Zadelmak gemaakt

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:04

JenW schreef:
Waarom dan ook dat bit? Een simpele trens kan ook toch?

Kritiek geven mag natuurlijk, mits je weet waar je over praat. :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:07

Kneveltrens idd, die ligt over het algemeen wat stabieler in de mond omdat je hem niet van links naar rechts met de ringen door de mond kunt trekken. (Dit hoeft niet met opzet te zijn)

Vind het een leuke pony :D

BigOne

Re: Zadelmak gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:55

Wat zijn je plannen met haar Peterina??

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 05:19

Wat een mooi beestje! Gaat een leuk paard worden.
Op de vraag waarom sporen gebruiken op een jong paard: De reden waarom ik sporen gebruik (zowel op groene paarden, als op gereden paarden), is zodat ik veel duidelijker kan zijn. Wij doen erg veel verschillende oefeningen voor controle over de verschillende delen het paard zoals pivots, sidepass, leg yield, buiging etc. Daarnaast heb je ook meer te zeggen. Bijv met voorwaarts gaan, want dat is het belangrijkste met een groen paard... vooral de eerste paar ritten is dit alles wat je wilt.
je kan dus gewoon veel duidelijker zijn naar je paard wat je precies wilt, wat ook fijner is voor je paard. Zolang je t goed gebruikt ;) zie het als een touchsreen. Je kan veel preciezer zijn met zo'n pen, dan met een dikke duim :)
Dit is hoe ik het gebruik, en dit zijn westernsporen. Ik weet natuurlijk niet wat de denkwijze van deze trainer is. Maar hier heb je iig een antwoord, en hopelijk begrijp je dan een beetje waarom je dat zou doen.
Ik ben het dan weer helemaal niet weer eens met zo snel er op stappen en de strakke teugels meteen, maar daar zal ik verder niet op in gaan ;)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:16

Prachtige merrie :9 Hoe groot is ze?
Zelfde vraag als Bigone :)

Altijd weer de achterdocht in dit soort topics...het plaatje ziet er fijn ontspannen en ongedwongen uit. Soms is het ook niet erg om dan aan te nemen dat een paard gewoon wel netjes voorbereid is en niet gelijk 3 dagen een uur in het zweet gewerkt wordt.

loezJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:39

Wat een knap dier :oo :~

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:58

prachtig dier en leuk dat ze het zo goed en makkelijk opneemt!
zegt idd ook veel over haar karakter.

wat een idiote opmerkingen komen hier voorbij zeg.

het bit op de foto is gewoon een knevelTRENS,is een zacht bitje die ook helpt de druk zijwaarts(als die er is en nodig is),duidelijker aan te geven.is een perfect bit om jonkies op te leren,dus zoals iemand reeds zei,geen commentaar als je weet waarover je spreekt!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:03

Het dier loopt er heerlijk ontspannen bij! Dat wens je elk paard toe tijdens het inrijden.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 13:22

Wat een prachtig dier!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 16:59

Ik ben nog een beetje in twee strijd mbt wat de plannen zijn.

Ze heeft te koop gestaan, maar iedereen die informatie vroeg viel erover dat zij 5 jr was en nog niet in M zat ... niet zadelmak was helemaal 'Not-done' op die leeftijd. 8)7
Ik dacht eerder: fijn, een paard die tijd heeft gekregen, gezond, en natuurlijk met vol warmbloed papieren, kleur ... daar kan iemand voor een redelijk prijs zelf wat leuks van maken. Maar nee dus.
Dus heb ik haar uit de koop genomen en zadelmak laten maken.

Alhoewel ik haar zelf graag zou houden, het zou verstandig zijn (head over heart) om haar toch te verkopen. Als ik haar hou dan wordt zij MIJN :D recreatie rijpaard en tzt fokmerrie. Zij is 3/4 zus van de moeder van mijn ggk hengst, dus daar zit ik ook goed (denk ik).

Helaas voor mij, hebben via FB al 3 mensen grote interesse getoond dus vrees ik dat ze niet lang blijft.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 17:02

Ze is vanmorgen op buiten rit geweest ... alleen met de ruiter! :wow:
Super flink geweest en heel braaf!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 17:37

Jellybeans schreef:
JenW schreef:
Waarom dan ook dat bit? Een simpele trens kan ook toch?

Kritiek geven mag natuurlijk, mits je weet waar je over praat. :D

Doe ik, heb der genoeg zadelmak en ingereden ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:06

Wat is er dan mis met een kneveltrens?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:12

Er is niks mis met een kneveltrens, het zijn juist fijne bitjes die een stuk rustiger in de mond liggen.

Wat heb je een leuk paard TS! Fijn dat ze alles zo goed oppakt. :) Ben benieuwd naar plaatjes ohz van jullie samen over een tijdje!

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:42

LadyMadonna schreef:
Wat is er dan mis met een kneveltrens?

Op zich niks mis mee, het fijne is dat ze mooi stil blijven, maar mij is altijd gezegd dat die scherp zijn.

Maar het was vanuit mijn kant eerder een vraag waarom de keuze. ;)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 18:44

Het is net hoe scherp de hand van de ruiter is, net zoals bij elk bit.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 19:02

Dat klopt :)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 11:04

Wat een knappe merrie zeg phoe!!!

Ik ben ook niet anders gewend om de eerste paar keren een paar dagen achtereen te rijden, zodat het kwartje sneller valt! Niks mis mee!

Wat fijn dat ze het zo snel oppakt!
En idd in de verkoop is een 5 jarige onbeleerde vrijwel niks waard, goede keuze dus om haar zadelmak te laten maken! Hopelijk krijgt ze een leuk plekje of kun je haar toch zelf houden!

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 14:58

Potverdorie Peterina, ik wil haar hebben! :D

Wat een plaatje! Het zou me niet verbazen als je haar snel kwijt bent na deze foto's.....

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 14:06

Er zijn verschillende navragen geweest nav de foto's op FB ... oa vanuit Nederland, Frankrijk, Engeland.

Zij blijft het werk als licht oppakken en is super braaf met alles. Natuurlijk zijn er nog dingen dat ze 'eng' vindt, mn de douche (heb ik niet bij mij op stal dus is ze niet gewend), maar dat gaat ook iedere keer beter.
Rechts om zoekt ze nog naar balans maar dat is natuurlijk te verwachten na pas 10 dagen onder zadel.

Hier een video van vanmorgen: 10 dagen onder zadel!
https://youtu.be/N6Nuvh6_RLA

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 12:05

Dimple schreef:
Ik heb liever dat er sporen worden gedragen bij het zadelmak maken zodat in geval van staken oid even goed voorwaarts gegaan kan worden dan dat ze de mogelijkheid krijgen dingen als steigeren te ontwikkelen.

Ze hoeft haar sporen niet te gebruiken. En daarbij als deze dame steviger zit met deze schoenen zonder chips, prima toch! Nette schoenen, hakje er onder. Ik zou het zelf niet kunnen omdat mijn benen alle kanten op gaan maar dat is een ander verhaal.

Wat een commentaar toch allemaal weer.

Ik vind het er super uit zien en fijn dat ze het zo goed oppakt. Wellicht nu wat intensief, maar als het kwartje valt, dan valt het kwartje. En als ze dit 3 dagen achter elkaar ongeveer 15 min doet is het perfect.
Snelle leerling! :j

Als ze bij staken niet vooruit gaan op alleen been gaan ze dat ook niet op sporen. De kans is reëler dat een zweepje dan meer helpt dan sporen. Vind nav het filmpje bovendien ook dat haar benen te onrustig zijn voor sporen maar goed.
Chaps heb ik ook nooit aan maar schoenen met een hakje is toch wel verstandig IMO maar goed, dat is verder haar leven.

Het is wel een prachtig paard. Hoop dat onze Rêve ook zo braaf alles op pakt over een jaartje. :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 12:11

Ziet er prima uit +:)+
De meeste mensen mochten willen dat hun paard er na 10 dagen zo lekker relaxed bij loopt.
Fijne rustige ruiter.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 13:08

Ziet er super uit zeg! Leuk paard en de ruiter lijkt mij ook een fijne ruiter.