Waarom reageert er niemand?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:21

Met de voorgangers eens, de foto's zijn vreselijk slecht.
Op deze foto's lijkt hij een hele matige bovenlijn te hebben (lijkt wel een 2 jarige), diep uit de borst met onderhals met een groot hoofd (weinig elegant). Daarnaast lijkt hij wat onderstandig voor en sabelbenig achter. Dat is waarschinlijk puur doordat hij zo bar slecht opgestelt staat.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:23

Rijfotos plaatsen.
En daarnaast de tekst aanpassen, ik moest terug scrollen of hij nou wel of niet bereden was. Uit de beschrijving van de laatste twee alinea's lijkt het namelijk nog niet het geval (kent vast staan, poetsen etc. Dat staat meestal alleen bij jonge onbeleerde pony's, bij een bereden pony is dit van zelfsprekend voor mij).
Vertel wat meer over het rijden, welk niveau, verkeersmak, al op ander terrein geweest?

Prijs vind ik trouwens wel prima voor een brave bereden pony. Heeft hij ook papieren dan dit er nog bij vermelden.
Laatst bijgewerkt door boeflover op 28-08-16 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:24

Zo jammer dat je zo ver weg woont, had hem graag voor je op de foto gezet.
Betere foto's zullen goed kunnen helpen, rechte horizon en ook vanuit een lager punt gemaakt.
Maantjes mooi los en ook een paar actiefoto's waarop zijn bewegingen goed te zien zijn.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:25

Als knotten lastig is wegens lengte manen of het niet zelf kunnen maak dan een mooie vlecht.
Door al die vlechtjes krijgt de pony een "simpele" uitstraling. Meer leuk voor recreatie dan sport.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:29

Inderdaad betere foto's, ik zou daarvoor de manen kortwieken en het hoofd en de benen netjes opscheren. Ook je tekst wat aanpassen. Kan veel gevatter, dit is veel te lang. Dingen als "tof", "goed" en "mooi" ben ik een beetje allergisch voor in een advertentie. Dat bepaal ik zelf wel.

Zinzi_jewel

Re: Waarom reageert er iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:35

Je moet een korte maar goed omschrijvende tekst hebben . En betere foto's .
Ik zie op de ene foto die hier in topic staat geen sportpony .
Maar een pony met een veel te lange nek met onderhals . Hij ziet eruit alsof ie liefst met weggedrukte rug en kop in de lucht weg wil lopen ...
Bovendien aan de hand van je foto en omschrijving geen 1950€ waard .
Een goede kinderpony is zijn geld waard maar je moet hem wel goed adverteren ...
Knotten hoeft niet eens perse . Maar netjes opgezadeld. Ruitertje erop .
En foto s maken .

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:36

Ik ga met mijn voorgangers mee betere foto's

Als je aangeeft dat de pony mooie gangen heeft en potentie voor de sport heeft verwacht ik ook foto's van de gangen en ook onder het zadel. Zorg ook voor duidelijke en variërende foto's.
Jou foto's staan een beetje scheef en zijn niet duidelijk eerder wazig. En inderdaad een filmpje zodat geïnteresseerden ook de gangen al kunnen beoordelen voor dat ze überhaupt komen kijken

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:36

Indd even de fotos mooier er op zetten.
Vast wel iemand in de buurt die kan vlechten. En iemand om te rijden en fotos te maken

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 17:37

Nies_ schreef:
Inderdaad betere foto's, ik zou daarvoor de manen kortwieken en het hoofd en de benen netjes opscheren. Ook je tekst wat aanpassen. Kan veel gevatter, dit is veel te lang. Dingen als "tof", "goed" en "mooi" ben ik een beetje allergisch voor in een advertentie. Dat bepaal ik zelf wel.

No way dat zijn manen er af gaan, dat gaat niet gebeuren. Knotten kan ik niet netjes dus dan beter niet knotten lijkt mij.
Zal morgen betere foto's maken nadat hij gewassen is en zijn sokken bijgewerkt zijn (dat moest ik sowieso nog doen)

Boeflover: Dus het stukje vast staan, poetsen etc weg laten?

Sizzle: Pony heeft ook wel een iets groter hoofd vind ik persoonlijk maar komt inderdaad door de foto's dat zijn bouw gek over komt.

Heb een jonger meisje geregeld die hem morgenavond gaat rijden zodat ik daar mooie rijfoto's van kan maken.

Qua bespiering nogmaals pony is nog niet heel lang onder het zadel (+- 3,5 maand) , is nog in de groei en heeft daarom wat weinig bespiering.

Stukje van 10 maanden in bezit heb ik inmiddels aangepast.

Butengeweun: zo simpel is het niet, hop naar de manege. Rij zelf western, ben niet bekend in de dressuurwereld en ga ook niet zomaar iedereen op mijn pony zetten als ik de mensen niet ken. Bij kopers ligt dat anders maar gewoon om wat foto's te maken nee. Er staat niet geschikt voor beginner, er staat geschikt voor minder ervaren ruiter onder goede begeleiding (iemand die minstens zelfstandig kan galoperen) Dat is in mijn ogen geen beginner, pony is hardstikke braaf maar het is en blijft uiteraard een jonge pony waar begeleiding bij nodig is

Filmpje is gewoon beschikbaar via mail, ga niet alles open en bloot op internet gooien.

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:38

Op marktplaats staat er dat hij al een tijdje onder het zadel is. Hier op bokt staat 3 weken, inmiddels dan 4. Een tijdje onder het zadel zou ik niet als 4 weken zien

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:40

Waar in België zit je, TS? Als je in de buurt zit, wil ik wel een keer komen voorrijden voor mooie verkoopfoto's. Daar word ik vaker voor gevraagd omdat ik een volwassene ben in een klein lichaampje :') presenteert vaak toch mooier dan met een kindje die nog niet de ervaring heeft om de pony op zijn best te laten lopen.

In ieder geval veel succes, met betere foto's moet het vast lukken!

Edit: ik zie dat je al een passend ruitertje gevonden hebt, fijn!
Laatst bijgewerkt door Catnip op 28-08-16 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:40

De pony spreekt mij als sportpony helemaal niet aan; hij lijkt heel ongunstig gebouwd en als ik een C sportpony zou zoeken, zou ik verder gaan kijken naar een iets economischer gebouwde pony. Tips gegeven hier zijn wel nuttig, zou ik iets mee doen. Gekortwiekt en in de knotten, gereden en met een leuke ruiter erop, lijkt het vast al heel anders. Dat is toch waar mensen die een sportpony zoeken naar kijken.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:44

Naast betere foto's zijn bewegingsfilmpjes ook erg aan te raden. Hoeft niet heel ingewikkeld. Een minuutje stap, een minuutje draf (+de overgangen) en een minuutje galop (+de overgangen). Alles beide kanten op. Kan desnoods aan de longe en gefilmd met een mobieltje. Het gaat om een indruk van de gangen en een indruk van de zuiverheid van de gangen. Mensen die van ver komen en overwegen er een eind voor de rijden zullen dat sneller doen als ze filmpjes hebben om te beoordelen of het dier misschien geschikt is voor hun doel.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 17:44

Catnip schreef:
Waar in België zit je, TS? Als je in de buurt zit, wil ik wel een keer komen voorrijden voor mooie verkoopfoto's. Daar word ik vaker voor gevraagd omdat ik een volwassene ben in een klein lichaampje :') presenteert vaak toch mooier dan met een kindje die nog niet de ervaring heeft om de pony op zijn best te laten lopen.

In ieder geval veel succes, met betere foto's moet het vast lukken!

Edit: ik zie dat je al een passend ruitertje gevonden hebt, fijn!

Ben zelf ook klein genoeg om hem te rijden.
Heb er voor nu even andere foto's bij gezet, ga morgen dus nieuwe foto's maken.
Bedankt voor de tips

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 17:46

Ilonaa__ schreef:
Op marktplaats staat er dat hij al een tijdje onder het zadel is. Hier op bokt staat 3 weken, inmiddels dan 4. Een tijdje onder het zadel zou ik niet als 4 weken zien

Zie nu inderdaad 3wkn staan op bokt, dat moet 3 mnd zijn. Heb het niet precies bijgehouden wanneer we er voor het eerst zijn opgeklommen. Doet er eigenlijk ook niet precies toe, het gaat erom wat hij kent en of hij braaf is en dat is hij

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:46

Zet je foto's even recht... kleine moeite en voor veel mensen zijn 'op de kop foto's' een reden om direct door te klikken.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:49

MelissaV schreef:
No way dat zijn manen er af gaan, dat gaat niet gebeuren.

Want? Je wilt de pony verkopen, dus wat kunnen jou die manen schelen? Mensen gaan geen bijna €2000,- neerleggen voor een pony'tje wat ze voor de recreatie willen gebruiken (dit zijn vaak pony's met lange(re) manen). Op deze prijsklasse komen mensen af die een sportpony zoeken, dus hier hoort een sportcoupé bij. Dit staat sportief en chiquer en komen er dus sneller mensen op Af. En mochten ze mensen 'm uiteindelijk wel zo kopen maken ze er zelf wel een sportcoupé van.
Laatst bijgewerkt door _Ekenna op 28-08-16 17:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:49

Ben ik nou de enige die erover valt dat de foto's niet goed rechtop staan? Als de verkoper niet de moeite wil nemen om die foto's netjes neer te zetten, heb ik al geen zin meer om de moeite te nemen om ze te bekijken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:50

MelissaV schreef:
Qua bespiering nogmaals pony is nog niet heel lang onder het zadel (+- 3,5 maand) , is nog in de groei en heeft daarom wat weinig bespiering.

Geen bespiering is wat anders dan een totaal blote bovenlijn en omgekeerde hals.
Bij een 4 jarige sportpony verwacht ik veel meer 'rondingen'. We hebben het immers niet over een paard van eindmaat 1.80 die nog 10 cm te gaan heeft.

Hier zit nog veel werk in en het lijkt me geen lichaam wat makkkelijk te rijden is.

Maar dat kan heel goed aan de foto's liggen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:50

Manen lang laten en niet scheren ofzo!Jonge meisjes willen een droompony met lange manen.Zeker bij een schimmel is dat mooi. Die vlechten ook los dus. Althans,dat is mijn smaak en dan zou ik gaan kijken vanwege het mooie uiterlijk.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:51

Meeste is al wel gezegd, vind de standfoto slecht in die zin technisch slecht gemaakt en daarbij lijkt de pony een heel ongunstige bouw te hebben, wat door die slechte foto dus niet te beoordelen is, maar bij die bouw zou ik afhaken.

Sportpony horen paar goede bewegings foto's bij waar hij netjes gereden op staat, met passende ruiter en netjes getoiletteerde pony (of dat in knotten is moet je zelf weten en wat je met de manen doet, maar wel iets waardoor zijn hals beter uit komt).

Iemand die minstens kan galopperen is bij mij nog steeds een beginner als dat het zo ongeveer is, ik kon bij de eerste les die ik ooit nam al galopperen, maar was toch echt mega beginner....

Als hij buiten heel braaf is bijvoorbeeld verkeersmak is dat ook wel handig om er een foto van bij te doen.

Succes met de verkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:52

Sizzle schreef:
MelissaV schreef:

Geen bespiering is wat anders dan een totaal blote bovenlijn en omgekeerde hals.
Bij een 4 jarige sportpony verwacht ik veel meer 'rondingen'. We hebben het immers niet over een paard van eindmaat 1.80 die nog 10 cm te gaan heeft.

Hier zit nog veel werk in en het lijkt me geen lichaam wat makkkelijk te rijden is.

Maar dat kan heel goed aan de foto's liggen.

Ik dacht hetzelfde Sizzle: het lijkt gewoon geen makkelijk sportief dier met zo'n bouw. Tel daar de lange manen en de slechte foto's bij op en het geheel is gewoon minder aantrekkelijk voor mensen die een sportpony zoeken.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 17:52

_Ekenna schreef:
MelissaV schreef:
No way dat zijn manen er af gaan, dat gaat niet gebeuren.

Want? Je wilt de pony verkopen, dus wat kunnen jou die manen schelen? Mensen gaan geen bijna €2000,- neerleggen voor een pony'tje wat ze voor de recreatie willen gebruiken (dit zijn vaak pony's met lange(re) manen). Op deze prijsklasse komen mensen af die een sportpony zoeken, dus hier hoort een sportcoupé bij. Dit staat sportief en chiquer. En mochten ze mensen 'm uiteindelijk wel zo kopen maken ze er zelf wel een sportcoupé van.

Het is op dit moment mijn pony dus ik beslis wat er met zijn manen gebeurd, en ik vind dat hij met lange manen een mooiere uitstraling heeft. Wat is het nu voor cliché dat sportpony's persée korte manen moeten hebben? In België is knotten niet eens toegestaan bij de pony's en lopen er dus genoeg sportpony's rond met lange manen. Als de pony verkocht is doen ze met zijn manen wat ze willen, maar zolang hij hier staat gaan zijn manen er niet af.

Over de foto's die gedraaid zijn, dat doet marktplaats -O- op mijn PC staan ze namelijk gewoon recht, heb er zelf ook een hekel aan als foto's op zijn kop staan. Weet niet hoe ik dat moet oplossen dus heb de op zijn kop foto's er gewoon afgegooid.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:54

Over de foto's is genoeg gezegd, ben benieuwd naar de foto's die je mrogen gaat maken.

Je kan wel zeggen dat de pony braaf is, mensen willen dit ook heel graag ZIEN.

Ook zie ik totaal geen sportpony, wel een (Leuke) recreatie pony. Misschien niet adverteren met " sportpony" ?

En verder zo beknopt en duidelijk mogelijk houden, zonder " kindertaal" Dus geen " tof, vet ed." Dat bepalen mensen zelf wel. En alleen uitroeptekens waar ze horen. (Dus niet in je advertentie, en zeker niet in de titel.)

Succes met de verkoop.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:56

Ken je niemand die een strakke hengsten vlecht voor je kan maken? Komt zijn hals allicht ook beter uit? Dat kan gewoon met lange manen. (heb hier 2 paarden met lange manen die ik hengstenvlecht op wedstrijd).