Nadat ik hem uit de wei heb gehaald, heb ik hem helemaal schoon gepoetst en heb hem daarna in de longeerkraal losgegooid. Hij heeft even al zijn energie eruit gegooid en ging toen lief rondjes draven. Ik heb ook nog even de galop met hem geoefend. Hij luisterde heel erg goed en heeft links- en rechtsom meerdere rondjes achter elkaar gegaloppeerd. Daarna eventjes uit laten stappen en toen beloond met mijn stem. Hij kwam lief aanlopen om een kusje te komen geven en liep toen heel de longeerkraal door achter mij aan

Toen heb ik hem opgezadeld, was hij ook heel erg braaf en ben toen een stukje gaan rijden in de bak. Ik heb geprobeerd om met hem door heel de bak te rijden, maar hij vond de linkerkant van de bak toch nog wat eng, dus heb ik hem aan de rechterkant van de bak op een volte gezet en die steeds groter gemaakt. We kwamen dit keer twee meter verder dan gisteren. Het is misschien niet heel veel, maar voor mij wel! Ik heb ook rondjes gedraafd en dat ging ook heel goed, hij deed het echt heel erg goed ondanks het hard waaide en alles wapperde en toen ook nog sirenes in de verte!

Na het afzadelen heb ik nog even een zachte borstel over hem heen gehaald en heb ik 10 minuten lang over zijn neus staan kriebelen (dat vind hij blijkbaar heerlijk want hij doet dan zijn ogen dicht en dan ontspant hij helemaal). Daarna op stal gezet en snoepjes gegeven

Ik heb Ducky trouwens na het poetsen ingespoten met vliegspray. Hij vindt de spray nog steeds eng maar steeds minder