VKM schreef:Leuk dat jullie allemaal volgen/hebben gereageerd.. bedankt daarvoor! Nu wat minder nieuws, ze heeft zoals veel trekpaarden cpl. Dit betekent dat ik een start maak met een paard dat eigenlijk niet helemaal in orde is. Een ellendige kwaal die alleen maar erger wordt.
Een tijd van twijfelen brak aan, vandaar dat mijn reacties hier uitbleven.. moet ik dit doen? Adviezen van anderen: "Een paard met op voorhand al een gebrek, niet doen" en "Weet je wel niet wat dat kost? Al die behandelingen? En dan nog maar de vraag of ze aanslaan"
Degene die het meest pijn deed was: "Your first horse should be one that you would enjoy, love.. and not a horse you have problems with, it will give you sadness"
En verdriet geeft het mij ook, dat eerste zinnetje.. waarom zou ik geen plezier met haar kunnen hebben? Ja tijden worden zwaar en ik zal haar moeten verzorgen, maar dat is toch wat je doet samen met je paard? Een band opbouwen? Er voor elkaar zijn?
Ik kom uit een wereld van dierenleed, ik heb me jarenlang dag in dag uit bezig gehouden met het welzijn van honden. In binnen- en buitenland, dit gaf mij enorm voldoening. Mijn twee honden zijn beiden met een rampzalige start hun leven begonnen, maar uiteindelijk hebben wij een band gecreëerd waarin we samen in harmonie leven. Zij met respect voor mij, maar ik ook naar hen..
Waar ik hiermee naartoe wil, ik neem dit paard. Met al haar gebreken, en ja als de dag komt dat ze niet meer kan en op is, dan laat ik haar gaan. Maar ik weet zeker dat we leuke tijden gaan beleven! We zijn nu een dag aan het plannen waarop ze komt en dan kan 'onze tijd' beginnen
Ik denk dat ik weet wie jij bent. Zegt Snuffelbox jou iets?
Stuur me een PB dan klletsen we daar verder. Dacht al dat jij het was!