit wel.

_suus19_

Re: Altijd DE Klik met een paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:09

Ik dacht altijd dat de klik een vaag begrip was, heb wel een band met mijn eigen paarden, ik hou heel veel van ze, en ze gaan ook nooit meer weg. Maar toen kwam ik er 1 tegen waar ik wel echt een klik mee heb, heel anders dan bij de anderen. Haar karakter past zo goed bij mij en ik hoef maar iets te denken en ze doet het (of probeert het haha, ze is nogal een clown, en erg jong).
Zij krijgt altijd een glimlach op mijn gezicht en ik kan ook echt niet boos op haar worden.
Eigenlijk was het nooit de bedoeling haar te houden, maar ik kan haar niet weg doen.

Ik denk nu zeker wel dat die klik bestaat :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:04

VSW→ PP

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:24

Toen ik m'n merrie voor het eerst zag was ik wel op slag verliefd. Maar de periode erna was soms best lastig. Ik had een spiegel gekocht en dat was best confronterend :D. Inmiddels zijn we zo naar elkaar toe gegroeid dat we kunnen lezen en schrijven met elkaar!

caitelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:30

Met mijn kwpn had ik het meteen, ben wezen kijken toen hij 2 was en mezelf beloofd niet meteen te vallen voor zijn uiterlijk...
Hij kwam meteen naar mij toe en legde zijn neus tegen mijn wang aan en zo heeft hij een minuut gestaan.
Op dat moment wist ik dat het goed zat.
Nooit problemen met hem gehad, en vanaf het eerste moment kon ik al lezen en schrijven met hem.

Met mijn ijslander was dit weer anders.
Voelde meteen vertrouwt toen ik opstapte.
Wel meteen een klik, maar toch minder als met mijn kwpn.

Al ben ik van mening dat het later kan komen, vond ik het voor mezelf belangrijk dat de klik er meteen was.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 22:24

Ik ga eigenlijk wel met Ayasha mee. Wat is nu precies "de klik".

Mijn eerste pony daar was ik gek op vanaf het moment dat hij op stal kwam bij mijn verzorgpaarden. Ontzettend leuke en makkelijke pony kon je alles mee. Gewoon een hele leuke kinder pony.

Tja mijn huidig paard, soms botsen we behoorlijk. Ondanks dat ik ze af en toe echt achter het behang zou willen plakken. Zou ik haar echt niet zomaar verkopen. Dat zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen.
Dus ik weet niet. Soms zou ik willen dat ze wat meer leek op mijn eerste pony maar als zij er straks niet meer is dan denk ik wellicht hetzelfde. Het is ook mooi dat je iets met een paard kan bereiken waar je meer moeite voor hebt moeten doen dan dat het altijd vanzelf is gegaan en iedereen er zo mee weg kan rijden.
Ik denk dat "de klik" of het gebrek aan "de klik" vaak word gebruikt als het paard iets te veel is voor de ruiter/eigenaar. Daarom weet ik niet zo goed of ik echt iets in zie.

Ik kan er gewoon niet zoveel zinnigs over zeggen eigenlijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 10:50

ohjajoh6 schreef:
Ik ga op alle fronten mee met Ayasha; Ben eigenlijk nooit op een normale manier aan mijn paarden gekomen, dus door er zelf een uit te zoeken en te kopen. Ze zijn tot nu toe allemaal op mijn pad gekomen op de een of andere manier.

Daar heeft dus wel mijn once in a life time horse tussen gezeten (tranen schieten gelijk weer in mijn ogen als ik alleen al aan haar denk, god wat mis ik haar en haar grote kleine vriendin).
Maar ze hebben allemaal op hun eigen manier veel voor mij betekend en de band is ook steeds weer anders geweest, maar niet minder speciaal.

Ik geloof dus ook niet in het klik verhaal, tenminste niet dat het iets is wat je zomaar overkomt, maar dat het een band is die je samen opbouwt en dat dit eigenlijk altijd met vallen en opstaan gaat de eerste tijd.

Ik geloof wel in "een klik". Er moet wel "iets" zijn. Maar ik heb nog nooit een paard gehad waar ik echt niet mee om kon eigenlijk. Wel paarden waar ik niet zo graag mee werkte maar het lukte altijd. De merrie die ik op wedstrijd mee nam was éigenlijk niet mijn type paard maar uiteindelijk lukte dat ook allemaal. :) Had er niet de band mee die ik met mijn huidige paarden heb maar ook daar is een band ontstaan. Dus ik ben er van ovtuigd dat het wel iets is dat kan groeien. :) Ik pas me ook wel vrij snel aan. Ik ben geen talent kwa rijden oid maar ik kan me wél makkelijk aanpassen aan verschillende paarden en dat helpt wel mee.

Maar "de klik" dat er maar één klik is. Nee, dat denk ik niet. Ik heb één pony gehad waar ik knetter gek van was en nog steeds ben ook al is hij er niet meer. Maar ik houd niet minder van mijn huidige paarden. Net zoals jij zegt; elke "relatie" is anders maar ze zijn allemaal op hun manier speciaal.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 10:57

Maris schreef:
Hoi,

Ik vroeg me af of mensen die een eigen paard hebben, altijd vanaf moment 1 een klik hebben met hun paard ? Of zijn er genoeg mensen die een paard kopen zonder die klik te hebben ? En komt die klik dan later ???
En heb je snel een klik met een paard of juist niet ?

Ik heb altijd de klik. Ben moet echt verliefd op een paard zijn anders gaat hij niet mee naar huis. Ik heb inmiddels 6 eigen paarden gekocht en heb met allemaal hetzelfde gevoel. Ze blijven dan ook de rest van hun leven bij mij.

Als ik dat gevoel niet zou hebben bij aanschaf zou ik het paard niet kopen.

Happyfeet2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 12:24

Op het moment ben ik niet aan het rijden of veel met paarden bezig (verhuizing naar het buitenland) maar in al de jaren dat ik gereden heb heb ik met 3 paarden een echte klik gehad. Ik 'val' blijkbaar voor de buitenbeentjes, haha. Toen ik vroeger op de manege reed ging ik meteen voor de pony die iedereen eraf gooide en eigenlijk verkocht zou worden. Ze is gelukkig toch gebleven en heb jarenlang plezier met haar gehad op de manege, al heeft ze me echt uitgeprobeerd. Helaas was de manege zo ver weg dat ik later heb moeten besluiten te stoppen met de lessen, de pony is ook verkocht direct hierna.

Daarna een super fijne klik gehad met een fokmerrie. Heb haar 'ingereden', puur op geluk en mazzel hebben eigenlijk. Ik was erg jong (jaar of 12) maar de boer vondt het allemaal wel prima, en ik durfde op dat moment alles aan haha. Verder dan zadelmak zijn we niet gekomen, ze is tijdens haar hoogdrachtige periode naar de opfok gegaan voor extra weidegang, en daar heeft een boer haar in het oog geslagen. Perongeluk zegt hij, met het naar binnen halen van een hele kudde in 1 keer, maar je weet het nooit natuurlijk. Ben nog 6 jaar bij dit lieve paard gebleven, en kon er mee lezen en schrijven. Helaas nu verhuisd naar het buitenland, maar mocht ze ooit te koop komen dan koop ik haar zeker.

Verder was er nog een merrie, een jonge 3 jarige die al heel wat mee heeft gemaakt. Tuurlijk, daar val ik voor haha.

Hier in Marokko ben ik gevallen voor een muildier van een van de werkers in de wijk, maar helaas: knuffelen, en dat is alles. Voor nu even geen paarden, wie weet in de toekomst weer.

Happyfeet2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 12:25

Happyfeet2 schreef:
Op het moment ben ik niet aan het rijden of veel met paarden bezig (verhuizing naar het buitenland) maar in al de jaren dat ik gereden heb heb ik met 3 paarden een echte klik gehad. Ik 'val' blijkbaar voor de buitenbeentjes, haha. Toen ik vroeger op de manege reed ging ik meteen voor de pony die iedereen eraf gooide en eigenlijk verkocht zou worden. Ze is gelukkig toch gebleven en heb jarenlang plezier met haar gehad op de manege, al heeft ze me echt uitgeprobeerd. Helaas was de manege zo ver weg dat ik later heb moeten besluiten te stoppen met de lessen, de pony is ook verkocht direct hierna.

Daarna een super fijne klik gehad met een fokmerrie. Heb haar 'ingereden', puur op geluk en mazzel hebben eigenlijk. Ik was erg jong (jaar of 12) maar de boer vondt het allemaal wel prima, en ik durfde op dat moment alles aan haha. Verder dan zadelmak zijn we niet gekomen, ze is tijdens haar hoogdrachtige periode naar de opfok gegaan voor extra weidegang, en daar heeft een boer haar in het oog geslagen. Perongeluk zegt hij, met het naar binnen halen van een hele kudde in 1 keer, maar je weet het nooit natuurlijk. Ben nog 6 jaar bij dit lieve paard gebleven, en kon er mee lezen en schrijven. Helaas nu verhuisd naar het buitenland, maar mocht ze ooit te koop komen dan koop ik haar zeker.

Verder was er nog een merrie, een jonge 3 jarige die al heel wat mee heeft gemaakt. Tuurlijk, daar val ik voor haha.

Hier in Marokko ben ik gevallen voor een muildier van een van de werkers in de wijk, maar helaas: knuffelen, en dat is alles. Voor nu even geen paarden, wie weet in de toekomst weer.

Ik zie dat ik wel erg penny klink haha :P Achja, ik was dan ook redelijk penny toen ik jonger was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 12:33

Ik ben bij 2 pony´s wezen kijken, de eerste paste niet bij mij(onbeleerd en een beetje shetterig, ik hou niet zo van shetlanders) en was te klein, dus die keuze was snel gemaakt. Bij de tweede was de bak enorm nat en kon ik niet proefrijden, maar alleen de wandeling gaf me al vlinders in mijn buik, dat moest hem worden! De volgende dag kwamen er kijkers dus we moesten die avond beslissen, toch maar gedaan en toen ik een week later weer kwam om te proefrijden viel ik eraf ( :') ), en ik voelde me echt beginner. Maar geen spijt en ik was totaal niet bang(hij draafde gewoon keihard, en dat kon ik niet uitzitten omdat ik al een paar maanden niet had gereden), het is ook echt een leukerd in de omgang.

BlackHallows

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:31

Met mijn eerste eigen paard, had ik ook nog niet gelijk een klik. Deze kwam echter wel naderhand, denk dat het bij iedereen verschillend is wanneer er een klik is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:38

Ik wist nooit wat een klik was, geloofde er niet echt in...

Maar ik denk dat het maar net is hoever je het jezelf toelaat iets met zo'n dier op te bouwen. Ik heb tot mijn huidige paard nooit een klik gehad met een dier. Ik kon me er goed mee vermaken hoor, maar écht een klik? Nope...

Ik heb geen eigen paarden, nooit gehad ook. Ik rij altijd paarden voor eigenaren en die waren eigenlijk altijd wel te koop. Tegenwoordig rij ik een paard waarvan ik weet dat hij niet verkocht wordt. Ik zei altijd dat ik niets met ruinen had, nou het is een ruin en echt mijn maatje. Natuurlijk scheld ik wel eens op hem. Maar als het koppie in de wei omhoog gaat als hij je hoort en ziet. Als hij schrikt en naar je toekomt... Nou dan is er wel iets meer dan gewoon je gewoon vermaken met een dier. Maar nu kan het ook, omdat ik me er voor open stel. Ik denk dat dat best een verschil maakt.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:42

Mijn huidige rijpaard had ik echt geen klik mee, hij was schraal, oogde niet bijzonders, en vooral ongemanierd. Hij sloeg, beet en kende niets.
Ik heb hem uiteindelijk gekocht omdat mijn eerste keus afgekeurd werd op de röntgenfoto's. Ik had hem op moment van aankopen alleen zien stappen en draven in de buitenbak en met nog geen vinger aangeraakt (die was ik waarschijnlijk kwijt geweest).

Ik was er op het moment van keuren niet eens bij, maar hij werd goedgekeurd en ik heb telefonisch geregeld dat hij 's avonds afgeleverd werd..... en daar stond ik dan die avond met mijn nieuwe paard :')

Dus nee van een klik valt niet te spreken.....

Of het nu mijn ideale paard is? nee zeker niet, daar zit er iets teveel een kop op naar mijn mening. Hoewel ik vanaf de grond alles met m kan, daar is het zeker mijn paard. Onder het zadel is het zeker niet mijn grote droom. Ik heb andere paarden gehad waar ik een betere band mee had, en waar ik meer mee kon. Geeft niet, ik doe m evengoed niet weg, we zijn inmiddels wel aan elkaar gewend :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:54

Met die van mij had ik dat al voordat ik d'r op gezeten had :)
Gewoon hoe ze eruit zag, maar ook wat ze uitstraalde en d'r karakter. De klik was er, maar die is zeker in de afgelopen jaren versterkt. Moet ik wel zeggen, wij hadden direct de klik op de grond, in/onder het zadel hebben we wel even aan elkaar moeten wennen ;)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:58

Mijn eerste eigen paard heb ik (eindelijk ;)) gekocht na haar al 6 jaar gekend te hebben. Zij was echt liefde op het eerste gezicht, al was dat helaas alleen van mijn kant :o
Ze had nogal een gebruiksaanwijzing, maar na een paar jaar konden we echt lezen en schrijven en was de liefde wederzijds. Helaas is ze overleden. Ik kan me niet voorstellen dat ik het gevoel wat ik met haar had, ooit nog eens bij een ander paard zal vinden.

We hebben nu nog een friesje, maar met haar heb ik geen klik. Ze is heel lief en ik kan het heel goed met haar vinden, maar de klik ontbreekt. Hetzelfde met de Shire die ik nu rijd voor een ander: Een schat van een dier, veel liever en braver dan mijn eigen paardje, maar toch... De klik is er niet.

Als de Shire nu te koop zou komen zou ik hem niet kopen, omdat ik weet dat ik er niet zo gelukkig van word als bij mijn eerste paard. Dus ja, ik heb die klik echt nodig. Ik denk ook niet dat ik zomaar een paard van marktplaats oid kan kopen, omdat je dan niet weet of je die klik hebt.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 14:02

Ik reed vroeger op de manege een paard, waar ik vanaf het moment dat ik haar zag wist "deze is bijzonder voor mij". En dat terwijl ik totaal geen merrie mens ben en er weinig met haar mogelijk was op dat moment, remloos, wantrouwig, trappen, noem maar op. Toen was ik niet in staat haar te kopen, maar mezelf beloofd, dat als ik op een dag een paard tegen kwam waarbij dat zelfde gevoel kwam. Die er zou komen.

Jaren later, (inmiddels 3 jaar geleden), eens voor de lol wezen kijken bij een Arabieren fokkerij.
De merrie groep in geweest, maar ik moest toch even bij de jonge hengsten kijken.
En daar was ie...klein, verlegen, maar durfde toch te snuffelen. De rest van de tijd ben ik op die wei blijven rondhangen en meneertje durfde toch wel wat te knuffelen en doen.
Toen ik hem die avond op stal had gezet en hij ipv te eten, in mn rug bleef branden om nog te knuffelen...tja <3
Ik was totaal niet op zoek naar een eigen paard, maar dit ventje, hoorde bij mij.
Tot op de dag van vandaag geen moment spijt van gehad en inmiddels is t kleine bange ventje, aan t veranderen in een stoere 5,5 jarige ruin vol zelfvertrouwen :D

Dus ja, die klik, wat t ook precies is, hebben wij enorm. We kunnen vanaf t eerste moment elkaar zo aanvoelen, echt bizar.

Mn shet is dan weer net anders, daar heb ik ook echt een band en een klik mee, maar het is een andere klik. Voor geen goud dat die smurf bij mij weg gaat, maar wij zijn meer naar elkaar toe gegroeid door de jaren heen, dan dat die klik er vanaf het eerste moment was :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 16:06

Ik vind 'de klik' als je iemand of een paard leert kennen altijd een heel klein iets. Letterlijk.
Als jij iemand voor het eerst leert kennen voel jij ook of die persoon jou ligt of niet. Als je er niks mee voelt kan dat nog wel komen als je hem/haar beter leert kennen. Maar het kan ook dat je gelijk een negatieve klik voelt (zo noem ik het dan meer even) zoon onderbuik gevoel.

Maar een klik kan ook groeien. En klik moet volgens mij ook groeien. Als ik me bedenk dat ik mijn hengst ging bekijken bij de vorige eigenaar en dat ik toen direct wel een klik voelde. maar als ik dat vergelijk met nu, dan denk ik wat een giller toen. Maar het was genoeg. Genoeg om hem direct mee te willen nemen en niet meer los te laten.

Ook hij was geen glimmende zwarte hengst die helder uit zijn ogen keer en de sterren van de hemel liep. Nee, hij was een 11 maanden oud veulen dat wat schaapachtig met de kudde mee rende maar ik kon hem wel als enige van de kudde aaien en uit mijn hand laten eten. De band voelde daar al alsof we een team waren. En nu is dat alleen maar meer en beter.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 17:33

RoyceMack schreef:
Ik vind 'de klik' als je iemand of een paard leert kennen altijd een heel klein iets. Letterlijk.
Als jij iemand voor het eerst leert kennen voel jij ook of die persoon jou ligt of niet. Als je er niks mee voelt kan dat nog wel komen als je hem/haar beter leert kennen. Maar het kan ook dat je gelijk een negatieve klik voelt (zo noem ik het dan meer even) zoon onderbuik gevoel.

Maar een klik kan ook groeien. En klik moet volgens mij ook groeien. Als ik me bedenk dat ik mijn hengst ging bekijken bij de vorige eigenaar en dat ik toen direct wel een klik voelde. maar als ik dat vergelijk met nu, dan denk ik wat een giller toen. Maar het was genoeg. Genoeg om hem direct mee te willen nemen en niet meer los te laten.

Ook hij was geen glimmende zwarte hengst die helder uit zijn ogen keer en de sterren van de hemel liep. Nee, hij was een 11 maanden oud veulen dat wat schaapachtig met de kudde mee rende maar ik kon hem wel als enige van de kudde aaien en uit mijn hand laten eten. De band voelde daar al alsof we een team waren. En nu is dat alleen maar meer en beter.

Dat is dan ook precies de klik die ik de hele tijd bedoel. En dat de klik, of in ieder geval het gevoel groeit (als het goed is ) is niet meer dan logisch.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:37

Volgens mij wordt hier vaak gesproken over een 'klik' terwijl het om aantrekkingskracht of schoonheid gaat. Voor mij is die 'klik' veel meer iets wat los staat van uiterlijk, maar gaat om 'verbinding en matchen' op een veel dieper niveau.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:46

Toen ik mijn paard voor het eerst zag had ik er absoluut geen klik mee :+
Ruim 3 maanden later had ik dat echter wel haha. En nu ruim 3 jaar later nog steeds :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 18:47

Olympia96 schreef:
Volgens mij wordt hier vaak gesproken over een 'klik' terwijl het om aantrekkingskracht of schoonheid gaat. Voor mij is die 'klik' veel meer iets wat los staat van uiterlijk, maar gaat om 'verbinding en matchen' op een veel dieper niveau.

Ja, voor mij ook. Voor mij heeft de klik helemaal niets te maken met uiterlijk, maar veel meer emotioneel, de verbinding voelen idd.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:54

Olympia96 schreef:

Dat idd, en hoe je dat uit legt? Geen flauw idee :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:57

Maris schreef:
Dus ik begrijp dat er genoeg mensen zijn die een paard kopen waarmee ze niet gelijk een klik hebben ?!

Ja hoor, ook hier eerst niet de klik met mijn paard waar je zo veel anderen over hoort spreken. Ik vond haar wel leuk, maar was eigenlijk totaal niet wat ik zocht. Toch heb ik haar inmiddels 4 jaar en mag mijn handjes dicht knijpen met mijn merrie.
Het enige wat ik kan missen als kiespijn is haar schrikkerigheid :D

Maar de verbondenheid die we hebben is priceless!

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 19:28

Met mijn eigen pony had ik ook niet gelijk een klik.
Ik kwam bij die mensen om haar dochter te verzorgen. en na 1 jaar zijden ze dat Chantal(nu mijn pony) verkocht zou worden.
Ik heb gevraagd of ik een keer op haar mocht rijden (het was een fok merrie en al 8 jaar niet meer bereden) stap en draf ging redelijk galop was een gevecht en zat verschikkelijk.
Nu 6 jaar later is ze nog steeds van mij en gaat ze echt niet meer weg.
Wij zijn echt naar elkaar toe gegroeid en zelfs de galop zit nu lekker haha.

Verder werk ik op eenbedrijf waar ze elk jaar ongeveer 8 veulens krijgen.
elk jaar heb ik wel 1 als favoriet tot nu toe zijn ze altijd verkocht. :+ (er blijven er vaak 2)
Hier heb ik nooit problemen mee gehad.
Ik loop al 5 jaar daar tussen de veulens.

Dit jaar is er een veulen waar ik verliefd op geworden ben. <3
Geen idee hoe het kan. het is een hengst( en daar heb ik nou nooit iets mee gehad ook niet met ruinen)
Ik wist dat de planning met hem was dat hij verkocht werd. |(
Nu dat dit werkelijkheid is . voel ik me er echt niet lekker bij.
Dus dan zou je toch er van uit kunnen gaan dat er wel degelijk een klik is.