Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Op_zoek schreef:Bedankt voor het delen van jullie ervaringen!
Fijn om te horen dat het op meerdere stallen gewoon mogelijk is.
Zoals gezegd heb ik weinig ervaring met verschillende stallen. Een tijd geleden eens op zoek geweest naar een plekje voor een pensioenpaard. Toen bij een enkele stal in de omgeving geweest en daar kreeg ik het gevoel dat eigenlijk iedereen wel iedere dag kwam en dat dat ook wel een beetje de bedoeling was (en was bij mij niet de bedoeling om dat bij mijn paard op pensioen verplicht te moeten). Uiteindelijk belde het rusthuis waar hij op de wachtlijst stond en was het probleem voor toen opgelost (bij het rusthuis zijn er zelfs mensen die nooit meer langskomen, dat is weer het andere uiterste)
Maar als ik op zoek ga naar een stalling, is het dus zeker geen gekke vraag als ik wil weten of het mogelijk is om af en toe een dag over te slaan zonder zelf iets te regelen. Fijn om dat van jullie even bevestigd te krijgen
nee maar even serieus, ik maak me geen zorgen als ik niet ga.
is dat het niet, ga ik op zoek naar wat anders want dan is het voor mij al werkende (zelfs parttime) niet te doen. 
maar goed, daarom staat hij nu ook zo ver weg..
ik doe dat alleen als ik echt niet anders kan vanwege ziekte maar dan regel ik dat iemand anders hem 'doet'. Voeren, binnen en buitenzetten moet ik zelf doen tenzij ik ervoor betaal (£2 per handeling), maar dan nog kom ik iedere dag. Als ik geen tijs of zin heb dan poets ik alleen. Hij staat nu 24/7 buiten en in de winter snachts binnen.
erg he! Dus ik moet wel!
Maar vertrouwen in de stalbaas is wel belangrijk! kking schreef:Ten tijde van mijn deeltijdopleiding 4 dgn werken 1 dag stage en 2 avonden naar school gezocht naar een vol pension stal waar alles wordt gedaan voor me.
Als ik tijd heb ben ik er iedere dag en doe ik alles zelf zoals in de vakantie.
Als ik werk worden de stallen wel gemest. In het weekend doe ik het dan zelf.
Ik sla 's winters makkelijker over dan zomers.
ik werk dan 4 dagen heb op de vrijdag school. Ben onder andere daarvoor op zoek gegaan naar een stal waar meer gedaan wordt zodat ik niet altijd heen hoef.
)
_Anneruth schreef:Ik heb 2 paarden op 2 verschillende pensionstallen staan, beide in volpension. Bij de een kom ik 4 dagen in de week en bij de ander 5. Beide stallen vertrouw ik blindelings en worden mijn paarden perfect verzorgd. Als ik dat vertrouwen niet heb, doe ik geen oog dicht en ging ik rap op zoek naar een andere stal. Ik vind het vertrouwen in de pensionstalhouders een eerste vereiste!
Als dat niet kan, kan je toch ook nooit een weekendje weg of op vakantie?