Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
terpentijn schreef:Henk begint af te takelen en heeft zorg nodig, lijkt mij.
Henk is hoogstwaarschijnlijk bewust of onbewust bang, want waarschijnlijk voelt hij zelf wel dat er iets niet goed met hem gaat, en zijn naastwonende (!) familie wil niets voor hem doen. Echt niet? Ouders misschien eens met die familie gaan praten?
Een huisarts kan een wilsonbekwaamheids attest afgeven, als henk echt irrationeel is en niet mer goed voor zichzelf kan zorgen, waarna het paard evtl. overgekocht kan worden (zelfs evtl van zijn familie, als het waar is dat die geldbelust zijn).
Er zijn vele denkbare scenario's mogelijk.
het lijkt me dat er hoe dan ook op deze situatie dient te worden ingegrepen. Ook voor het welzijn van Henk zelf.
danzzz schreef:Moet je echt een oude dementerende man die geen contact heeft met zijn familie voor de rechter willen slepen voor een paard?
Als je mijn dochter was geweest had je een draai om je oren gehad.
Beter is je verdiepen in zijn aftakeling en elke dag vrolijk daarheen gaan (hoe sjaggie of agressief hij ook is) zeggen, he Henk, kopje thee? en zullen we dan samen straks even het erf aanvegen?
Betrek hem bij de dingen die je doet met ZIJN paard op ZIJN erf en dan komt vast af en toe die leuke Henk boven water en wie weet steeds vaker.
Natuurlijk is hij boos, hij is niet gek en weet ook heus wel dat zijn brein hem in de steek laat, jullie voeden nu die boosheid.
TinGu schreef:danzzz schreef:Moet je echt een oude dementerende man die geen contact heeft met zijn familie voor de rechter willen slepen voor een paard?
Als je mijn dochter was geweest had je een draai om je oren gehad.
Beter is je verdiepen in zijn aftakeling en elke dag vrolijk daarheen gaan (hoe sjaggie of agressief hij ook is) zeggen, he Henk, kopje thee? en zullen we dan samen straks even het erf aanvegen?
Betrek hem bij de dingen die je doet met ZIJN paard op ZIJN erf en dan komt vast af en toe die leuke Henk boven water en wie weet steeds vaker.
Natuurlijk is hij boos, hij is niet gek en weet ook heus wel dat zijn brein hem in de steek laat, jullie voeden nu die boosheid.
![]()
![]()
Ik kan niet anders dan het hier mee eens zijn. Die man voelt echt wel dat er iets niet goed gaat bij hem, en zo te horen heeft hij niemand om op terug te vallen. Om te voorkomen dat hij helemaal alleen achterbleef heeft hij een paard gekocht, zodat jullie bij hem langs zouden blijven komen.
Respecteer die man, zet inderdaad een vrolijk gezicht op, en maak het gezellig samen. En als je dit niet kan of wilt, ga lekker op zoek naar een ander verzorgpaard! (want jullie zijn, helaas, niets meer en niets minder dan verzorgers)
Danique schreef:Ik heb alleen de OP gelezen.
Ik zag net in een topic over een kat waarin het niet zeker is wie het baasje is. Daar stond dat als je voor bepaalde tijd voor alle basisbehoeften van het dier hebt betaald, hij officieel van jou is maar dat is omdat een kat als voorwerp gezien wordt. Hoe dat met een paard zit weet ik niet...
jasmijn16 schreef:[
Ik zeg ook niet dat ze meteen van de een op andere dag daar weg gaat, ik vroeg mij af of wij in ons recht stonden mochten we haar daar weghalen.
Citaat:Natuurlijk willen we een oplossing vinden die voor iedereen goed is.
Citaat:Zo gaan we zo naar hem toe, dat we gewoon willen rijden en zaterdag wel gaan schoonmaken.
Citaat:Word hij boos dan zeggen we al ik weet niet hoelang henk, niet boos doen we kunnen gewoon normaal met elkaar praten.
Citaat:Iedere keer drinken we wat bij hem en doen we bijvoorbeeld boodschappen voor hem of gaan we koken. Sorry, maar ik vind dat we een beetje worden afgeschilderd als een eigenwijs stel pubers, terwijl dit niet het geval is.