Mijn eerste eigen paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:28

VKM schreef:
Leuk dat jullie allemaal volgen/hebben gereageerd.. bedankt daarvoor! Nu wat minder nieuws, ze heeft zoals veel trekpaarden cpl. Dit betekent dat ik een start maak met een paard dat eigenlijk niet helemaal in orde is. Een ellendige kwaal die alleen maar erger wordt.

Een tijd van twijfelen brak aan, vandaar dat mijn reacties hier uitbleven.. moet ik dit doen? Adviezen van anderen: "Een paard met op voorhand al een gebrek, niet doen" en "Weet je wel niet wat dat kost? Al die behandelingen? En dan nog maar de vraag of ze aanslaan"

Degene die het meest pijn deed was: "Your first horse should be one that you would enjoy, love.. and not a horse you have problems with, it will give you sadness"

En verdriet geeft het mij ook, dat eerste zinnetje.. waarom zou ik geen plezier met haar kunnen hebben? Ja tijden worden zwaar en ik zal haar moeten verzorgen, maar dat is toch wat je doet samen met je paard? Een band opbouwen? Er voor elkaar zijn?

Ik kom uit een wereld van dierenleed, ik heb me jarenlang dag in dag uit bezig gehouden met het welzijn van honden. In binnen- en buitenland, dit gaf mij enorm voldoening. Mijn twee honden zijn beiden met een rampzalige start hun leven begonnen, maar uiteindelijk hebben wij een band gecreëerd waarin we samen in harmonie leven. Zij met respect voor mij, maar ik ook naar hen..

Waar ik hiermee naartoe wil, ik neem dit paard. Met al haar gebreken, en ja als de dag komt dat ze niet meer kan en op is, dan laat ik haar gaan. Maar ik weet zeker dat we leuke tijden gaan beleven! We zijn nu een dag aan het plannen waarop ze komt en dan kan 'onze tijd' beginnen <3

Ik denk dat ik weet wie jij bent. Zegt Snuffelbox jou iets? :-) Stuur me een PB dan klletsen we daar verder. Dacht al dat jij het was!

K93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 19:33

VKM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 10:20

Harvey1 schreef:
VKM schreef:
Leuk dat jullie allemaal volgen/hebben gereageerd.. bedankt daarvoor! Nu wat minder nieuws, ze heeft zoals veel trekpaarden cpl. Dit betekent dat ik een start maak met een paard dat eigenlijk niet helemaal in orde is. Een ellendige kwaal die alleen maar erger wordt.

Een tijd van twijfelen brak aan, vandaar dat mijn reacties hier uitbleven.. moet ik dit doen? Adviezen van anderen: "Een paard met op voorhand al een gebrek, niet doen" en "Weet je wel niet wat dat kost? Al die behandelingen? En dan nog maar de vraag of ze aanslaan"

Degene die het meest pijn deed was: "Your first horse should be one that you would enjoy, love.. and not a horse you have problems with, it will give you sadness"

En verdriet geeft het mij ook, dat eerste zinnetje.. waarom zou ik geen plezier met haar kunnen hebben? Ja tijden worden zwaar en ik zal haar moeten verzorgen, maar dat is toch wat je doet samen met je paard? Een band opbouwen? Er voor elkaar zijn?

Ik kom uit een wereld van dierenleed, ik heb me jarenlang dag in dag uit bezig gehouden met het welzijn van honden. In binnen- en buitenland, dit gaf mij enorm voldoening. Mijn twee honden zijn beiden met een rampzalige start hun leven begonnen, maar uiteindelijk hebben wij een band gecreëerd waarin we samen in harmonie leven. Zij met respect voor mij, maar ik ook naar hen..

Waar ik hiermee naartoe wil, ik neem dit paard. Met al haar gebreken, en ja als de dag komt dat ze niet meer kan en op is, dan laat ik haar gaan. Maar ik weet zeker dat we leuke tijden gaan beleven! We zijn nu een dag aan het plannen waarop ze komt en dan kan 'onze tijd' beginnen <3

Ik denk dat ik weet wie jij bent. Zegt Snuffelbox jou iets? :-) Stuur me een PB dan klletsen we daar verder. Dacht al dat jij het was!

Haha ja zeker! Ik stuur je een PB!

CoonArt

Re: Mijn eerste eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:12

Oeh wat een leuke dame zeg, lijkt wel een zeeuws trekpaard maar dan in het klein... Ik had haar allang gekocht ipv nachtje slapen... :D

VKM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 07:23

HorseyDude schreef:
Oeh wat een leuke dame zeg, lijkt wel een zeeuws trekpaard maar dan in het klein... Ik had haar allang gekocht ipv nachtje slapen... :D

Hahaha! Ze is voor mij enorm, ik ben maar 1.53m :')

VKM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 07:24

K93 schreef:
Even gegoogled, ik ken het ook niet.
http://www.blauwehengst.nl/cpl-chronisc ... j-paarden/

Pittig, wel.....
Petje af voor jou! Fijn dat je dit dier een zo goed mogelijk leven wilt geven, ik denk dat je je erg goed bewust bent van waar je aan begint :)

Ik heb er ook lang over nagedacht of ik dit wel of niet zou moeten doen.. Maar pff, ik kan haar niet laten staan en ben bereid om er een cursus voor te volgen zodat ik haar zelf zou kunnen behandelen dmv lymfeoedeem therapeutsiche massage.. Soms ben je zo verliefd haha <3

VKM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 07:45

Daphara schreef:
Moeilijke keuze lijkt mij.
Wat houdt CLP precies in en wat is de verwachting?

CPL - Chronisch Progressief Lymfoedeem

Wat is CPL?
Chronisch progressief lymfoedeem is een chronische ziekte van de lymfebanen. Met name van de lymfebanen in de benen. De ziekte manifesteert zich vaak als eerste in de kootholte, waar verschijnselen van "mok" te zien zijn. Dit gaat samen met verdikking en plooivorming van de huid. Geleidelijk worden de plooien duidelijker en dikker en ontstaan er kloven. De kloven zijn bedekt met schilferige korsten, die vaak bloederig zijn en zeer slecht helen. De huid wordt langzaam steeds dikker en de plooien, kloven en korsten verspreiden zich. Ze bloeden snel. De huid verdikt en wordt stug en hard. De benen voelen hard aan en er vormen zich harde grote knobbels.

(bron: http://www.blauwehengst.nl/cpl-chronisc ... j-paarden/)

Het toekomstbeeld ziet er niet rooskleurig uit en het kan ineens van maand op maand erger worden. Zodra je het onder controle hebt zou het te doen zijn, maar goed ik heb er nog nooit mee te maken gehad maar ik heb alles voor haar over.. In de zomer schijnt het erger te zijn ivm vliegen, de verdikking (omdat de lymfen in de benen zich niet kunnen legen) kunnen wonden worden en daar vliegen dan weer gebruik van maken :(

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 07:48

VKM schreef:

Heeft de eigenaresse dat pas ná je bezoek verteld eigenlijk? En ik mag aannemen dat de prijs nu ook wel aangepast is? Probeer wel een beetje nuchter te blijven hoor, hoe moeilijk ook! Het is een pijnlijke aandoening voor het paard, zelf zou ik er nooit aan beginnen als ik dit al vóór de koop wist. Heb je ook over de extra kosten voor behandeling nagedacht?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 07:50

Wat een leuk dier..en ik hoop echt dat je veel plezier van haar krijgt. Maar reken wel dat je behoorlijk van de prijs af moet praten voor je haar meeneemt. Want het is niet niks.en ze gaat je veel geld kosten.

En omdat ik dit moet zeggen. Waarom koop je voor het zelfde geld geen gezonder paard?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 07:54

Ik z zou ook nog even een keer goed na denken... Het is niet niks idd er loopt een tpic hier op bokt over cpl lees dat is door..
Er zijn vast gezondere paarden waarop je verliefd kunt worden

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 07:56

je hebt het paard van de dromen gevonden en weet van de gezondheid en gevolgen. Zolang je dit paard zult hebben heel veel plezier samen en veel veilige km's

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 07:58

Ik zou behoorlijk boos zijn op de eigenaresse; je eerst verliefd laten worden op een paard wat al boven je budget is en dan pas vertellen wat ze mankeert..

Ik zou het niet doen denk ik.

Succes ermee!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 08:05

Mijn gevoel is ook dat je geen gebreken moet kopen, die krijgen ze vanzelf. Zoals je schrijft ben je tot over je oren verliefd en dat is niet de beste stemming om beslissingen te nemen. Zo'n aandoening en dan nog boven je budget??? Of je budget is 500 euro, of je betaald te veel.
Pas op meisje want je weet niet wat je je op je hals haalt.

VKM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 08:07

DatBenIkNou schreef:
VKM schreef:

Heeft de eigenaresse dat pas ná je bezoek verteld eigenlijk? En ik mag aannemen dat de prijs nu ook wel aangepast is? Probeer wel een beetje nuchter te blijven hoor, hoe moeilijk ook! Het is een pijnlijke aandoening voor het paard, zelf zou ik er nooit aan beginnen als ik dit al vóór de koop wist. Heb je ook over de extra kosten voor behandeling nagedacht?

De eigenaresse wist ervan, wist alleen niet dat dit CPL was. Ik heb dit zelf uitgevonden en met haar besproken, ze schrok hiervan ook vanwege het negatieve toekomstbeeld. Maar uiteraard betaal ik nu 1/3 van de vraagprijs uit coulance omdat ik ook haar spullen erbij krijg. Ze komt het paard ook brengen dus daar heb ik ook geen kosten voor. Tja.. Ik weet wat het inhoud, mijn honden waren ook allebei opknappers om het even zo te zeggen. Mijn oudste hond heeft mij 1100 euro gekost. Onze reptielen die ziek werden hebben ons samen zo'n 2500 gekost :( ik weet wat het is om veel geld uit te geven aan een dier, maar als ik haar daarmee een pijnvrij leven kan bezorgen, of in elk geval nog wat jaren? Dat is voor mij belangrijk.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 08:12

Helaas is het bijna onmogelijk om dit "pijnvrij" te houden/krijgen. Wel goed dat je er zelf ingedoken bent en appart dat jij degene was die een diagnose moest stellen eb de eigenaar dit niet wist.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 08:31

wil ook geen spelbreker of partypooper zijn maar... is madam niet een beetje te groot voor je, want je zei zelf dat je zelf 1,54 bent...

koosje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 08:33

moeilijk allemaal :\

VKM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 08:35

TurboTinker schreef:
Wat een leuk dier..en ik hoop echt dat je veel plezier van haar krijgt. Maar reken wel dat je behoorlijk van de prijs af moet praten voor je haar meeneemt. Want het is niet niks.en ze gaat je veel geld kosten.

En omdat ik dit moet zeggen. Waarom koop je voor het zelfde geld geen gezonder paard?

Omdat ik haar een kans wil geven, ze heeft ook een ziel.. Wat als niemand het doet? Je kunt niet alle dieren redden, maar ik kom uit een wereld van elk dier is er één en daar leef ik dan ook naar. Ik snap heel goed hoor dat mensen mij idioot vinden omdat ik een paard koop waarvan al bekend is dat deze veel geld kost en gebreken heeft, maar goed. Buiten de boot viel ik toch altijd al :j :P
DatBenIkNou schreef:
Helaas is het bijna onmogelijk om dit "pijnvrij" te houden/krijgen. Wel goed dat je er zelf ingedoken bent en appart dat jij degene was die een diagnose moest stellen eb de eigenaar dit niet wist.

Ach ja, of ze er nou over loog of niet, paard heeft het en ik weet ervan. Mensen liegen wel over meer dingen in de wereld helaas :(
HorseyDude schreef:
wil ook geen spelbreker of partypooper zijn maar... is madam niet een beetje te groot voor je, want je zei zelf dat je zelf 1,54 bent...

Bedankt voor je reactie!
Ik denk niet dat dat een probleem moet zijn, op de manege rijd ik ook op een paard van 1.75m en Dewi is 1.65m, dus ik dat dat dat wel moet lukken. Opstappen doe ik met een krukje of aan het hek :j

DatBenIkNou schreef:

Ja is het ook, of ze wist het.. Ik heb geen idee, ik wil dat paard daar graag weghebben omdat eigenaresse er nu geen tijd meer voor heeft ivm persoonlijke kwesties. Overigens is eigenaresse een heel fijn persoon, ze helpt me ook met alles.

koosje14 schreef:
moeilijk allemaal :\

Ik hoop dat het soepeltjes verloopt, ik ga uit van het ergste, dan kan het altijd nog meevallen :j

mrie schreef:
Mijn gevoel is ook dat je geen gebreken moet kopen, die krijgen ze vanzelf. Zoals je schrijft ben je tot over je oren verliefd en dat is niet de beste stemming om beslissingen te nemen. Zo'n aandoening en dan nog boven je budget??? Of je budget is 500 euro, of je betaald te veel.
Pas op meisje want je weet niet wat je je op je hals haalt.

Bedankt voor je reactie! Haha ik ben geen meisje meer hoor, en door de jaren heen heb ik hopelijk genoeg ervaring opgedaan met opknappers (twee honden, drie varanen die mij in totaal rond de 4000 hebben gekost :( ) ik vind het niet erg om te betalen voor een behandeling van een paard, wel vind ik het logisch om een symbolisch bedrag te betalen voor het paard zelf en dus niet de hoofdprijs. Daar ben ik het zeker met je eens!

friesiszwart schreef:
je hebt het paard van de dromen gevonden en weet van de gezondheid en gevolgen. Zolang je dit paard zult hebben heel veel plezier samen en veel veilige km's

Dankjewel voor je reactie! Ik hoop ook dat we nog veel plezier gaan hebben, en niet gelijk een lijdensweg. Misschien heeft ze nu al een lijdensweg. Dan is het een kwestie van haar zo goed mogelijk verzorgen en de DA erbij betrekken (dat moet sowieso) en op het moment dat ze helemaal niets meer kan, dan laat ik haar gaan.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 08:55

HorseyDude schreef:

Ja dus?? Leiderschap heeft echt niks met je lengte te maken. En opstappen met een krukje is sowieso gewnst ongeacht de grootte van het paard.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:07

Ik wil je heel veel succes wensen en hopelijk kan je nog heel lang van haar genieten :)

VKM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 09:09

gett schreef:
Ik wil je heel veel succes wensen en hopelijk kan je nog heel lang van haar genieten :)

Bedankt Gett, dat is erg lief van je. Ik hoop het ook :) ze komt binnenkort dan zal ik foto's plaatsen! Haar benen zien er trouwen stukken beter uit sinds de eigenaar erop is gaan letten!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:26

VKM schreef:
HorseyDude schreef:

Bedankt voor je reactie!
Ik denk niet dat dat een probleem moet zijn, op de manege rijd ik ook op een paard van 1.75m en Dewi is 1.65m, dus ik dat dat dat wel moet lukken. Opstappen doe ik met een krukje of aan het hek :j

oepsie. niks gezegd haha

VKM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 09:33

Oh nee joh haha je mag alles zeggen! Alleen ik DENK dat het geen probleem is, ik heb ook twee honden die mij met gemak kunnen verslinden maar dat doen ze niet omdat ze weten wie de leider is.. Maar hoe lang ben jij? En hoe hoog is jouw paard?
Laatst bijgewerkt door VKM op 01-10-16 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:39

Ik hoop dat jullie samen een mooie tijd tegemoet gaan, het is je van harte gegund :))

Respect dat je voor deze dame gaat, ondanks haar gezondheid .

VKM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-16 09:46

Mopjemop schreef:
Ik hoop dat jullie samen een mooie tijd tegemoet gaan, het is je van harte gegund :))

Respect dat je voor deze dame gaat, ondanks haar gezondheid .

Ah bedankt! Heel lief van je, ik hoop het ook <3